''I kamen ima dušu – Suhozid''
Autor: Administrator , 13. 3. 2023.
Treću godinu zaredom, učenici, sada 4.a, i njihove voditeljice Ana Ćaleta i Antonija Marasović prošli su na Javnom pozivu CI SDŽ-e u programu ''Čuvari baštine''. Ove godine pridružili su ime se i učenici 2. razreda PŠ Grab s učiteljicom Niveskom Juraga Kovačev. Ovogodišnja tema Javnog poziva Centra izvrsnosti bila je “Mudre glave, mlade ruke”, a odnosi se na prenošenje znanja i vještina starijih generacija na djecu i mlade.
Ponukani izgledom krajolika u kojem žive i u kojem se susreću sa suhozidom, ponegdje očuvanim, ponegdje porušenim, odlučili su istražiti podrijetlo, svrhu, način izgradnje suhozida, steći vještine gradnje te i sami izgraditi suhozid.
Pratili su natjecanja mještana koji su osvajali prva mjesta u izradi suhozida. To je dodatno pojačalo interes učenika kao i radionica ( https://www.ferata.hr/udruga-gaius-laberius-odrzala-radionicu-suhogradnje-za-djecu/ ) koju su članovi Udruge Gaius Laberius povodom Mihovilskih dana u Trilju organizirali za učenike i sve zainteresirane.
Učenici su oduševljeni i visoko motivirani znanjem i vještinama odraslih koje i sami žele steći. Zamolili su za partnerstvo Udrugu Gaius Laberius, čiji su članovi vrsni suhozidari i usko surađuju s krovnom Udrugom za zaštitu suhozida Dragodid. Zamolili su za suradnju i starije ljude koji su im izvor bogatih i autentičnih informacija iz prve ruke. Tako učenici projektom povezuju ljude različite dobi i zanimanja, odnosno, grade temeljiti i čvrsti zid koji doslovno i u prenesenom značenju svome mjestu ostavlja trajni trag ljepote u kamenu.
Plan projekta sastoji se od tri glavne etape s nekoliko razina koje se odvija od početka studenoga i trajat će do kraja travnja :
1. etapa je prikupljanje informacija timskim i suradničkim radom o suhozidu na Internetu i od starijih; izrada umnih mapa s informacijama; dogovaranje suradnja s udrugama koje se bave suhozidom, pojedincima i Gradom; edukacija i radionice majstora suhozida u školi i na terenu u Grabu, Trilju i okolici.
2. etapa sastoji se od izrade likovnih i literarnih radovi na temu suhozida objavljenih na školskom panou; učenje vještine gradnje suhozida, gradnja suhozida u školskom dvorištu s natpisom i važnim informacijama o suhozidu; gradnje suhozida na Gardunu s članovima Udruge Gaius Laberius ispred crkve svetog Petra uz ogromni prirodni kamen i oblikovanje cvijetnjaka/travnjaka; obnova suhozida korisnog zajednici i očuvanju kulturne baštine s članovima Udruge Gaius Laberius
3. etapa je objava predavanja s članovima projekta, izrada i objava videa o tijeku projekta, izrada i objava digitalne knjige, objava članaka na web stranici škole, društvenim mrežama, lokalnom radiju, ŽSV-u učitelja razredne nastave, pokretanje komunikacije i suradnje s drugim mjestima koja njeguju prenošenje vještine gradnje suhozida u Republici Hrvatskoj i šire, predstavljanje projekta u gradskoj kinodvorani, ako bude moguće) i na Konferenciji Centra izvrsnosti.
''Cilj: Program CI baštine namijenjen je visokomotiviranim i potencijalno darovitim učenicima u
umjetničkom i humanističkom području. Program „Čuvari baštine“ za cilj ima poticanje izgradnje
osobnog, kulturnog i zavičajnog identiteta stvaranjem originalnih sadržaja kroz osmišljavanje,
provedbu i prezentaciju interdisciplinarnih projekata na temu baštine.
Ishodi - Učenici će moći:
● Produbiti znanja u području baštine, kulture, umjetničkog i humanističkog područja izvan
školskog gradiva.
● Usvojiti korake u izradi projekta - od ideje i provedbe do primjene i prezentacije.
● Razvijati inovativnost, kreativnost, informacijsku i digitalnu pismenost.
● Razvijati istraživačko, projektno i suradničko učenje i ponašanje.
● Usvojiti vrijednosti vezane uz važnost okoline u kojoj žive i baštine koja ih okružuje.
● Ojačati samopoštovanje i razvijati pozitivnu sliku o sebi.
● Razvijati vještine evaluacije i samoevaluacije te (samo)prezentacije.
● Surađivati s vršnjacima u planiranju i provedbi zadataka te razvijati suradničke i
komunikacijske vještine, kao i vještine timskog rada.
Namjena: Program „Čuvari baštine“ namijenjen je potencijalno darovitim i visokomotiviranim
učenicima, odnosno razvoju svijesti o potrebi očuvanja prirodne i kulturne zavičajne baštine uz
razvijanje generičkih kompetencija inovativnosti, kreativnosti, sposobnosti kritičkog mišljenja,
informacijske i digitalne pismenosti te sposobnosti za istraživački i suradnički rad kod učenika.
Provodi se projektno u matičnim školama, po mogućnosti uz ostvarenje suradnje s drugim
školama, institucijama i udrugama na lokalnoj razini.
Nositelji: CI SDŽ; matične škole, koordinatori projekta
Sudionici: zainteresirani učenici i odgojno-obrazovni djelatnici čije su škole odabrane za
sudjelovanje u projektu temeljem javnog poziva
Način realizacije: Program će se provoditi u matičnim školama kao interdisciplinarna
izvannastavna aktivnosti, a način realizacije ovisit će o ideji i načinu provedbe pojedinog projekta,
organizaciji unutar škole te ostvarenoj suradnji s drugim ustanovama. Provedba programa završava
prezentacijom projekata na učeničkoj konferenciji.
Način vrednovanja: na razini škole ovisi o organizaciji u školi; (samo)evaluacija uključenih
učenika i odgojno-obrazovnih djelatnika; na razini SDŽ- prezentacija na konferenciji i nagrade za
najuspješnije.
Vremenik: tijekom nastavne godine, u skladu s planom provedbe pojedinog projekta.''
Učiteljica: Ana Ćaleta
Matična škola i PŠ Košute
1. 8:00-8:45
2. 8:50-9:35
3. 9:40-10:25
VELIKI ODMOR 10:25-10:40
4. 10:45-11:30
5. 11:35-12:20
6. 12:25-13:10
PŠ Grab
1. 7:45-8:30
2. 8:35-9:20
3. 9:25-10:10
VELIKI ODMOR 10:10-10:25
4. 10:30-11:15
5. 11:20-12:05
6. 12:10-12:55
IZVRSTAN USPJEH NAŠIH UČENIKA NA MEĐUNARODNOM NATJECANJU DABAR
Sudjelujući i na ovogodišnjem međunarodnom natjecanju Dabar , koje promiče računalno razmišljanje i informatičke vještine, a sastoji se od niza izazovnih zadataka osmišljenih od strane stručnjaka iz pedesetak zemalja, učenici naše škole postigli su odlične rezultate. Svojim znanjem i trudom istaknuli su se među 51220 učenika, pokazujući izvrsnu logiku i kreativnost u rješavanju izazovnih zadataka. Među 10% najuspješnijih našli su se: Klara Galić, Ana Latinac, Doris Vukelja, Mateo Brnas, Eli Šušnjara, Nola Alebić (2. razred); Domagoj Gusić (4.razred); Mia Svalina (5. razred). Posebno čestitamo učenicima Marku Gusiću (1. razred) i Marti Žolo (6. razred) na osvojenom 1. mjestu s maksimalnim brojem bodova. Ponosni smo što su naši učenici dio ove priče koja motivira sve nas za daljnji napredak i uspjehe!