Čuvari baštine - Vrilo i fontana
Autor: Administrator , 7. 2. 2024.
I ove godine učenici OŠ Trilj sudjeluju u programa Centra izvrsnosti ''Čuvari baštine'' u sklopu projekta “Jadranski regionalni znanstveni centar za razvoj vještina u području STEM-a, IKT-a, poduzetništva i aktivnog građanstva”- Jadranski RZC STEM.
Predložena tema za školsku godinu 2023./24. je “Priče moga kraja”, a odnosi se na prenošenje i upoznavanje šire javnosti s legendama i tradicijskim pričama određenog kraja, povijesnim događajima koji su obilježili neko područje, zanimljive crtice iz života poznatih osoba u određenom kraju,…. Projekti trebaju za cilj imati istraživanje teme, proučavanje i zapisivanje svih bitnih činjenica koje se odnose na odabranu temu, usporedbu s poznatim povijesnim zapisanim činjenicama,…
Učiteljice Ana Ćaleta i Antonija Marasović na Natječaj su prijavile projekt ''Dva blaga bogom dana - triljsko vrilo i fontana'' u kojem sudjeluju s učenicima 1. a razreda. Tim projektom odgovoreno je na temu Natječaja.
U Gradskom parku Trilj nalazi se predivna fontana, autorsko djelo umjetnika Vanje Radauša, ''Djevojka s vrčem'' - spomenik Cetini, a na suprotnoj, lijevoj obali Cetine, izvire hladna, prema legendi, ljekovita voda ''Šušnjarino vrilo''. Tijekom projekta učenici odgovaraju na brojna pitanja: Zbog čega su na fontani u triljskom parku glave poskoka, vuka, orla...? Tko je djevojka na fontani koja drži vrč iz kojeg lije bistra hladna voda? Tko je autor fontane napravljene 1958. godine? Tko je Vanja Radauš i zbog čega se tako malo zna o njegovom radu u Trilju? Je li tko od mještana osobno upoznao slavnog umjetnika, s njim razgovarao, surađivao? Ima li vrilo na lijevoj obali Cetine u centru Trilja ljekovita svojstva, kako smo čuli u pričama? Tko je, kada i zbog čega napravio vrilo? Zbog čega nam je danas važno? Što učiniti kako bi i u budućnosti zadržalo svoju čistoću i vrijednost? Učenici istražuju legende, priče, zanimljivosti o fontani i vrilu i proučavaju literaturu. Na temelju dobivenih spoznaje osmislit će i objaviti slikovnicu o fontani i vrilu, organizirati likovne radionice slikanja, crtanja i pisanja o vrilu i fontani.
Tijekom ožujka i travnja o okviru projekta sudionici planiraju:
- fotografiranje detalja fontane i vrila
- radionicu u parku s članovima LU Tilurium i crtanje motiva fontane
- radionicu i crtanje vrila
- izložbu učeničkih likovnih i literarnih radova otvorenu za javnost, posvećenu rijeci Cetini, vodi općenito, životinjama s fontane, Vanji Radaušu, biljkama, ljudima, životu…
Učenici će digitalnim i tiskovnim materijalima široj javnosti približiti ove, za zajednicu jako važne, a nedovoljno priznate spomenike umjetnosti, kulturne i prirodne baštine. U svoj projekt uključit će udruge lokalne zajednice. Zajednički će osvijestiti važnost fontane i vrila te privući i ljude iz drugih krajeva da ih dođu upoznati u svoj njihovoj prirodnoj ljepoti.
Ana Ćaleta
Matična škola i PŠ Košute
1. 8:00-8:45
2. 8:50-9:35
3. 9:40-10:25
VELIKI ODMOR 10:25-10:40
4. 10:45-11:30
5. 11:35-12:20
6. 12:25-13:10
PŠ Grab
1. 7:45-8:30
2. 8:35-9:20
3. 9:25-10:10
VELIKI ODMOR 10:10-10:25
4. 10:30-11:15
5. 11:20-12:05
6. 12:10-12:55
IZVRSTAN USPJEH NAŠIH UČENIKA NA MEĐUNARODNOM NATJECANJU DABAR
Sudjelujući i na ovogodišnjem međunarodnom natjecanju Dabar , koje promiče računalno razmišljanje i informatičke vještine, a sastoji se od niza izazovnih zadataka osmišljenih od strane stručnjaka iz pedesetak zemalja, učenici naše škole postigli su odlične rezultate. Svojim znanjem i trudom istaknuli su se među 51220 učenika, pokazujući izvrsnu logiku i kreativnost u rješavanju izazovnih zadataka. Među 10% najuspješnijih našli su se: Klara Galić, Ana Latinac, Doris Vukelja, Mateo Brnas, Eli Šušnjara, Nola Alebić (2. razred); Domagoj Gusić (4.razred); Mia Svalina (5. razred). Posebno čestitamo učenicima Marku Gusiću (1. razred) i Marti Žolo (6. razred) na osvojenom 1. mjestu s maksimalnim brojem bodova. Ponosni smo što su naši učenici dio ove priče koja motivira sve nas za daljnji napredak i uspjehe!