preskoči na sadržaj

Osnovna škola Trilj

IZBOR ZANIMANJA

KAMO NAKON OSNOVNE ŠKOLE?

U životu svakog tinejdžera odabir srednje škole jedna je od najvažnijih odluka koju treba donijeti. Ta odluka nije nimalo laka, stoga treba dobro razmisliti čime biste se u životi voljeli baviti, biste li više voljeli biti neprestano u kontaktu s ljudima, ili više volite urede u kojima ćete imati svoj mir i tako obavljati svoj posao? Biste li voljeli mnogo putovati, upoznavati različite ljude i različita mjesta, ili biste zauvijek htjeli ostati ovdje i putovati preko praznika? To su teška pitanja na koja tek mali broj osnovnoškolaca zna pravi odgovor.
Tijekom cijelog osnovnog školovanja roditelji nam neprestano govore kako bismo trebali puno učiti kako bismo se upisali u dobru srednju školu i potom upisali fakultet, jer ćemo jedino tako uspjeti u životu. No, svi znamo kako je teško zagrijati stolicu, pogotovo zadnjih tjedana prije završetka školske godine, jer tada bismo trebali ispraviti sve ocjene, kako mama i tata nebi pali u nesvijest vidjevši našu završnu svjedodžbu. Naime, nekima je učenje sasvim jednostavno, imaju fotografsko pamćenje, upamte većinu gradiva na satu, i potom kod kuće samo ponove gradivo, no ostalima (a oni su u većem broju) treba mnogo dulje da nešto usvoje, a ostatku se učiti uopće ne da. Prema volji za učenje može se lako odrediti koju ćete srednju školu odabrati, pa pročitajte naše daljne upute, za koje se nadamo da će vam barem malo pomoći u odabiru.


KORAK 1. KOLIKO VOLIŠ UČITI?
Znam, teško pitanje, tko uopće voli učiti… no činjenica je da je nekima učenje "piece of cake" i svladavaju gradivo kao od šale. Ako ste od onih koji vole naučiti nešto novo, mnogo čitate, volite gledati kvizove znanja, kupujete časopise tipa National Geographic, Drvo znanja i sl. vjerojatno su za vas najbolji odabir četverogodišnje škole koje su izvrsna odskočna daska za upis na fakultet, to su većinom jezične, opće, matematičke i športske gimnazije, te elektrotehničke škole, ekonomske i škole primjenjenih umjetnosti itd.
Vjerojatno se pitate zašto biste upisali baš te četverogodišnje škole ako spadate u skupinu tinejdžera sa gore navedenim sposobnostima... Ukratko, bila bi to jako loša odluka kada potencijal koji posjedujete ne biste iskoristili, jer fakulteti vape za učenicima poput vas, koji su ambiciozni, pametni i nadprosječnih sposobnosti koje još samo treba otkriti. Razmislite o tome.
Ako si opet od onih koji bi radije radili sve ostalo osim učenja, uvijek možeš upisati različite četverogodišnje i trogodišnje strukovne škole koje će ti dati dovoljan stupanj znanja kako bi se odmah nakon srednje škole mogao/la zaposliti u struci. No, nikako nemoj misliti kako se tamo ne traži mnogo i ne treba učiti. Sasvim suprotno! Vjerojatno treba učiti i više, jer ako doista želiš već sa navršenih 18 godina raditi u struci, moraš jako dobro "ispeći svoje zanimanje", kako bi dobio željeno radno mjesto.


KORAK 2. DVOUMIŠ SE?
Imaš više opcija, dovoljno bodova, no roditelji smatraju kako je za tebe najbolji izbor npr. ekonomska škola, a ti baš želiš u gimnaziju jer tamo idu svi tvoji prijatelji! Hmm… Gimnazija je itekako dobar izbor i iz gimnazije ćeš najlakše stići na željeni fakultet, no ako su tvom odabiru presudili tvoji prijatelji možda je najbolje da dobro promisliš što zapravo želiš. Prvo dobro promisli koji ti predmeti najbolje leže i s kojim bi predmetima imao/la najmanje problema, zatim dobro razmisli jesi li se voljan/a potruditi oko predmeta koji ti možda u osnovnoj školi nisu bili baš omiljeni (jer upornost se uvijek isplati), razmisli i o mogućnosti daljnjeg školovanja, ako nisi posebno zagrijan/a za odlazak na fakultet možda gimnazija i nije najbolji odabir. Razmisli o odgovorima na ova pitanja i zatim donesi pravilnu odluku!


KORAK 3. ODLUČIO SI, NO BOJIŠ SE KAKO ĆE TO SVE ISPASTI?
Za početak, ta je škola bila tvoj odabir i u nju trebaš kročiti bez imalo straha i pun samopouzdanja, upisao/la si se isključivo s vlastitim ocjenama i sposobnostima i to ti nitko ne može oduzeti. Uostalom, zašto bi se uopće bojao/la nečeg što još nije ni počelo, kada školska godina krene duboko udahni, upoznaj nove mlade ljude, i vidjet ćeš kako se svi osjećaju jednako, stoga glavu gore, uči od samog početka, ne dopusti da ti se nagomila gradiva kako ne bi bio/la u zaostatku i vjeruj sve će ispasti baš kako treba!

NAPOMENA:

Odluka pred kojom se nalaze učenice i učenici osnovne škole vrlo je teška i odgovorna, a samo mali broj zna što želi odabrati, u koju se srednju školu upisati.
Onima koji još nisu sigurni predlažemo linkove i dokument u nastavku. Nadamo se da će vam pomoći navedene upute i savjeti, te da će svima poslužiti i pomoći pri izboru budućeg zanimanja: 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

NATJEČAJI ZA TURISTIČKE AGENCIJE

 
ŠKOLSKO ZVONO

 

Matična škola i PŠ Košute

1. 8:00-8:45

2. 8:50-9:35

3. 9:40-10:25

VELIKI ODMOR 10:25-10:40

4. 10:45-11:30

5. 11:35-12:20

6. 12:25-13:10

 

PŠ Grab

 

1. 7:45-8:30

2. 8:35-9:20

3. 9:25-10:10

VELIKI ODMOR 10:10-10:25

4. 10:30-11:15

5. 11:20-12:05

6. 12:10-12:55

 

 
ODABRANO SA WEB-a
Vijesti iz škole
12.06.2020. 20:54
Učenici OŠ Trilj u eTwinning projektu Ne plastičnim vrećicama
  Učenici OŠ Trilj u eTwinning projektu Ne plastičnim vrećicama Povodom Svjetskog dana zaštite okoliša, u OŠ Trilj provedena je završnica eTwinning projekta Ne pastičnim vrećicama. Projektu Ne plastičnim vrećicama priključili su se na početku nastavne godine učenici 1. a razreda OŠ Trilj i učiteljica Ana Ćaleta.  O projektu su obavijestili roditelje i nakon njihove suglasnosti projekt predložili za Školski kurikul. Školski odbor je odobrio prijedlog i krenulo se u realizaciju. Nakon provedene razredne ankete, proučavanja situacije u okolišu, edukacije o štetnosti plastičnih vrećica, odlučili su se na zamjenu plastičnih vrećica platnenim.

03.06.2020. 22:49
Majčin dan u OŠ Trilj u nastavi na daljinu
Majčin dan u OŠ Trilj u nastavi na daljinu   https://www.ferata.hr/majcin-dan-u-os-trilj-kad-ucenici-ocjenjuju/   Školsko projektu Majčin dan u OŠ Trilj sudjelovali su sve učiteljice i učenici prvog razreda. Voditeljica  navedenog projekta, učiteljica Ana Ćaleta, u realizaciju je uključila smjernice eTwinning projekta Sigurnim korakom u školu 1 u kojem sudjeluju učenici 1.a od početka nastavne godine.

03.06.2020. 11:14
STAVOVI UČENIKA SEDMIH I OSMIH RAZREDA OSNOVNE OŠ TRILJ O SURADNIČKOM UČENJU PRIMJENOM KONCEPTUALNIH MAPA U NASTAVI KEMIJE
STAVOVI UČENIKA SEDMIH I OSMIH RAZREDA OSNOVNE OŠ TRILJ O SURADNIČKOM UČENJU PRIMJENOM KONCEPTUALNIH MAPA U NASTAVI KEMIJE Učenici 7. i 8. razreda OŠ Trilj sudjelovali su u istraživanju s ciljem ispitivanja  stavova učenika o uporabi konceptualnih mapa tijekom suradničkog učenja u dijelu sata ponavljanja. Podatci su prikupljeni instrumentom ankete u digitalnom alatu M. Forms. Rezultati istraživanja u svim tvrdnjama pokazuju pozitivan stav prema uporabi konceptualnih mapa. Iz istraživanja se zaključuje da učenicima uporaba konceptualnih mapa u velikoj mjeri pridonosi razumijevanju kemijskih koncepata, boljoj koncentraciji i boljem razlučivanju bitnog od manje bitnog, a time i uspješnijem rješavanju zadataka na višoj kognitivnoj razini. Više o istraživanju možete doznati u prilogu istraživanja koji je osmislila i provela učiteljica kemije, Ivana Marić Zerdun.

Učitavanje RSS feeda je završilo s greškom: 404
Učitavanje RSS feeda je završilo s greškom: 404
 
Korisni linkovi

 > Facebook
 > Youtube

 
ŠKOLSKI LIST
 
ANKETA
Koliko često pratiš vijesti i događanja na web stranici škole?




 

 

 

 

 
Kalendar
« Srpanj 2020 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
Prikazani događaji

 
Tražilica


Napredno pretraživanje
Traži
 
Brojač posjeta
Ispis statistike od 24. 8. 2013.

Ukupno: 283212
Ovaj mjesec: 638
Ovaj tjedan: 363
Danas: 40
 
 > Kutak za učenike  > Izbor zanimanja
CMS za škole logo
Osnovna škola Trilj / Poljičke Republike 18, HR-21240 Trilj / os-trilj.skole.hr / ured@os-trilj.skole.hr
preskoči na navigaciju