preskoči na sadržaj

Osnovna škola Trilj

Kutak za roditelje

SAMOPOŠTOVANJE I SAMOPOUZDANJE

 
Često se pitamo- Tko sam ja? 
Kakav sam? 
Jesam li dovoljno dobar? 
Jesam li zadovoljan sobom?
 

U ovim pitanjima krije se sve ono povezano sa samopoštovanjem i samopouzdanjem. 

Ponekad se ove dvije osobine označavaju kao jednake ili slične, ali nisu jednake, iako su obje povezane sa slikom o sebi. Slika o sebi mnogo utječe na naš život, ali se i razvija tokom cijelog života. Određuje što ćemo smatrati važnim, koje aktivnosti ćemo poduzimati, koje ciljeve ćemo htjeti dostići, hoćemo li biti zadovoljni postignutim, koji događaji će nas potresti i kako ćemo reagirati na njih.  
 

SLIKA O SEBI sadrži:

- znanje o sebi- na što nam odgovor daje pitanje- „Tko sam ja?“
- očekivanja o sebi- je sve ono što bismo mogli biti, željeli i trebali biti
- vrednovanje sebe- daje nam odgovor na pitanje „Kakav sam ja?“. To je procjena onoga što jesmo i kakvi jesmo s onim što bismo željeli biti, mogli ili trebali biti. Rezultat te procjene je samopoštovanje.
 

SAMOPOŠTOVANJE

Samopoštovanje je odnos između dosadašnjih uspjeha i naših očekivanja. Može se reći da imati samopoštovanja znači držati do sebe, vjerovati u sebe, dopustiti si pogreške i na njima učiti, poštivati druge, prihvaćati svoje dobre i loše strane, misliti pozitivno, imati dobar odnos prema drugima … 
Kod djece samopoštovanje se temelji na procjeni stupnja u kojem dijete zadovoljava svoje razvojne zadatke, školskog uspjeha i uspjeha u rješavanju različitih socijalnih problema. Ako su djeca prihvaćena, poštovana i hvaljena za to što jesu i kakva jesu, prihvaćati će i svoje pozitivne i svoje negativne strane i razviti odgovarajuće samopoštovanje. Djeca školske dobi dobro razumiju ono što jesu, ali i svoje vrijednosti i sposobnosti. Škola, grupa prijatelja ili sportski klub potiče ih da se uspoređuju s drugom djecom i sa slikom onoga što bi željeli biti, jer je važno znati da samooštovanje nije samo odraz svojih procjena, nego i reakcija drugih ljudi koji su nam važni. U odnosima sa značajnim drugim osobama dijete stvara unutarnje slike svojih iskustava. Neka od tih iskustava su ugodna i zadovoljavajuća, a neka su neugodna i bolna. Održavanje sigurnog samopoštovanja ovisi o uspješnoj integraciji pozitivnih i negativnih slika o sebi. Takvo vrednovanje sebe u odnosu na idealnu ili zamišljenu sliku o sebi može im donijeti i pozitivne i negativne informacije o njima samima, budući da počinju prepoznavati svoje jake strane i slabosti. Kroz takvo se vrednovanje razvija samopoštovanje.
 
DIJETE S NISKIM SAMOPOŠTOVANJEM za sebe može kazati: „Mene nitko ne voli. Nemam prijatelja. Nemam hobi. Htjela sam se baviti plesom ili ritmikom, ali ipak nisam. U školi mi jako teško ide. Stalno učim, ali nikad ne dobijem dobru ocjenu. Ove godine sam bolja u matematici, ali ne znam ja to ništa.“
DIJETE S VISOKIM SAMOPOŠTOVANJEM za sebe često kaže: „Volim se igrati s drugom djecom. Dobro se slažemo. U razredu imam puno prijatelja. Mogu reći da sam dobar učenik. Ipak, ponekad mi se dogodi i loša ocjena. To je uglavnom onda kada se nisam dovoljno trudio. Imam mnogo hobija: igram nogomet s prijateljima, sviram gitaru, pomažem u kući.“
 

SAMOPOUZDANJE

Kada govorimo o samopouzdanju govorimo o našim sposobnostima, onome što dobro radimo, u čemu smo uspješni, onome što možemo postići. Onaj tko ima samopouzdanja vjeruje u sebe, svoje sposobnosti, znanje i mogućnosti uspješnog rješavanja problema, donošenja odluka, svladavanja izazova i promjena. 
Samopouzdanje je važno jer o njemu ovisi kako će osoba pristupati problemima, hoće li ih rješavati ili će ih izbjegavati. Kada se nađe pred nekom teškoćom, osoba s visokim samopouzdanjem vjeruje da ju može uspješno riješiti, pa onda traži način da to postigne i na kraju vjerojatno i uspije, što dodatno jača njeno samopouzdanje. Osoba s niskim samopouzdanjem unaprijed misli da nešto ne može, zbog toga se i ne trudi, pa onda i ne uspijeva, a to opet slabi njeno ionako nisko samopouzdanje. U osjećaju samopouzdanja važna je samostalnost, jer će svaki čovjek kada nešto samostalno napravi osjećati se vrijedno i uspješno, bez obzira na postignuti uspjeh u tome što radi.  
Osjećaj samopouzdanja kod djece ovisi o djetetovom osjećaju prihvaćenosti i voljenosti, o odnosu drugih ljudi prema njemu, a kako sliku o sebi stvaramo od ranog djetinjstva, najvažniji su u tome roditelji. Odrastanjem, značajnu ulogu u životu djece zauzimaju prijatelji i vršnjaci. Da bi se u odnosima s drugima djeca osjećala sigurnije i da bi bila prihvaćena od njih, bili to vršnjaci ili odrasli, mogu se naučiti primjereni i poželjni načini ponašanja i razgovora, odnosno socijalne vještine koje im mogu pomoći u međusobnoj komunikaciji. Dijete treba igru s vršnjacima, naučiti davati i dijeliti, stvarati i održavati prijateljstvo, rješavati probleme, nositi se s teškoćama i frustracijama i naučiti prihvatiti posljedice svog ponašanja.

KAKO POTICATI SAMOPOŠTOVANJE I SAMOPOUZDANJE

Odrasli imaju važnu ulogu kod djece razvijati osjećaj sigurnosti i povjerenja u njihove sposobnosti. Djeca koja se osjećaju sigurna u sebe, biti će uspješniji u školi, stvarati će bolje odnose s vršnjacima i kvalitetnije se suočavati s raznim izazovima i na raznim područjima.

Samopouzdanje i samopoštovanje se stvaraju u djetinjstvu svakog čovjeka. Osnovno samopoštovanje nastaje u najranijem djetinjstvu i važno je za sve kasnije životne osjećaje. Maloj djeci su njihovi roditelji i ljudi koji o njima brinu najvažniji u  poticanju i razvoju samopouzdanja i samopoštovanja. Djeci je potrebna ljubav, ohrabrivanje i pohvala od roditelja kako bi razvili dobru sliku o sebi, samopoštovanje i samopouzdanje i mogli postati odgovorni, zreli i sretni ljudi. Zato je važno poticati, ohrabrivati i hvaliti djecu, često ih podsjećati na njihove dobre strane, davati odgovornost i neovisnost, samostalnost u skladu s godinama, neke prilike za donošenje odluka i uvažavanje mišljenja. Djeci treba vrijeme za njih i dobar uzor poželjnog ponašanja, jer djeca uče gledanjem, slušanjem i imitiranjem roditelja.  Kada se dijete kritizira ili mu se ukazuje na nešto loše, važno je biti što određeniji i ukazivati na loše ponašanje ili posljedicu, a ne okrivljavati cijelu osobnost djeteta. Nitko nije savršen, radi čega je važno uskladiti roditeljska očekivanja i mogućnosti djeteta. Uključivanje djeteta u neku aktivnost za koju ima talent ili sposobnosti, kroz stalno poticanje i pohvalu malih, iako naizgled nevažnih uspjeha, primjećivanje i ohrabrivanje uloženog  truda, čak i ako nije uspjelo, te poticanje da samo češće opaža svoje pozitivne strane i napore, gradi pozitivniju sliku o sebi.

 

                                                           Pripremila: Ivna Grbavac, prof. psihologije

 

Preporuka za čitanje:

Bolje biti vjetar nego list i Razgovori sa zrcalom (autorice D. Miljković i M. Rijavec)




 

 

 

 

 

 


 

 

NATJEČAJI ZA TURISTIČKE AGENCIJE

 
ŠKOLSKO ZVONO

 

Matična škola i PŠ Košute

1. 8:00-8:45

2. 8:50-9:35

3. 9:40-10:25

VELIKI ODMOR 10:25-10:40

4. 10:45-11:30

5. 11:35-12:20

6. 12:25-13:10

 

PŠ Grab

 

1. 7:45-8:30

2. 8:35-9:20

3. 9:25-10:10

VELIKI ODMOR 10:10-10:25

4. 10:30-11:15

5. 11:20-12:05

6. 12:10-12:55

 

 
ODABRANO SA WEB-a
Vijesti iz škole
02.09.2020. 22:00
Obavijest roditeljima učenika petih razreda
Poštovani roditelji! Razrednici učenika petih razreda za 2020./2021.  školsku godinu su učitelji/ce Ivan  Baučić             5.a   Vesna Tadić             5.b Luka Roguljić           5.c Snježena Kekez       5. PŠ Košute Kristina Varenina      5. PŠ Grab U razredni odjel 5.a upisani su učenici koji su u 2019./2020. školskoj godini pohađali 4.a razred. U razredni odjel 5.b upisani su učenici koji su u 2019./2020. školskoj godini pohađali 4.b razred. U razredni odjel 5.c upisani su učenici iz svih ostalih područnih škola koji su u 2019./2020. školskoj godini pohađali 4. razred.

02.09.2020. 21:29
Obavijest roditeljima i učenicima - prvi nastavni dan
Poštovani roditelji i dragi učenici! odlukom Školskog Odbora od ove školske godine krećemo s radom u dvije smjene u MŠ Trilj i PŠ Košute koje će se rotirati (jedan tjedan jutro a drugi tjedan poslijepodne. Prvi tjedan j utarnja smjena A (viši razredi) počinje u 8:00, a poslijepodnevna smjena  B (niži  razredi) počinje 13:30. U ponedjeljak 7. rujna 2020. je prvi nastavni dan koji će se odvijati po priloženom rasporedu zbog poštivanja propisanih epidemiološkim mjera. Nastava će se izvoditi prema modelu A iz dokumenta MZO-a  Modeli i preporuke za rad u uvjetima povezanima s COVID-19. Molimo vas da obratite posebnu pozornost na točno vrijeme dolaska i mjesto ulaska u školu za pojedini razred. Roditelj smije učenika dopratiti do određenog ulaza te ne smije ulaziti u zgradu škole.   PRVI NASTAVNI DAN SMJENA    A ŠKOLA RAZREDNI ODJEL VRIJEME DOLASKA ZGRADA ULAZ UČIONICA BROJ MATIČNA ŠKOLA TRILJ 5.a; 6.a; 7b 8:00 1 GLAVNI 9, 11,12 5.c; 8.c; 7.c; 8.a 8:00 1 SJEVERNI 3, 1, 6, 4 7.a; 8.b 8:00 1 ZAPADNI 15, 16 6.c 8:00 2 JUŽNI 2 5.b; 6.b; 8:00 2 ZAPADNI 7, 10 PRO 8:15 2 SJEVERNI 5 PŠ KOŠUTE 5. – 8. 8:00   GLAVNI           PŠ GRAB 2. – 8. 7:45   GLAVNI   1. 8:15   GLAVNI   PŠ VELIĆ 1. – 3. 9:00   GLAVNI   PŠ VEDRINE 2. i 4. 9:00   GLAVNI   1. i 3. 13:00   GLAVNI   PŠ ČAPORICE 1. 9:00   GLAVNI   PŠ UGLJANE 1. – 4. 9:00   GLAVNI   PŠ BISKO 1. – 4. 9:00   GLAVNI   PŠ VOJNIĆ 1. – 3. 9:00   GLAVNI     SMJENA    B ŠKOLA RAZREDNI ODJEL VRIJEME DOLASKA ZGRADA ULAZ UČIONICA BROJ MATIČNA ŠKOLA TRILJ 2.b; 4.c 11:00 1 ZAPADNI 8, 14 4.b; 3.ab 11:00 1 SJEVERNI 2. 5., 7 2.a; 4.a 11:00 2 ZAPADNI 6, 8           1.ab 11:15 2 JUŽNI 3, 1 PŠ KOŠUTE 2. – 4. 11:00   GLAVNI   1. 11:15   GLAVNI     Prvog dana nastave učenici će prema rasporedu imati tri sata  tijekom kojih će dobiti: udžbenike, osnovne informacije o načinu odvijanja nastave te raspored za tekući tjedan. Molimo učenike da ponesu školske torbe, pisanku  i olovku.   Prijevoz učenika će se odvijati prema priloženom rasporedu. MATIČNA ŠKOLA TRILJ Prijevoz učenika – dolazak – SMJENA A                                                                                                      Mihaljević bus     Čačvina - Vrpolje - Velić – Jabuka - Trilj      7 15                    Mihaljević bus     Strmendolac - Trilj                                       7 45                    Mihaljević bus     Liska – Bisko – Vojnić - Trilj                         7 10                    Mihaljević bus     Nova Sela – Budimiri - Ugljane - Čaporice - Trilj     7 10                    Mihaljević bus     Gardun – Trilj                                               7 45                    Prijevoz učenika - povratak    u  10 00   sati .                                                            Prijevoz uč enika – dolazak – SMJENA B                                                                                                                   Mihaljević bus     Čačvina - Vrpolje - Velić – Jabuka - Trilj      10 30                    Mihaljević bus     Strmendolac - Trilj                                       10 45                    Mihaljević bus     Vojnić – Gardun - Trilj                                  10 45                    Mihaljević bus     Vedrine  – Trilj                                             7 45                    Prijevoz učenika – povratak   u  12 30  sati.   PODRUČNA ŠKOLA GRAB Prijevoz učenika (II. - VIII. razreda ) dolazak                                                          Mihaljević bus       Svinjača -  Grab                            7 30 Povratak      u    9 30  sati.   PODRUČNA ŠKOLA UGLJANE: bez prijevoza   ODVIJANJE NASTAVE OD 8. RUJNA U školu učenici u pravilu dolaze i odlaze sami. Prema epidemiološkim uputama potrebno je održati što veću fizičku distancu. Ulazak i izlazak učenika iz škole naznačen je u tablicama. Navedeni ulazi koristit će se do daljnjega. Prvi nastavni tjedan: SMJENA  A (viši razredi) počinje u 8:00 sati. SMJENA B (niži razredi) počinje u 13:30 sati. Svim učenicima naše škole želimo sretan početak nove školske  godine i mnogo uspjeha u učenju, vladanju i radu! Više informacija o načinu izvođenja nastave odaberite opciju "VIŠE" te pročitajte u prilogu pod nazivom "DETALJNE UPUTU O NAČINU IZVOĐENJA NASTAVE".

27.08.2020. 09:54
Obavijest za roditelje i učenike
Dragi učenici i roditelji, Nastavna godina 2020./2021. počinje  7. rujna 2020. (ponedjeljak).  Prvog nastavnog dana učenici će u školi preuzeti obvezne udžbenike  i druge obrazovne materijale. Raspored za prvi nastavni dan kao i sve detaljne upute o organizaciji nastave u skladu s epidemiološkim mjerama, bit će objavljene na našim mrežnim stranicama početkom idućeg tjedna. Hrvatski zavod za javno zdravstvo i Ministarstvo znanosti i obrazovanja objavili su  Upute za sprječavanje i suzbijanje epidemije COVID-19 vezano za rad predškolskih ustanova, osnovnih i srednjih škola u školskoj godini 2020./2021 -  https://www.hzjz.hr/wp-content/uploads/2020/03/Upute_vrtici_i_skole_24_08_2020_HZJZ-1.pdf

Učitavanje RSS feeda je završilo s greškom: 404
Učitavanje RSS feeda je završilo s greškom: 404
 
Korisni linkovi

 > Facebook
 > Youtube

 
ŠKOLSKI LIST
 
ANKETA
Koliko često pratiš vijesti i događanja na web stranici škole?




 

 

 

 

 
Kalendar
« Listopad 2020 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
28 29 30 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
Prikazani događaji

 
Tražilica


Napredno pretraživanje
Traži
 
Brojač posjeta
Ispis statistike od 24. 8. 2013.

Ukupno: 296452
Ovaj mjesec: 2527
Ovaj tjedan: 538
Danas: 38
 
 > Kutak za roditelje
CMS za škole logo
Osnovna škola Trilj / Poljičke Republike 18, HR-21240 Trilj / os-trilj.skole.hr / ured@os-trilj.skole.hr
preskoči na navigaciju