preskoči na sadržaj

Osnovna škola Trilj

 > Nastava  > Micro:bit
 

Sudjelovanje učenika OŠ Trilj u nagradnom natječaju IRIM-a "Korištenje micro:bit-a u nastavi informatike"
U susret Božiću, učenici 6-ih razreda OŠ Trilj osmislili su grupni zadatak koristeći svoje micro:bitove kako bi poslali grupnu čestitku. 

Ideja učenika: Poslati grupnu čestitku koristeći micro:bitove.
Svaki učenik kodira jedno slovo ili broj na micro:bitu, a grupna čestitka se aktivira pomoću odvojenog micro:bita, prvog u nizu.
Sudjelovalo je 43 učenika/ca 6.r. OŠ Trilj koji pohađaju nastavu informatike, iz četiri razredna odjeljenja.
Svatko je na svom satu radio svoj dio nakon čega su se našli 3.dan u školi kasno popodne nakon nastave kako bi spojili svoje dijelove u jednu cjelinu.
Ovo je njihov mali video wink Pozdrav!

#microbitunastavi #microbitHR heart

 

 

MICRO:BIT u 6.razredu
Let's code - Micro:bit: http://microbit.org/ 


Nastavna jedinica: UPORABA FOR PETLJE

IDEJA 

•PRITISKOM NA TIPKU A, NA ZASLON SE ISPISUJU PARNI BROJEVI OD 1 DO 10
•PRITISKOM NA TIPKU B, NA ZASLON SE ISPISUJU NEPARNI BROJEVI OD 1 DO 10
•ISTOVREMENIM PRITISKOM NA TIPKE A + B NA ZASLON SE ISPISUJU SVI VIŠEKRATNICI BROJA 3 OD 1 DO 20
•KADA PROTRESEMO MICRO:BIT NA ZASLONU SE ISPISUJU SVI VIŠEKRATNICI BROJA 5 OD 1 DO 20
 
TIPKA A - PARNI OD 1 DO 10
•Pritiskom na tipku A pokrenuti ćemo FOR petlju koja će ispisati samo parne brojeve između 1 i 10
•U rasponu brojeva od 1 do 10 postoji 5 parnih brojeva (2,4,6,8,10) stoga da bi ispisali tih pet brojeva ponavljanje FOR petlje se treba izvršavati 5 puta -> dakle, vrijednost brojača FOR petlje je 5 (from 0 to 4)
•Glavna jednadžba po kojoj će se izvršavati ispis parnih brojeva izgleda ovako: n=2+(2*i)

Objašnjenje jednadžbe za ispis parnih br. 

n

2

4

6

8

10

i

0

1

2

3

4

 

i = 0

n = 2 + (2*0)

n = 2 + 0

n = 2

i = 1

n = 2 + (2*1)

n = 2 + 2

n = 4

i = 2

n = 2 + (2*2)

n = 2 + 4

n = 6

i = 3

n = 2 + (2*3)

n = 2 + 6

n = 8

i = 4

n = 2 + (2*4)

n = 2 + 8

n = 10

KOD ZADATKA ZA MICROBIT  - PARNI BROJEVI OD 1 DO 10

TIPKA B - NEPARNI OD 1 DO 10

•Pritiskom na tipku B pokrenuti ćemo FOR petlju koja će ispisati samo neparne brojeve između 1 i 10
•U rasponu brojeva od 1 do 10 postoji 5 neparnih brojeva (1,3,5,7,9) stoga da bi ispisali tih pet brojeva ponavljanje FOR petlje se treba izvršavati 5 puta -> dakle, vrijednost brojača FOR petlje je 5 (from 0 to 4)
•Glavna jednadžba po kojoj će se izvršavati ispis neparnih brojeva izgleda ovako: n=(2*i)+1
 
Objašnjenje jednadžbe za ispis neparnih br. 

n

1

3

5

7

9

i

0

1

2

3

4

 

i = 0

n = (2*0) + 1

n = 0 + 1

n = 1

i = 1

n = (2*1) + 1

n = 2 + 1

n = 3

i = 2

n = (2*2) + 1

n = 4 + 1

n = 5

i = 3

n = (2*3) + 1

n = 6 + 1

n = 7

i = 4

n = (2*4) + 1

n = 8 + 1

n = 9

KOD ZADATKA ZA MICROBIT - NEPARNI BROJEVI OD 1 DO 10

TIPKA A+B - VIŠEKRATNICI BROJA 3 OD 1 DO 20

•Istovremenim pritiskom na tipke A + B pokrenuti ćemo FOR petlju koja će ispisati višekratnike broja 3 i to između 1 i 20
•U rasponu brojeva od 1 do 20 postoji 6 djelitelja broja 3 (3,6,9,12,15,18) stoga da bi ispisali tih šest brojeva ponavljanje FOR petlje se treba izvršavati 6 puta -> dakle, vrijednost brojača FOR petlje je 6 (from 0 to 5)
•Glavna jednadžba po kojoj će se izvršavati ispis djelitelja broja 3 izgleda ovako: n=3+(3*i)
 
Objašnjenje jednadžbe za ispis djelitelja broja 3 

n

3

6

9

12

15

18

i

0

1

2

3

4

5

 

i = 0

n = 3+(3*0)

n = 3 + 0

n = 3

i = 1

n = 3+(3*1)

n = 3 + 3

n = 6

i = 2

n = 3+(3*2)

n = 3 + 6

n = 9

i = 3

n = 3+(3*3)

n = 3 + 9

n = 12

i = 4

n = 3+(3*4)

n = 3 + 12

n = 15

i = 5

n = 3+(3*5)

n = 3 + 15

n = 18

KOD ZADATKA ZA MICROBIT - VIŠEKRATNICI BROJA 3

PROTRESTI (ON SHAKE) – VIŠEKRATNICI BROJA 3 OD 1 DO 20

•Ako protresemo micro:bit pokrenuti ćemo FOR petlju koja će ispisati višekratnike broja 5 iz raspona brojeva 1 i 20, ali od najvećeg prema najmanjem
•U rasponu brojeva od 1 do 20 postoje 4 djelitelja broja 5 (5,10,15,20) stoga da bi ispisali ta četiri broja ponavljanje FOR petlje se treba izvršavati 4 puta -> dakle, vrijednost brojača FOR petlje je 4 (from 0 to 3)
•Glavna jednadžba po kojoj će se izvršavati ispis djelitelja broja 5 izgleda ovako: n=20-(5*i)
 
Objašnjenje jednadžbe za ispis djelitelja broja 5 

n

20

15

10

5

i

0

1

2

3

 

i = 0

n = 20-(5*0)

n = 20 - 0

n = 20

i = 1

n = 20-(5*1)

n = 20 - 5

n = 15

i = 2

n = 20-(5*2)

n = 20 - 10

n = 10

i = 3

n = 20+(5*3)

n = 20 - 15

n = 5

KOD ZADATKA ZA MICROBIT - VIŠEKRATNICI BROJA 5

 


 

Nastavna jedinica: MJERENJE TEMPERATURE ZRAKA pomoću micro:bit-a

IDEJA 

•PRITISKOM NA TIPKU A, NA ZASLONU micro:bit-a SE ISPISUJE TRENUTNA TEMPERATURA ZRAKA I PORUKA "TOPLO" ILI "HLADNO"

OBJAŠNJENJE ZADATKA

Zadatak je osmišljen na sljedeći način.
Pritiskom na tipku A na ekranu micro:bit-a prikazati će se temperatura tako što će se najprije prikazati broj, odnosno veličina temperature u stupnjevima celzijusa, a nakon toga ovisno o toj veličini temperature ispisati će se TOPLO ili HLADNO.
Dogovorom, za temperaturu manju od 21 stupanj ispisati će se "Hladno", a za temperaturu veću od 21 stupanj ispisati će se "Toplo".

Prvo što trebamo napraviti je očitati vrijednost temperature s micro:bita i spremiti je u neku varijablu tako da njome možemo kasnije operirati.
Varijablu smo nazvali "C".

Nakon toga pomoću logičkog uvjeta IF-THEN-ELSE provjeravamo sljedeće:
AKO JE (IF) zadani uvjet ispunjen, odnosno vrijednost u varijabli C (temperatura) manja je od 21, tada (then) prikaži tu vrijednost (temperaturu) na ekranu te nakon toga ispiši riječ "Hladno"
INAČE (ELSE) znači da zadani logički uvjet nije ispunjen, odnosno temperatura nije manja od 21 nego je veća od 21 stupanj pa stoga ispiši tu temperaturu i riječ "Toplo".

 

 

 

 

 

Udžbenici 2017./2018.

 

 

 


 

 

NATJEČAJI ZA TURISTIČKE AGENCIJE

 
ŠKOLSKO ZVONO

 

Matična škola i PŠ Košute

1. 8:00-8:45

2. 8:50-9:35

3. 9:40-10:25

VELIKI ODMOR 10:25-10:40

4. 10:45-11:30

5. 11:35-12:20

6. 12:25-13:10

 

PŠ Grab

 

1. 7:45-8:30

2. 8:35-9:20

3. 9:25-10:10

VELIKI ODMOR 10:10-10:25

4. 10:30-11:15

5. 11:20-12:05

6. 12:10-12:55

 

 
ODABRANO SA WEB-a
Vijesti iz škole
31.10.2018. 13:57
TERAPIJSKO JAHANJE
U sklopu projekta posebno odgojno-obrazovne skupine OŠ Trilj, 25. listopada 2018., organizirali smo terapijsko jahanje za učenike iz OŠ Stjepana Radića iz Imotskog. 

23.10.2018. 10:18
Natječaji
Osnovna škola Trilj je raspisala natječaje za radna mjesta: učitelja matematike; učitelja prirode, biologije i kemije; učitelja rehabilitatora; učitelja glazbene kulture stručno osposobljavanje za rad bez zasnivanja radnog odnosa za učitelja razredne nastave Više o tome možete pronaći pod rubrikom ˝natječaji˝, podrubrika “natječaji za radna mjesta“.

11.10.2018. 16:07
6.likovni natječaj „Hrvatska kulturna baština u književnim djelima“
Europska komisija proglasila je 2018. godinu Europskom godine kulturne baštine u skladu s tim Osnovna škola Trilj u sklopu Mjeseca hrvatske knjige organizira natječaj pod nazivom „Hrvatska kulturna baština u književnim djelima“. Natječaj je namijenjen nižim razredima OŠ Trilj. Otvoren je od 15.10. do 9.11. 2018.

Učitavanje RSS feeda je završilo s greškom: 404
Učitavanje RSS feeda je završilo s greškom: 404
 
Korisni linkovi

 > Facebook
 > Youtube

 
ŠKOLSKI LIST
 
ANKETA
Koliko često pratiš vijesti i događanja na web stranici škole?




 

 

 

 

 
Kalendar
« Studeni 2018 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 1 2
3 4 5 6 7 8 9
Prikazani događaji

 
Tražilica


Napredno pretraživanje
Traži
 
Brojač posjeta
Ispis statistike od 24. 8. 2013.

Ukupno: 217763
Ovaj mjesec: 1699
Ovaj tjedan: 669
Danas: 38
 
 > Nastava  > Micro:bit
CMS za škole logo
Osnovna škola Trilj / Poljičke Republike 18, HR-21240 Trilj / os-trilj.skole.hr / ured@os-trilj.skole.hr
preskoči na navigaciju