Dan ruzičastih majica obilježava se zadnje srijede u veljači.
Ove godine, 24.2.2021.godine obilježen je i u 2.a. u okviru eTwinning projekta Dan ružičastih majica 2021./ Pink Shirt Day 2021.
“Mi smo protiv svih oblika vršnjačkoga nasilja u školi i izvan škole”, izjasnili su se drugaši.
Razgovarali su o vršnjačkom nasilju, pogledali edukativni film i pisali riječi protiv nasilja na majicama za školski pano. Učili su kako mogu doprinijeti smanjenju vršnjačkoga nasilja u različitim situacijamsa.
Dan se obilježava kao znak podrške dječaku iz Kanade koji je trpio vršnjačko nasilje zbog roze majice. Majicu je nosio kao potporu bolesnoj majci.
Ucimo se pomoci jedni drugima u teskim situacijama... Potpora smo i tom dječaku💖 Nasilje nema opravdanja i nema mu mjesta ni u našem razredu.
Od oluje ideja do realizacije aktivnosti povodom 100. dana škole u 2.a.
Plan rada: Podjela zadataka i izrada materijala
Skupni rad:
- izrada čestitki za 10 odjela matične škole - 100 pozitivnih poruka
- podjela 100 upitnika: čitanje lektire u vrijeme online nastave
- 100 vježbi
- 100 imenica za vagončiće (svaka skupina po dvadeset imenica, po 5 za stvari, bića, pojave, zdravlja)
- natjecanje 'tko će prije do broja sto' bacanje dvije kockice i zbrajanje do 100
- čitanje sto sekundi nove priče uz nazočnost logopedinje (naj skupina, naj čitač i podrška čitaču u usponu)
- sadimo 100 lukovica (ali u ponedjeljak jer je kiša)
ZAISTA DIVAN I AKTIVAN STOTI DAN
Učenici 2.a u eTwinning projektu:
Tkačnice života - 16. novembar , Dan tolerancije/ Weavers of Life - November 16, Tolerance Day
Učenici 2.a bili su partneri u međunarodnom eTwinning projektu Tkačnice života koji se odvijao mjesec dana povodom Međunarodnog dana tolerancije 16. studenoga. Autorice projekta su Gordana Janevska i Irena Bijelic.
Tokom rada na ovom projektu učenici su lijepim riječima stvarali, odnosno tkali, život pun radosti, sreće i ljubavi .
Cilj projekta je uporaba lijepih riječi u komunikaciji, jer jedino tako učenici izrastaju u zdrave i pozitivne osobe koje šire empatiju.
Kroz projekt su ostvarene zadaće:
- Razvoj ljudskih vrijednosti i moralnosti kod djece
- Osnaživanje primjerima lijepog ponašanja
- Predstavljanje načina dobre komunikacije
- Poticanje na razmišljanje o važnosti lijepog i kulturnog i ponašanja
- Razvijanje IKT vještina; kreativnog mišljenja; likovnih i jezičkih vještina; međupredmetnog povezivanja nastavnih sadržaja
Olujom ideja učenici su govorili asocijacije na temu tolerancije.
Elemente tolerancije, odnosno netolerancije, pronalazili su u Andersenovoj priči Ružni pačić.
Nakon čitanja, u skupnom radu, učenici su izradili četiri cvijeta u četiri boje. svaki učenik je na laticu pisao lijepe riječi i poruke kojima tješi pačića i pokazuje kako je tolerancija važna svakome od nas.
Od 4 različita cvijeta učenici su kreirali jedan zajednički cvijet različitih latica kao simbol jedinstva i poštivanja različitosti. Takav bi svijet trebao biti kao skup ravnopravnosti, različitosti i ljubavi.
Iskustva iz lektire, na primjeru malog pačića, povezana su sa životnim situacijama koje nas okružuju, sukobima koji se događaju jer ljudi ne podnose različitosti.
Riječi kojima se može mijenjati pristup toleranciji učenici su pisali u WordWrtu.
Proučavali su poslovice koje govore o odnosima među ljudima. Proučavali su preko twinspacea radove učenika iz drugih škola i na taj način razmijenili mišljena i iskustva. .
Na kraju su od individualnih radova načinili ''Tepih ljubaznih riječi''. Uzorak za tepih u kojem je lijepa riječ bila je motiv tkanih torbica našega kraja, Dalmatinske zagore.
Učenici su učili i promišljali o toleranciji i smatramo svi zajedno vrlo značajnim i poticajnim ovaj projekt.
16. studenoga - Međunarodni dan tolerancije
Izvor: Portal za škole Carnet
''Međunarodni dan tolerancije obilježava se 16. studenoga. To je dan koji nas podsjeća na poštovanje i uvažavanje drugačijih od nas. Dan koji nas potiče na snošljivost prema drugima. Generalna Skupština Ujedinjenih naroda je 1996. godine pozvala zemlje članice da ustanove Dan tolerancije u sladu s Deklaracijom o principima tolerancije koja je potpisana od strane članica 16.11.1995. godine.
UNESCO je proglašenjem međunarodnog dana tolerancije skrenuo pažnju na brojne međunarodne akte koji se tiču ljudskih prava, uključujući Konvenciju o građanskim i političkim pravima, Konvenciju o eliminaciji svih oblika diskriminacija žena, rasne diskriminacije, kao i Konvencija o sprječavanju i kažnjavanju zločina genocida, te brojne druge. UNESCO je dao definiciju za toleranciju i ona glasi u cijelosti ovako!
Tolerancija je poštovanje, prihvaćanje i uvažavanje bogatstva različitosti u našim svjetskim kulturama, naša forma izražavanja i način da budemo ljudi.
Tolerancija podrazumijeva volju i sposobnost prihvatiti i dopustiti različitost, bilo da se radi o razlikama u političkom uvjerenju, ili o vjerskim, rasnim ili spolnim razlikama.''
Učenici 2.a i učiteljica Ana Ćaleta sudjelovali su u etwinning projektu EU CODE WEEK PIXEL ART od 15. do 25 listopada, radeći tehnikom PixelArt.
Događaj su prijavili kodom: Code Week 4 All : cw20-lmwkX
Cilj projekta je potaknuti učenike na jednostavan pristup kodiranju pomoću PixelArt tehnike.
Crtali su na listu i služili se računalnim, besplatnim online programom https://www.pixilart.com/draw
Učenici su izrađivali radove koristeći PixelArt. Radove su predali na zajedničku Linoit ploču na eTwinningu.
TEMA 1: ZASTAVE SVIJETA
http://linoit.com/users/SANJA_uciteljica/canvases/EU%20code%20week%20-%20World%20flags
TEMA 2: šKOLSKI PRIBOR
http://linoit.com/users/SANJA_uciteljica/canvases/EU%20code%20week-%20School
TEMA 3:PORTRET PO ŽELJI http://linoit.com/users/SANJA_uciteljica/canvases/EU%20code%20week-%20Portret
Tjedan kodiranja protekao je u izuzetno kreativnoj i veseloj atmosferi.
Učenici 2.a OŠ Trilj sudjelovali su u događaju EU Code Week od 12. do 14. 10. 2020.
Događaj je na eTwinningu organizirala učiteljica Ana Ćaleta kojem se također priključila s učenicima u projektu Sigurnim korakom u školu 2.
U razredu je organizirano nekoliko zanimljivih aktivnosti. U uvodnom dijelu aktivnosti jedan učenik ima povez na očima i drži kredu, a drugi ga učenik naredbama gore, dolje, lijevo, desno navodi do cilja. (Cilj može biti magnetićem na ploči pričvršćen bombon, ili nešto slično...)
Isto se igralo na podu u pravokutnoj mreži. Do cilja su postavljene prepreke koje se moraju zaobići kako igra bila zanimljivija.
Slijedile su zanimljive natjecateljske igre u kojima su igrali uloge računala, programera i programa.
Zatim su individualno, prema zadanim kodovima bojana slova i različiti oblici. Dobioi se naslov OŠ Trilj, srce i škola
Učenici su pokazali veliki interes za ove događaje koji im potiču kompetencije, kreativnost, ustrajnost i suradničko učenje.

Aktivnosti u projektima na eTwinningu, veliki su i pozitivni izazov za prosvjetne djelatnike. Iziskuju dodatni rad, upornost i stalno učenje. eTwinning odaje priznanje za rad učitelja, učenika i škole kroz nacionalnu i europsku oznaku kvalitete kao i kroz status eTwinning škole.
Nacionalna oznaka kvalitete pronašla je mjesto u OŠ Trilj za sudjelovanje u pet izvrsnih eTwinning projekata.
Nacionalna oznaka kvalitete znači da je projekt ispunio određene državne i europske standarde.
Državna služba za podršku (NSS) svake zemlje dodjeljuje priznanje nastavnicima osobno, a to je veliko priznanje i za status etwinning škola u kojima rade.
U OŠ Trilj Oznaka kvalitete dodijeljena je učenicima 1.a razreda i učiteljici Ani Ćaleta za rad na eTwinning projektima: Sigurnim korakom u školu 1, NE plastičnim vrećicama, International children's week/Međunarodni dječji tjedan, 100. dan škole Udruge Zvono 2020. i Na putu dobrote/In the path of kidness.
Projekti su provedeni u suradnji i s podrškom lokalne zajednice i Grada.
eTwinning nudi platformu za odgojno – obrazovne djelatnike (učitelje, ravnatelje, knjižničare, itd), koji rade u školama i dječjim vrtićima europskih država sudionica eTwinninga. Putem ove platforme članovi mogu komunicirati, surađivati, razvijati projekte, razmjenjivati znanja i iskustva te postati dijelom najzanimljivije obrazovne zajednice u Europi
Matična škola i PŠ Košute
1. 8:00-8:45
2. 8:50-9:35
3. 9:40-10:25
VELIKI ODMOR 10:25-10:40
4. 10:45-11:30
5. 11:35-12:20
6. 12:25-13:10
PŠ Grab
1. 7:45-8:30
2. 8:35-9:20
3. 9:25-10:10
VELIKI ODMOR 10:10-10:25
4. 10:30-11:15
5. 11:20-12:05
6. 12:10-12:55
Obavijest za roditelje i učenike
Poštovani roditelji i učenici, obavještavamo vas da je Stožer civilne zaštite Splitsko-dalmatinske županije, nakon obavljenih konzultacija sa Stožerom civilne zaštite Republike Hrvatske i Ministarstvom znanosti i obrazovanja, 8. travnja 2021. donio Odluku kojom se nalaže održavanje nastave u osnovnim školama u razdoblju od 12. do 17. travnja 2021. kako slijedi: za učenike 1. - 4. razreda nastava će se izvoditi u školi – model A za učenike 5. - 8. razreda nastava će se izvoditi na daljinu – model C Za učenike 1. - 4. razreda , za koje se nastava izvodi u školi, i dalje su na snazi sve epidemiološke mjere koje su bile na snazi i do sada (mjerenje tjelesne temperature doma, ulazak u školu, dezinfekcija potplata obuće, pranje ruku, držanje preporučenog razmaka od 1,5 metra …). Ostale upute, organizaciju prijevoza i druge obavijesti učenici će dobiti od svojih učitelja/ica. POČETAK NASTAVE: MATIČNA ŠKOLA u 8:00 (POSEBNI ODJEL u 8:30) PŠ KOŠUTE u 8:00 PŠ GRAB u 8:30 PŠ UGLJANE u 8:30 OSTALE PODRUČNE ŠKOLE - kao i do sada Za učenike 5. - 8. razreda vrijede pravila utvrđena za online nastavu. Online nastava izvodi se putem aplikacije Microsoft Teams u virtualnim učionicama koje su kreirane na početku nastavne godine i u koje su svi učenici već prijavljeni. Svi učenici 5. - 8. razreda dobili su na korištenje tablete, a oni koji nemaju internet dobili su SIM kartice, stoga svi učenici imaju mogućnost sudjelovanja u online/virtualnoj nastavi. Online nastava održavat će se u realnom vremenu, odnosno svi učenici dužni su biti u svojim virtualnim učionicama u vremenu kada prema rasporedu imaju nastavu i s učiteljem mogu online komunicirati isključivo samo u vrijeme kada se održava nastava iz tog predmeta. Neprijavljivanje i neuključivanje u virtualne učionice (u prvih 15 minuta) upisivat će se u e-Dnevnik kao izostanak s nastave. Online nastava, za učenike 5. – 8. razreda, izvodit će se u jutarnjoj smjeni s početkom u 8:00 sati (raspored sati popodne) . Detaljne upute učenici će dobiti od svojih razrednika i predmetnih učitelja. Privitak: Odluka Stožera civilne zaštite Splitsko-dalmatinske županije
02.04.2021. 12:49
Sretan Uskrs
Dragi učenici i roditelji, nadomak smo najvećem kršćanskom blagdanu Uskrsu, blagdanu optimizma i pobjede života nad smrću, koji u naše živote unosi svjetlo i radost. U ovim izazovnim vremenima svakako nam treba duh Uskrsa kao zvijezda vodilja prema boljim vremenima. U tom duhu u ime svih djelatnika OŠ Trilj i svoje osobno ime želim vam sretan i blagoslovljen Uskrs. Dragi učenici, odmorite se, čuvajte svoje zdravlje i zdravlje svojih bližnjih. Vaš ravnatelj Ove školske godine proljetni praznici za učenike traju od 2. do 9. travnja 2021. POČETAK NASTAVE - 12. TRAVNJA 2021. MATIČNA ŠKOLA smjena "B", (1. – 4. razreda) – UJUTRO (8:00) smjena "A", (5. – 8. razreda) – POSLIJEPODNE (13:00) PŠ KOŠUTE smjena "B", (1. – 4. razreda) – UJUTRO (8:00) smjena "A", (5. – 8. razreda) – POSLIJEPODNE (13:00) PŠ VEDRINE smjena "B", (2. i 4. razred) – UJUTRO (8:00) smjena "A", (1. i 3. razred) – POSLIJEPODNE (13:00) OSTALE PODRUČNE ŠKOLE - kao i do sada ( UJUTRO)
16.03.2021. 22:11
Nutjak – kamena školjka, čuvarica prošlosti
U okviru programa Čuvari baštine Centara izvrsnosti SDŽ , učenici 2. a razreda Osnovne škole Trilj zajedno s učiteljicama Anom Ćaletom i Antonijom Marasović, sudjeluju s projektom pod nazivom Nutjak – kamena školjka, čuvarica prošlosti. Nutjak je utvrda i zaštićeno kulturno dobro koja se nalazi 3 km nizvodno od Trilja, na desnoj obali rijeke Cetine. Sredinom druge polovice XV. stoljeća utvrdu je izgradio knez Žarko Dražojević kako bi ojačao obranu od Turaka. Cilj projekta je učiniti Nutjak prepoznatljivom destinacijom. Kako bi Nutjak učinili poznatijim i dostupnijim u široj javnosti, učenici 2. a razreda u ovom projektu planiraju izraditi pop-up bojanku i slikovnicu za mlađu populaciju, snimiti promotivni video o legendi koja se veže uz Nutjak, te pobuditi interes pisanim i slikovnim zapisima o utvrdi.