KUTAK ZA UČENIKE KOJI IMAJU TEŠKOĆE ČITANJA (DISLEKSIJA)
Autor: Administrator , 23. 1. 2024.
Prilagodba sadržajno-metodičkih sadržaja namijenjena je učenicima s teškoćama u čitanju u smislu unapređenja aktivnoga pristupa čitanju i učenju. Za aktivno čitanje potrebno je osigurati zanimljiv materijal koji neće stvarati otpor, a čitanje će učiniti učinkovitim. Kako bi postigli navedeno, potrebno je učenicima prilagoditi jezičnu razinu. Primjerena jezična razina olakšat će dekodiranje i pomoći učenicima da se koriste vlastitim jezičnim iskustvom.
Prava o školovanju učenika s disleksijom i teškoćama u učenju regulirana su raznim Pravilnicima, naputcima i uputama. Uobičajeno je da djeca s disleksijom nemaju teškoća u govornome jeziku i najčešće se teškoće uočavaju prilikom učenja čitanja. Jedan od velikih pomaka u želji da djeca s disleksijom zavole čitanje je nacionalna kampanja „I ja želim čitati“ u organizaciji Hrvatskoga knjižničarskog društva koja djeluje od 2017. godine. Cilj je kampanje upozoriti javnost na nedostatak sustavnoga istraživanja teškoća čitanja i nedostatne produkcije građe lagane za čitanje, čemu je najveća prepreka postojeći Zakon o autorskom pravu i srodnim pravima.
U našoj knjižnici, za učenike s teškoćama čitanja osigurali smo udžbenike i lektirne naslove koji su prilagođeni prema IFLA-inim smjernicama za prilagodbu teksta.
•smanjiti količinu teksta
•na početku rečenice staviti imenicu ili glagol
•rečenice trebaju biti kratke i jasne
• iznositi kratke i jasne informacije
• zadržati emocionalni doživljaj teksta
• izbaciti riječi okidače
• poštovati kronološki slijed radnje
• objasniti nepoznate riječi
• koristiti font Arial
• veličina fonta 16
• poravnanje ulijevo.
Učenici čitaju lektire prilagođene i napisane jednostavnim jezikom. Nakon čitanja prilagođenog teksta učenik je usvojio sve informacije i može ravnopravno sudjelovati u nastavnom procesu.
Ivana Bandić Štrbac, mag. bibl.
Ivana Šabić, prof.logopedije
Matična škola i PŠ Košute
1. 8:00-8:45
2. 8:50-9:35
3. 9:40-10:25
VELIKI ODMOR 10:25-10:40
4. 10:45-11:30
5. 11:35-12:20
6. 12:25-13:10
PŠ Grab
1. 7:45-8:30
2. 8:35-9:20
3. 9:25-10:10
VELIKI ODMOR 10:10-10:25
4. 10:30-11:15
5. 11:20-12:05
6. 12:10-12:55
IZVRSTAN USPJEH NAŠIH UČENIKA NA MEĐUNARODNOM NATJECANJU DABAR
Sudjelujući i na ovogodišnjem međunarodnom natjecanju Dabar , koje promiče računalno razmišljanje i informatičke vještine, a sastoji se od niza izazovnih zadataka osmišljenih od strane stručnjaka iz pedesetak zemalja, učenici naše škole postigli su odlične rezultate. Svojim znanjem i trudom istaknuli su se među 51220 učenika, pokazujući izvrsnu logiku i kreativnost u rješavanju izazovnih zadataka. Među 10% najuspješnijih našli su se: Klara Galić, Ana Latinac, Doris Vukelja, Mateo Brnas, Eli Šušnjara, Nola Alebić (2. razred); Domagoj Gusić (4.razred); Mia Svalina (5. razred). Posebno čestitamo učenicima Marku Gusiću (1. razred) i Marti Žolo (6. razred) na osvojenom 1. mjestu s maksimalnim brojem bodova. Ponosni smo što su naši učenici dio ove priče koja motivira sve nas za daljnji napredak i uspjehe!