preskoči na sadržaj

Osnovna škola Trilj

Kutak za roditelje

SAMOPOŠTOVANJE I SAMOPOUZDANJE

 
Često se pitamo- Tko sam ja? 
Kakav sam? 
Jesam li dovoljno dobar? 
Jesam li zadovoljan sobom?
 

U ovim pitanjima krije se sve ono povezano sa samopoštovanjem i samopouzdanjem. 

Ponekad se ove dvije osobine označavaju kao jednake ili slične, ali nisu jednake, iako su obje povezane sa slikom o sebi. Slika o sebi mnogo utječe na naš život, ali se i razvija tokom cijelog života. Određuje što ćemo smatrati važnim, koje aktivnosti ćemo poduzimati, koje ciljeve ćemo htjeti dostići, hoćemo li biti zadovoljni postignutim, koji događaji će nas potresti i kako ćemo reagirati na njih.  
 

SLIKA O SEBI sadrži:

- znanje o sebi- na što nam odgovor daje pitanje- „Tko sam ja?“
- očekivanja o sebi- je sve ono što bismo mogli biti, željeli i trebali biti
- vrednovanje sebe- daje nam odgovor na pitanje „Kakav sam ja?“. To je procjena onoga što jesmo i kakvi jesmo s onim što bismo željeli biti, mogli ili trebali biti. Rezultat te procjene je samopoštovanje.
 

SAMOPOŠTOVANJE

Samopoštovanje je odnos između dosadašnjih uspjeha i naših očekivanja. Može se reći da imati samopoštovanja znači držati do sebe, vjerovati u sebe, dopustiti si pogreške i na njima učiti, poštivati druge, prihvaćati svoje dobre i loše strane, misliti pozitivno, imati dobar odnos prema drugima … 
Kod djece samopoštovanje se temelji na procjeni stupnja u kojem dijete zadovoljava svoje razvojne zadatke, školskog uspjeha i uspjeha u rješavanju različitih socijalnih problema. Ako su djeca prihvaćena, poštovana i hvaljena za to što jesu i kakva jesu, prihvaćati će i svoje pozitivne i svoje negativne strane i razviti odgovarajuće samopoštovanje. Djeca školske dobi dobro razumiju ono što jesu, ali i svoje vrijednosti i sposobnosti. Škola, grupa prijatelja ili sportski klub potiče ih da se uspoređuju s drugom djecom i sa slikom onoga što bi željeli biti, jer je važno znati da samooštovanje nije samo odraz svojih procjena, nego i reakcija drugih ljudi koji su nam važni. U odnosima sa značajnim drugim osobama dijete stvara unutarnje slike svojih iskustava. Neka od tih iskustava su ugodna i zadovoljavajuća, a neka su neugodna i bolna. Održavanje sigurnog samopoštovanja ovisi o uspješnoj integraciji pozitivnih i negativnih slika o sebi. Takvo vrednovanje sebe u odnosu na idealnu ili zamišljenu sliku o sebi može im donijeti i pozitivne i negativne informacije o njima samima, budući da počinju prepoznavati svoje jake strane i slabosti. Kroz takvo se vrednovanje razvija samopoštovanje.
 
DIJETE S NISKIM SAMOPOŠTOVANJEM za sebe može kazati: „Mene nitko ne voli. Nemam prijatelja. Nemam hobi. Htjela sam se baviti plesom ili ritmikom, ali ipak nisam. U školi mi jako teško ide. Stalno učim, ali nikad ne dobijem dobru ocjenu. Ove godine sam bolja u matematici, ali ne znam ja to ništa.“
DIJETE S VISOKIM SAMOPOŠTOVANJEM za sebe često kaže: „Volim se igrati s drugom djecom. Dobro se slažemo. U razredu imam puno prijatelja. Mogu reći da sam dobar učenik. Ipak, ponekad mi se dogodi i loša ocjena. To je uglavnom onda kada se nisam dovoljno trudio. Imam mnogo hobija: igram nogomet s prijateljima, sviram gitaru, pomažem u kući.“
 

SAMOPOUZDANJE

Kada govorimo o samopouzdanju govorimo o našim sposobnostima, onome što dobro radimo, u čemu smo uspješni, onome što možemo postići. Onaj tko ima samopouzdanja vjeruje u sebe, svoje sposobnosti, znanje i mogućnosti uspješnog rješavanja problema, donošenja odluka, svladavanja izazova i promjena. 
Samopouzdanje je važno jer o njemu ovisi kako će osoba pristupati problemima, hoće li ih rješavati ili će ih izbjegavati. Kada se nađe pred nekom teškoćom, osoba s visokim samopouzdanjem vjeruje da ju može uspješno riješiti, pa onda traži način da to postigne i na kraju vjerojatno i uspije, što dodatno jača njeno samopouzdanje. Osoba s niskim samopouzdanjem unaprijed misli da nešto ne može, zbog toga se i ne trudi, pa onda i ne uspijeva, a to opet slabi njeno ionako nisko samopouzdanje. U osjećaju samopouzdanja važna je samostalnost, jer će svaki čovjek kada nešto samostalno napravi osjećati se vrijedno i uspješno, bez obzira na postignuti uspjeh u tome što radi.  
Osjećaj samopouzdanja kod djece ovisi o djetetovom osjećaju prihvaćenosti i voljenosti, o odnosu drugih ljudi prema njemu, a kako sliku o sebi stvaramo od ranog djetinjstva, najvažniji su u tome roditelji. Odrastanjem, značajnu ulogu u životu djece zauzimaju prijatelji i vršnjaci. Da bi se u odnosima s drugima djeca osjećala sigurnije i da bi bila prihvaćena od njih, bili to vršnjaci ili odrasli, mogu se naučiti primjereni i poželjni načini ponašanja i razgovora, odnosno socijalne vještine koje im mogu pomoći u međusobnoj komunikaciji. Dijete treba igru s vršnjacima, naučiti davati i dijeliti, stvarati i održavati prijateljstvo, rješavati probleme, nositi se s teškoćama i frustracijama i naučiti prihvatiti posljedice svog ponašanja.

KAKO POTICATI SAMOPOŠTOVANJE I SAMOPOUZDANJE

Odrasli imaju važnu ulogu kod djece razvijati osjećaj sigurnosti i povjerenja u njihove sposobnosti. Djeca koja se osjećaju sigurna u sebe, biti će uspješniji u školi, stvarati će bolje odnose s vršnjacima i kvalitetnije se suočavati s raznim izazovima i na raznim područjima.

Samopouzdanje i samopoštovanje se stvaraju u djetinjstvu svakog čovjeka. Osnovno samopoštovanje nastaje u najranijem djetinjstvu i važno je za sve kasnije životne osjećaje. Maloj djeci su njihovi roditelji i ljudi koji o njima brinu najvažniji u  poticanju i razvoju samopouzdanja i samopoštovanja. Djeci je potrebna ljubav, ohrabrivanje i pohvala od roditelja kako bi razvili dobru sliku o sebi, samopoštovanje i samopouzdanje i mogli postati odgovorni, zreli i sretni ljudi. Zato je važno poticati, ohrabrivati i hvaliti djecu, često ih podsjećati na njihove dobre strane, davati odgovornost i neovisnost, samostalnost u skladu s godinama, neke prilike za donošenje odluka i uvažavanje mišljenja. Djeci treba vrijeme za njih i dobar uzor poželjnog ponašanja, jer djeca uče gledanjem, slušanjem i imitiranjem roditelja.  Kada se dijete kritizira ili mu se ukazuje na nešto loše, važno je biti što određeniji i ukazivati na loše ponašanje ili posljedicu, a ne okrivljavati cijelu osobnost djeteta. Nitko nije savršen, radi čega je važno uskladiti roditeljska očekivanja i mogućnosti djeteta. Uključivanje djeteta u neku aktivnost za koju ima talent ili sposobnosti, kroz stalno poticanje i pohvalu malih, iako naizgled nevažnih uspjeha, primjećivanje i ohrabrivanje uloženog  truda, čak i ako nije uspjelo, te poticanje da samo češće opaža svoje pozitivne strane i napore, gradi pozitivniju sliku o sebi.

 

                                                           Pripremila: Ivna Grbavac, prof. psihologije

 

Preporuka za čitanje:

Bolje biti vjetar nego list i Razgovori sa zrcalom (autorice D. Miljković i M. Rijavec)




 

 

 

 

 

 


 

 

NATJEČAJI ZA TURISTIČKE AGENCIJE

 
ŠKOLSKO ZVONO

 

Matična škola i PŠ Košute

1. 8:00-8:45

2. 8:50-9:35

3. 9:40-10:25

VELIKI ODMOR 10:25-10:40

4. 10:45-11:30

5. 11:35-12:20

6. 12:25-13:10

 

PŠ Grab

 

1. 7:45-8:30

2. 8:35-9:20

3. 9:25-10:10

VELIKI ODMOR 10:10-10:25

4. 10:30-11:15

5. 11:20-12:05

6. 12:10-12:55

 

 
ODABRANO SA WEB-a
Vijesti iz škole
09.04.2021. 09:27
Obavijest za roditelje i učenike
Poštovani roditelji i učenici, obavještavamo vas da je Stožer civilne zaštite Splitsko-dalmatinske županije, nakon obavljenih konzultacija sa Stožerom civilne zaštite Republike Hrvatske i Ministarstvom  znanosti i obrazovanja, 8. travnja 2021. donio  Odluku kojom se nalaže održavanje nastave u  osnovnim školama u razdoblju od 12. do 17. travnja 2021. kako slijedi: za učenike 1. - 4. razreda nastava će se izvoditi u školi – model A   za učenike 5. - 8. razreda nastava će se izvoditi na daljinu – model C   Za učenike 1. - 4. razreda , za koje se nastava izvodi u školi, i dalje su na snazi sve epidemiološke mjere koje su bile na snazi i do sada  (mjerenje tjelesne temperature doma, ulazak u školu, dezinfekcija potplata obuće, pranje ruku, držanje preporučenog razmaka od 1,5 metra …).                                                  Ostale upute, organizaciju prijevoza i druge obavijesti učenici će dobiti od svojih učitelja/ica. POČETAK NASTAVE: MATIČNA ŠKOLA      u 8:00                  (POSEBNI ODJEL u 8:30) PŠ KOŠUTE              u 8:00 PŠ GRAB                   u 8:30 PŠ UGLJANE            u 8:30 OSTALE PODRUČNE ŠKOLE - kao i do sada                    Za učenike 5. - 8. razreda  vrijede pravila utvrđena za online nastavu. Online nastava izvodi se putem aplikacije Microsoft Teams u virtualnim učionicama koje su kreirane na početku nastavne godine i u koje su svi učenici već prijavljeni. Svi učenici 5. - 8. razreda dobili su na korištenje tablete, a oni koji nemaju internet dobili su  SIM kartice, stoga svi učenici imaju mogućnost sudjelovanja u online/virtualnoj nastavi. Online nastava održavat će se u realnom vremenu, odnosno svi učenici dužni su biti u svojim virtualnim učionicama u vremenu kada prema rasporedu imaju nastavu i s učiteljem mogu online komunicirati isključivo samo u vrijeme kada se održava nastava iz tog predmeta. Neprijavljivanje i neuključivanje u virtualne učionice (u prvih 15 minuta) upisivat će se u   e-Dnevnik kao izostanak s nastave. Online nastava,  za učenike 5. – 8. razreda,  izvodit će se u jutarnjoj smjeni s početkom u 8:00 sati (raspored sati popodne) . Detaljne upute učenici će dobiti od svojih razrednika i predmetnih učitelja.   Privitak: Odluka Stožera civilne zaštite Splitsko-dalmatinske županije

02.04.2021. 12:49
Sretan Uskrs
 Dragi učenici i roditelji, nadomak smo najvećem kršćanskom blagdanu Uskrsu, blagdanu optimizma i pobjede života nad smrću, koji u naše živote unosi svjetlo i radost.   U ovim izazovnim vremenima svakako nam treba duh Uskrsa kao zvijezda vodilja prema boljim vremenima. U tom duhu u ime svih djelatnika OŠ Trilj i svoje osobno ime želim vam  sretan i blagoslovljen Uskrs. Dragi učenici, odmorite se, čuvajte svoje zdravlje i zdravlje svojih bližnjih. Vaš ravnatelj Ove školske godine proljetni praznici za učenike traju od 2. do 9. travnja 2021.   POČETAK  NASTAVE - 12. TRAVNJA 2021. MATIČNA ŠKOLA   smjena "B", (1. – 4. razreda) – UJUTRO                                 (8:00) smjena "A", (5. – 8. razreda) – POSLIJEPODNE                   (13:00)   ​ PŠ KOŠUTE         smjena "B", (1. – 4. razreda) – UJUTRO                                 (8:00) smjena "A", (5. – 8. razreda) – POSLIJEPODNE                   (13:00)   PŠ VEDRINE smjena "B", (2. i  4. razred) – UJUTRO                                 (8:00) smjena "A", (1. i  3. razred) – POSLIJEPODNE                   (13:00)   OSTALE PODRUČNE ŠKOLE  - kao i do sada ( UJUTRO)     

16.03.2021. 22:11
Nutjak – kamena školjka, čuvarica prošlosti
U okviru programa Čuvari baštine Centara izvrsnosti SDŽ , učenici 2. a razreda Osnovne škole Trilj zajedno s učiteljicama Anom Ćaletom i Antonijom Marasović,  sudjeluju s projektom pod nazivom Nutjak – kamena školjka, čuvarica prošlosti. Nutjak je utvrda i zaštićeno kulturno dobro koja se nalazi 3 km nizvodno od Trilja, na desnoj obali rijeke Cetine. Sredinom druge polovice XV. stoljeća utvrdu je izgradio knez Žarko Dražojević kako bi ojačao obranu od Turaka. Cilj projekta je učiniti Nutjak prepoznatljivom destinacijom. Kako bi Nutjak učinili poznatijim i dostupnijim u široj javnosti, učenici 2. a razreda u ovom projektu planiraju izraditi pop-up bojanku i slikovnicu za mlađu populaciju, snimiti promotivni video o legendi koja se veže uz Nutjak, te pobuditi interes pisanim i slikovnim zapisima o utvrdi.

Učitavanje RSS feeda je završilo s greškom: 404
Učitavanje RSS feeda je završilo s greškom: 404
 
Korisni linkovi

 > Facebook
 > Youtube

 
ŠKOLSKI LIST
 
ANKETA
Koliko često pratiš vijesti i događanja na web stranici škole?




 

 

 

 

 
Kalendar
« Travanj 2021 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 1 2
3 4 5 6 7 8 9
Prikazani događaji

 
Tražilica


Napredno pretraživanje
Traži
 
Brojač posjeta
Ispis statistike od 24. 8. 2013.

Ukupno: 318894
Ovaj mjesec: 1806
Ovaj tjedan: 504
Danas: 24
 
 > Kutak za roditelje
CMS za škole logo
Osnovna škola Trilj / Poljičke Republike 18, HR-21240 Trilj / os-trilj.skole.hr / ured@os-trilj.skole.hr
preskoči na navigaciju