preskoči na sadržaj

Osnovna škola Trilj

ZAŠTO JE VAŽAN PRAVILAN IZGOVOR?

KALENDAR USVAJANJA GLASOVA

 

Govorne teškoće mogu ometati razumljivost i slušanje. Greške najčešće nastaju u ranom djetinjstvu, kod neke djece nestaju, a kod neke djece se učvršćuju. Stvarna slika se otkriva prilikom polaska u školu. Izgovor bi bilo najbolje riješiti u predškolskoj dobi jer je pravilan izgovor preduvjet uspješnog čitanja i pisanja.

Vrijeme usvajanja glasova:

-Glas K pojavljuje se između druge i treće godine života, u razvojnoj fazi najčešće  zamjenjuje  T ili G

-Glas G isto se pojavljuje između druge i treće godine, prije bi trebali usvojiti glas K

-Glas L se pojavljuje između tri i pol i četiri godine

-Glas LJ  isto se pojavljuje između  tri i pol i četiri godine, prije trebamo pravilno izgovarati glas L

-Glas S pojavljuje se između tri i pol i četiri i pol godine

-Glas Z se pojavljuje između tri i pol i četiri godine, važno je prije usvojiti glas S

-Glas C se pojavljuje između tri i pol i četiri i pol godine, važno je prije usvojiti glas S

-Glas Š se pojavljuje između tri i pol i četiri i pol godine, važno je prije usvojiti glas S

-Glas R trebao bi biti usvojen između četiri i pol i pet godina. Jako je važno da dijete pravilno izgovara glas L.

-Glas Č trebao bi biti usvojen između četiri i pol i pet godina. Jako je važno da dijete pravilno izgovara glasove C i Š.

-Glas Ž se  pojavljuje između tri i pol i četiri i pol godine, važno je prije usvojiti.

Prije polaska u školu važno je ispraviti glasove kako ne bi bilo teškoća u početnom pisanju i čitanju. Jezični razvoj možemo provjeriti kroz ponavljanje rečenica, ako dijete ponavlja riječi s pogrešnim nastavcima, ispušta male riječi ( prijedloge, priloge..), a ostale riječi nisu usklađene, možemo saznati kakva je usvojenost gramatičke morfologije i sintakse , važnih jezičnih sastavnica.

 Artikulacijske teškoće kod neke djece se protegnu do 1. i često 2. razreda osnovne škole, a nerijetko   ih prate i teškoće čitanja i pisanja, posebno kod pisanja diktata.

Govorni razvoj otvara putove jezičnom razvoju, što  pozitivno utječe  na kognitivni razvoj.

Nedostatna fonološka obrada riječi znači da dijete teško postaje svjesno glasova u riječi, pa ne može izdvojiti početni ili završni glas, ili teško uočava ritam i rimu riječi, što sve jesu važne  vještine potrebne za usvajanje čitanja.

 Mnogi se autori slažu da je jedna od temeljnih teškoća u poremećaju čitanja upravo ta teškoća obrade glasova ili fonološka neosviještenost.

 Teškoće fonološke obrade mogu se i ne moraju odražavati u djetetovu govoru. Neka djeca mogu posve neupadno govoriti izgovarajući većinu riječi pravilno, a da ipak imaju teškoće s izdvajanjem i raščlambom riječi na glasove. Neka djeca starije predškolske dobi već i svojim govorom upućuju na to da imaju fonološke teškoće. U njihovu govoru često čujemo: »svjeklo«, za riječi »svjetlo«, »glaka« za riječ »dlaka«.

Sve ovo upućuje na to da bi dijete u školi moglo imati teškoća s učenjem početnog čitanja, a možda i pravu disleksiju.

Terapijsko jahanje

Opis programa terapijskog jahanja u Osnovnoj školi Trilj i KK Sv. Mihovil

U sklopu projekta posebno- odgojno obrazovne skupine OŠ Trilj, kojeg je prepoznalo MZOŠ , tijekom protekle godine organizirali smo sustavan odlazak na terapijsko jahanje što je za naše učenike bilo od
velike važnosti jer zbog epidemiološke situacije nisu mogli ići u matične razrede. Terapijsko jahanje predstavlja priznate metode konjaništva i rehabilitacije namijenjene i prilagođene osobama s teškoćama u razvoju.

Glavni cilj programa je pružanje terapijskog jahanja osobama s invaliditetom kao stalan, rekreativan i besplatan program u svrhu poboljšanja tjelesne rehabilitacije i mogućnosti razvijanja novih postignuća. Paralelno program obuhvaća psihosocijalnu potporu, društvene aktivnosti i kvalitetno provođenje slobodnog vremena. Temeljni ciljevi terapijskog jahanja i realizaciji istih temelje se na multidimenzionalnom pristupu u svrhu provođenja: fizioterapijskih ciljeva , psihoterapijskih i socioterapijskih ciljeva.

Fizioterapijski ciljevi se postižu fizioterapijskim aktivnostima na konju, a usmjereni su na : stimulaciju motoričkih funkcija, poboljšanje ravnoteže, normalizaciju mišićnog tonusa, jačanje muskulature, opuštanje mišića, postizanje mobilnosti zglobova; kuka i zdjelice, poboljšanje fine i grube motorike, te vježbe disanja. Psihoterapijske ciljeve provodimo na način što ciljeve postavljamo tako da im se omogući : osjećaj uspješnosti ,potiču samopouzdanje, razvijaju samostalnost, doživljavaju veselje, utječe pozitivne ishode emocionalne inteligencije.

Socioterapijski ciljevi se odnose na druženje, stvaranje novih prijateljstava. Kod naših učenika prisutne su teškoće i na području perceptivnog razvoja, motoričkog razvoja govora i adaptivnog ponašanja. Roditelji su dali svoj pristanka i oduševljeni su programom. Od ravnatelja škole i KK Sv. Mihovil imali smo neprestanu podršku jer na jahanje odlazimo od 2008. godine

 

Ivana Šabić.pptx

ČLANCI

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

NATJEČAJI ZA TURISTIČKE AGENCIJE

 
ŠKOLSKO ZVONO

 

Matična škola i PŠ Košute

1. 8:00-8:45

2. 8:50-9:35

3. 9:40-10:25

VELIKI ODMOR 10:25-10:40

4. 10:45-11:30

5. 11:35-12:20

6. 12:25-13:10

 

PŠ Grab

 

1. 7:45-8:30

2. 8:35-9:20

3. 9:25-10:10

VELIKI ODMOR 10:10-10:25

4. 10:30-11:15

5. 11:20-12:05

6. 12:10-12:55

 

 
ODABRANO SA WEB-a
Vijesti iz škole
07.03.2024. 15:22
UPISI U 1. RAZRED
Poštovani roditelji! Ove školske godine upisi u osnovnu školu odvijaju se preko  Nacionalnog informacijskog sustava za upise . Roditelji trebaju podnijeti prijavu za upis djeteta od 22. veljače do 31. ožujka 2024. preko poveznice  https://osnovne.e-upisi.hr/     Napomena: roditelji koji nemaju vjerodajnice pa trebaju pomoć prilikom unosa podataka mogu doći u školu (učionica 13) u sljedećim terminima: ČETVRTAK (14.3. u 9 sati) U tom slučaju, roditelji trebaju donijeti OIB djeteta i oba roditelja te, ako posjeduju, donijeti nalaze npr. psihologa, logopeda, defektologa.

01.03.2024. 21:38
Večer poezije u OŠ Trilj
Jučer smo u (do zadnjeg mjesta popunjenoj) školskoj knjižnici održali Večer poezije OŠ Trilj. Bila je to večer za pamćenje koja će nam,  nadamo se, postati tradicija. 

26.02.2024. 08:22
UPISI U 1. RAZRED
Poštovani roditelji! Ove školske godine upisi u osnovnu školu odvijaju se preko  Nacionalnog informacijskog sustava za upise . Roditelji trebaju podnijeti prijavu za upis djeteta od 22. veljače do 31. ožujka 2024. preko poveznice  https://osnovne.e-upisi.hr/     Napomena: roditelji koji nemaju vjerodajnice pa trebaju pomoć prilikom unosa podataka mogu doći u školu (učionica 13) u sljedećim terminima: PONEDJELJAK (26.2. u 16 sati) SRIJEDA (28.2. u 17 sati) U tom slučaju, roditelji trebaju donijeti OIB djeteta i oba roditelja te, ako posjeduju, donijeti nalaze npr. psihologa, logopeda, defektologa.

 
Korisni linkovi

 > Facebook
 > Youtube

 
ŠKOLSKI LIST
 
ANKETA
Koliko često pratiš vijesti i događanja na web stranici škole?




 

 

 

 

 
Kalendar
« Ožujak 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
26 27 28 29 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
1 2 3 4 5 6 7
Prikazani događaji

 
Tražilica


Napredno pretraživanje
Traži
 
Brojač posjeta
Ispis statistike od 24. 8. 2013.

Ukupno: 460244
Ovaj mjesec: 2380
Ovaj tjedan: 91
 
 > Pedagoško - psihološki kutak  > Logopedski kutak
CMS za škole logo
Osnovna škola Trilj / Poljičke Republike 18, HR-21240 Trilj / os-trilj.skole.hr / ured@os-trilj.skole.hr
preskoči na navigaciju