DAN ŠKOLE 2019.
Autor: Administrator , 13. 6. 2019.
Učitelji nižih i viših razreda Osnovne škole Trilj, udruženi u projekt Prirodna i kulturna baština triljskog kraja, na inicijativu pedagoginje Tatjane Kodžoman, tijekom nastavne godine istražili su dio ljepote u kojoj žive i rastu.
Svi projekti ujedinjeni u priredbu povodom Dana škole, šarolikim izričajima, preko prezentacija, pjesama, plesa, glume, pred prepunom kinodvoranom, nadopunili su lijepu razglednicu grada Trilja. Najprije su nastupali niži razredi.
Rimokatolički duh našega kraja donio je bogatstvo starokršćanskih napjeva i molitvica. Prikupljene molitvice učenici su interpretirali baš onako kako su ih poučile bake, brzo i u dahu.
Područna škola Grab ima privilegiju raditi u blizini starih grapskih mlinica pa su na tu temu učenici iz Graba pripremili igrokaz i izradili zavičajnu abecedu.
Glazba oplemenjuje čovjeka, karakterizira narode i običaje. Učenici 2.c razreda matične škole predstavili su svoj zavičaj, mjesto i školu kroz skupno muziciranje pod nazivom Ljeto je, a mi sviramo blues.
Tragom prošlosti, četvrti razredi (PŠ Velić, PŠ Ugljane i 4.a iz matičneškole) obišli su muzeje i tvrđave u zavičaju, naučili dio hrvatske povijesti na temelju kulturno-povijesnih spomenika i to nam prezentirali.
U našem kraju zanimljivi su narodni običaji prilikom sjetve i žetve. To su nam u svom stilu otpjevali i otplesali učenici PŠ Košute.
Najvažnija sporedna stvar na svijetu itekako je bitna za naš kraj jer su začetci nogometa pronađeni upravo na Gardunu iznad Trilja. Kratkim filmom učenici 4.a matične škole i PŠ Velić u suradnji s TZ Trilj, Muzejem triljskog kraja, Udrugom Gaj Laberije i Gradom Triljem, promovirali su povijesne nalaze u turističke svrhe.
Jedan od lijepih običaja triljskog kraja je i darivanje grotulje na seoskom derneku. Svojevrsna ogrlica predstavlja vrijednu nematerijalnu baštinu našeg kraja. Učenici 4.a MŠ istražili su, izradili i promovirali triljsku grotulju.
Seoske maškare, ili kako mi kažemo mačkare, još uvijek žive i odolijevaju vremenu. Živopisne nošnje i maštovite kreacije odražavaju i tradiciju i kreativnost pojedinaca i skupina. Iz PŠ Vedrine stigli su nam mali „vedrinjski didi“!
Sve manje je onih koji nam mogu kazivati o vremenu kad se nije puno čitalo ni pisalo nego su se usmenom predajom, s koljena na koljeno, prenosile pjesmice, molitvice, zagonetke i poslovice. Učenici 3.b matične škole istražili su i prikupili to narodno blago. Oni su glumili i pjevali na zavičajnom jeziku.
Slijedio je zatim dio priredbe koju su pripremili učenici viših razreda. Program je otvorio pjevački zbor škole pjesmama Štorija o didu i tovaru i Tiho teče Missisipi.
Kroz projekte i prezentacije, svoj rad tijekom nastavne godine predstavili su:
-od prapovijesti, preko srednjeg vijeka, istražujući najvažnije arheološke lokalitete
-crkve u triljskom kraju i njihove osobitosti
-bogatstvo zavičajnih riječi
-demografska obilježja Trilja
-razvojni put naše Škole od osnutka do danas
-sudjelovanje učenika u pohodima mačkara podkamešničkih sela
-bioraznolikosti u letu kroz prostor Trilja i okolice
-što je sve potrebno za obojeni spektakl na nebu-vatromet
-vjerovanja, mitovi, legende i znanstvena tumačenja vezana uz dugu
Pjesmu za kraj darovala je vjeroučiteljica Marina Šušnjara uz klavirsku pratnju učitelja Filipa Vladušića.
Nakon svega, ravnatelj škole Davor Hrgović, učenicima jedodijelio zahvalnice za postignute uspjehe na natjecanjima.
U zdravlju i veselju, ako Bog da i dogodine!
Niveska Juraga-Kovačev
Matična škola i PŠ Košute
1. 8:00-8:45
2. 8:50-9:35
3. 9:40-10:25
VELIKI ODMOR 10:25-10:40
4. 10:45-11:30
5. 11:35-12:20
6. 12:25-13:10
PŠ Grab
1. 7:45-8:30
2. 8:35-9:20
3. 9:25-10:10
VELIKI ODMOR 10:10-10:25
4. 10:30-11:15
5. 11:20-12:05
6. 12:10-12:55
IZVRSTAN USPJEH NAŠIH UČENIKA NA MEĐUNARODNOM NATJECANJU DABAR
Sudjelujući i na ovogodišnjem međunarodnom natjecanju Dabar , koje promiče računalno razmišljanje i informatičke vještine, a sastoji se od niza izazovnih zadataka osmišljenih od strane stručnjaka iz pedesetak zemalja, učenici naše škole postigli su odlične rezultate. Svojim znanjem i trudom istaknuli su se među 51220 učenika, pokazujući izvrsnu logiku i kreativnost u rješavanju izazovnih zadataka. Među 10% najuspješnijih našli su se: Klara Galić, Ana Latinac, Doris Vukelja, Mateo Brnas, Eli Šušnjara, Nola Alebić (2. razred); Domagoj Gusić (4.razred); Mia Svalina (5. razred). Posebno čestitamo učenicima Marku Gusiću (1. razred) i Marti Žolo (6. razred) na osvojenom 1. mjestu s maksimalnim brojem bodova. Ponosni smo što su naši učenici dio ove priče koja motivira sve nas za daljnji napredak i uspjehe!