Primjena tehnologije u obrazovanju u današnje doba je imperativ. Škole pohađaju generacije digitalnih urođenika koje se u klasičnom obliku nastave osjećaju kao u kamenom dobu, očito je stoga da je neophodno prilagoditi način poučavanja novim generacijama. Tehnologija nije odgovor na sve i ne smije biti sama sebi svrha. Ali, važno je razviti nove oblike poučavanja koji iskorištavaju jedinstvene značajke medija ili tehnologije.
Primjer primjene e-učenja kroz korištenje novih medija i tehnologije je CARNetova usluga e.Tečajevi za primjenu u nastavi.
Što su e.Tečajevi?
e.Tečajevi za primjenu u nastavi besplatni su gotovi online tečajevi implementirani u CARNetov sustav za upravljanje učenjem Loomen, namijenjeni prvenstveno nastavnicima predmeta Informatika u osnovnim i srednjim školama, ali i nastavnicima ostalih predmeta, kao i nastavnicima na visokoškolskim ustanovama. Svojim sadržajem pokrivaju područje informacijskih i komunikacijskih tehnologija, a u svom programu broje sveukupno 15 različitih tečajeva.
Tehničku i administrativnu podršku na razini sustava Loomen svojim korisnicima pruža CARNet putem elektroničke pošte loomen@carnet.hr, dok na razini tečaja nastavnik sam vrši administraciju – polaznika, lekcija i aktivnosti tečaja.
Nastavnik od CARNeta preuzima tečaj po želji i postaje mentor svojim učenicima/studentima odnosno polaznicima. Time frontalna nastava u učionici nestaje, a polaznik postaje središtem procesa poučavanja, koji se može odvijati u potpunosti online, kombinirano ili se e.Tečaj može koristiti samo kao dodatni materijal za učenje. Vremensko trajanje tečaja prepušteno je na odluku nastavniku, jednako kao i broj učenika koje će uključiti u e.Tečaj.
Primjena e.Tečajeva
e.Tečajevi se mogu primijeniti u kombiniranom modelu na način da se dio aktivnosti odvija online – obrada lekcija sadržaja, a samoprovjera znanja i provjera znanja u školskoj informatičkoj učionici zajedno sa ostalim učenicima i nastavnikom. Preduvjet za takav model primjene je da svi učenici izvan školske informatičke učionice imaju dostupno računalo s pristupom Internetu. Jednako tako, prepreka može biti i premali broj računala u učionici uslijed čega nastavnik mora napraviti podjelu učenika na manje grupe.
Ako se e.Tečajevi koriste kao dodatni materijali za učenje, primjenjuju se kao u klasičnoj nastavi te je preduvjet da se izvode u informatičkoj učionici, ali onda se može javiti potencijalni problem s brojem računala.
Nastavnik se može odlučiti i potpuno online primjenu, a tada je bitno da nastavnik bude siguran da svaki učenik ima pristup računalu s vezom na Internet izvan škole.
Ukoliko to tehnički uvjeti dozvoljavaju i razina samostalnosti i odgovornosti učenika za učenje je visoka, e.Tečaj se može odvijati u potpunosti online.
Prema statistikama, u osnovnim i srednjim školama najčešće je korišten kombinirani model jer se smatra da učenici još nisu spremni za preuzimanje potpune odgovornosti za svoje učenje, discipline u izvršavanju online obaveza i kontrole vremena, a osim toga i realna slika je još uvijek takva da svi učenici još ne posjeduju računalo kod kuće.
Ukoliko nastavnici žele uključiti tehnologiju u svoju nastavu, ali uvjeti rada ne zadovoljavaju tehničke preduvjete, mogu odabrati opciju korištenja e.Tečaja kao dodatnog materijala za učenje i koristiti ga samo u računalnoj učionici ili čak samo kao domaću zadaću.
U cilju uspješne primjene e.Tečajeva u nastavi, potrebno je učenicima u školama omogućiti pristup računalnoj učionici odnosno računalu na zahtjev, kako bi oni učenici koji nemaju računalo kod kuće, usprkos tome mogli izvršavati svoje zadatke i aktivnosti zadane e.Tečajem.
Uloga nastavnika i učenika
Na e.Tečaju nastavnik dobiva ulogu različitu od one u učionici. U virtualnom okruženju nastavnikova kontrola aktivnosti je neizravnija, a učenik je u prvom planu. Nastavnik ima ulogu moderatora, ali ne i kontrolora. Učenici/studenti samostalno prolaze kroz sadržaj e.Tečaja, a nastavnik pomaže u slučaju nerazumijevanja dijelova gradiva, daje smjernice i ocjenjuje zadatke.
Učenici/studenti stječu nova znanja kroz diskusijske forume moderirane od strane nastavnika. Sudjelovanje u diskusijama se boduje, a bodovi se pribrajaju onima koje polaznik ostvari na testovima i zadacima.
Usluga E-tečajeva za primjenu u nastavi pokazuje da nastavnici mogu uvesti e-učenje u svoju nastavu, bez potrebe za materijalnim ulaganjem, koristeći dostupnu tehnologiju na školi. Ujedno u svoju nastavu mogu uključiti i učenike iz drugih škola, budući da virtualni svijet ne poznaje geografskih ograničenja.
Izvor: Portal za škole
Matična škola i PŠ Košute
1. 8:00-8:45
2. 8:50-9:35
3. 9:40-10:25
VELIKI ODMOR 10:25-10:40
4. 10:45-11:30
5. 11:35-12:20
6. 12:25-13:10
PŠ Grab
1. 7:45-8:30
2. 8:35-9:20
3. 9:25-10:10
VELIKI ODMOR 10:10-10:25
4. 10:30-11:15
5. 11:20-12:05
6. 12:10-12:55
Obavijest za roditelje i učenike
Poštovani roditelji i učenici, obavještavamo vas da je Stožer civilne zaštite Splitsko-dalmatinske županije, nakon obavljenih konzultacija sa Stožerom civilne zaštite Republike Hrvatske i Ministarstvom znanosti i obrazovanja, 8. travnja 2021. donio Odluku kojom se nalaže održavanje nastave u osnovnim školama u razdoblju od 12. do 17. travnja 2021. kako slijedi: za učenike 1. - 4. razreda nastava će se izvoditi u školi – model A za učenike 5. - 8. razreda nastava će se izvoditi na daljinu – model C Za učenike 1. - 4. razreda , za koje se nastava izvodi u školi, i dalje su na snazi sve epidemiološke mjere koje su bile na snazi i do sada (mjerenje tjelesne temperature doma, ulazak u školu, dezinfekcija potplata obuće, pranje ruku, držanje preporučenog razmaka od 1,5 metra …). Ostale upute, organizaciju prijevoza i druge obavijesti učenici će dobiti od svojih učitelja/ica. POČETAK NASTAVE: MATIČNA ŠKOLA u 8:00 (POSEBNI ODJEL u 8:30) PŠ KOŠUTE u 8:00 PŠ GRAB u 8:30 PŠ UGLJANE u 8:30 OSTALE PODRUČNE ŠKOLE - kao i do sada Za učenike 5. - 8. razreda vrijede pravila utvrđena za online nastavu. Online nastava izvodi se putem aplikacije Microsoft Teams u virtualnim učionicama koje su kreirane na početku nastavne godine i u koje su svi učenici već prijavljeni. Svi učenici 5. - 8. razreda dobili su na korištenje tablete, a oni koji nemaju internet dobili su SIM kartice, stoga svi učenici imaju mogućnost sudjelovanja u online/virtualnoj nastavi. Online nastava održavat će se u realnom vremenu, odnosno svi učenici dužni su biti u svojim virtualnim učionicama u vremenu kada prema rasporedu imaju nastavu i s učiteljem mogu online komunicirati isključivo samo u vrijeme kada se održava nastava iz tog predmeta. Neprijavljivanje i neuključivanje u virtualne učionice (u prvih 15 minuta) upisivat će se u e-Dnevnik kao izostanak s nastave. Online nastava, za učenike 5. – 8. razreda, izvodit će se u jutarnjoj smjeni s početkom u 8:00 sati (raspored sati popodne) . Detaljne upute učenici će dobiti od svojih razrednika i predmetnih učitelja. Privitak: Odluka Stožera civilne zaštite Splitsko-dalmatinske županije
02.04.2021. 12:49
Sretan Uskrs
Dragi učenici i roditelji, nadomak smo najvećem kršćanskom blagdanu Uskrsu, blagdanu optimizma i pobjede života nad smrću, koji u naše živote unosi svjetlo i radost. U ovim izazovnim vremenima svakako nam treba duh Uskrsa kao zvijezda vodilja prema boljim vremenima. U tom duhu u ime svih djelatnika OŠ Trilj i svoje osobno ime želim vam sretan i blagoslovljen Uskrs. Dragi učenici, odmorite se, čuvajte svoje zdravlje i zdravlje svojih bližnjih. Vaš ravnatelj Ove školske godine proljetni praznici za učenike traju od 2. do 9. travnja 2021. POČETAK NASTAVE - 12. TRAVNJA 2021. MATIČNA ŠKOLA smjena "B", (1. – 4. razreda) – UJUTRO (8:00) smjena "A", (5. – 8. razreda) – POSLIJEPODNE (13:00) PŠ KOŠUTE smjena "B", (1. – 4. razreda) – UJUTRO (8:00) smjena "A", (5. – 8. razreda) – POSLIJEPODNE (13:00) PŠ VEDRINE smjena "B", (2. i 4. razred) – UJUTRO (8:00) smjena "A", (1. i 3. razred) – POSLIJEPODNE (13:00) OSTALE PODRUČNE ŠKOLE - kao i do sada ( UJUTRO)
16.03.2021. 22:11
Nutjak – kamena školjka, čuvarica prošlosti
U okviru programa Čuvari baštine Centara izvrsnosti SDŽ , učenici 2. a razreda Osnovne škole Trilj zajedno s učiteljicama Anom Ćaletom i Antonijom Marasović, sudjeluju s projektom pod nazivom Nutjak – kamena školjka, čuvarica prošlosti. Nutjak je utvrda i zaštićeno kulturno dobro koja se nalazi 3 km nizvodno od Trilja, na desnoj obali rijeke Cetine. Sredinom druge polovice XV. stoljeća utvrdu je izgradio knez Žarko Dražojević kako bi ojačao obranu od Turaka. Cilj projekta je učiniti Nutjak prepoznatljivom destinacijom. Kako bi Nutjak učinili poznatijim i dostupnijim u široj javnosti, učenici 2. a razreda u ovom projektu planiraju izraditi pop-up bojanku i slikovnicu za mlađu populaciju, snimiti promotivni video o legendi koja se veže uz Nutjak, te pobuditi interes pisanim i slikovnim zapisima o utvrdi.