ŠKOLE ZA AFRIKU
Autor: Administrator , 9. 9. 2013.
..Obrazovanje treba u potpunosti razvijati osobnost i talente svakog djeteta...
Odlazak u školu. Druženje s vršnjacima. Smijeh. Igra. Radost.
Osnažen vizijom da samo zajedničkim snagama možemo promijeniti podatke koji nam otkrivaju stvarna djetinjstva i priče gdje se se oni najmlađi i najranjiviji svakodnevno suočavaju s nedostatkom osnovnih životnih uvjeta, UNICEF je postao dijelom globalne inicijative pod nazivom Škole za Afriku.
(Konvencija o pravima djeteta, članak 29.)
Sva djeca imaju pravo na odmor i igru te na sudjelovanje u nizu različitih aktivnosti...
(Konvencija o pravima djeteta, članak 31.)
Prava su to i potreba djece diljem svijeta, kao i odrastanje u sigurnom okruženju ispunjenom ljubavlju i razumijevanjem. Pa ipak, podaci govore da 28 MILIJUNA DJECE U SUBSAHARSKOJ AFRICI NEMA SVOJU ŠKOLU, UČIONICU, BILJEŽNICU.
Navedeni projekt kontinuirano se provodi u više od 25 razvijenih zemalja od 2004. godine kako bi se prikupila sredstva za izgradnju i obnovu škola, predškolskih ustanova i centara za alternativno obrazovanje na području afričkog kontinenta te kako bi djeca i obitelji navedenih područja dobila priliku za bolju i sigurniju budućnost.
Faze projekta Škole za Afriku:
-prva faza projekta Škole za Afriku (2005. – 2009.), u okviru koje je osigurana pomoć za više od 4 milijuna djece u šest afričkih zemalja
-druga faza projekta Škole za Afriku (2010. – 2013.), u kojoj su do sada osigurani pomoć i podrška za više od 12 milijuna djece u 11 najugroženijih zemalja afričkog kontinenta (Angola, Burkina Faso, Etiopija, Madagaskar, Malavi, Mali, Mozambik, Niger, Ruanda, Južnoafrička Republika, Zimbabve)
-treća faza projekta Škole za Afriku nastavlja se i nakon 2013., godine kada će zemljama za koje se prikupljaju sredstava biti pridružene još dvije najugroženije zemlje afričkog kontinenta.
ŠKOLE ZA AFRIKU U HRVATSKOJ
-2008. godine Hrvatska se priključuje projektu Škole za Afriku uz podršku Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa. U projektu sudjeluje 51 osnovna škola.
-2009. godine u projektu sudjeluje više od 194 osnovne i srednje škole. Sva prikupljanja sredstava tijekom prve dvije godine provedbe projektnih aktivnosti u Hrvatskoj namijenjena su za pomoć djeci Ruande.
-2010. i 2011. godine raste broj škola uključenih u projektne aktivnosti. Tijekom ove dvije godine u projektu je sudjelovalo više od 250 osnovnih i srednjih škola te dio vrtića koji su nam se samoinicijativno pridružili. Sva prikupljena sredstva u ovom razdoblju kao i u sljedećoj godini namijenjena su za pomoć djeci Etiopije.
-2012. i 2013. godine se inicijativi Škole za Afriku aktivno pridružuju i predškolske grupe u dječjim vrtićima, a uz njih i više od 300 osnovnih i srednjih škola u Hrvatskoj organizirajući edukativno- humanitarne aktivnosti te aktivno sudjelujući u projektu, čime nastavljaju svoju brigu za obrazovanje i zaštitu života djece u Africi. Sva sredstva prikupljena u našoj zemlji i u ovoj godini bit će namijenjena za pomoć djeci jedne od najsiromašnijih zemalja u Africi – Etiopiji – zbog izrazito teških uvjeta.
U prilogu možete naći obrazac koji je potrebno ispuniti kako bi se uključili u projekt.
Primjena tehnologije u obrazovanju u današnje doba je imperativ. Škole pohađaju generacije digitalnih urođenika koje se u klasičnom obliku nastave osjećaju kao u kamenom dobu, očito je stoga da je neophodno prilagoditi način poučavanja novim generacijama. Tehnologija nije odgovor na sve i ne smije biti sama sebi svrha. Ali, važno je razviti nove oblike poučavanja koji iskorištavaju jedinstvene značajke medija ili tehnologije.
Primjer primjene e-učenja kroz korištenje novih medija i tehnologije je CARNetova usluga e.Tečajevi za primjenu u nastavi.
Što su e.Tečajevi?
e.Tečajevi za primjenu u nastavi besplatni su gotovi online tečajevi implementirani u CARNetov sustav za upravljanje učenjem Loomen, namijenjeni prvenstveno nastavnicima predmeta Informatika u osnovnim i srednjim školama, ali i nastavnicima ostalih predmeta, kao i nastavnicima na visokoškolskim ustanovama. Svojim sadržajem pokrivaju područje informacijskih i komunikacijskih tehnologija, a u svom programu broje sveukupno 15 različitih tečajeva.
Tehničku i administrativnu podršku na razini sustava Loomen svojim korisnicima pruža CARNet putem elektroničke pošte loomen@carnet.hr, dok na razini tečaja nastavnik sam vrši administraciju – polaznika, lekcija i aktivnosti tečaja.
Nastavnik od CARNeta preuzima tečaj po želji i postaje mentor svojim učenicima/studentima odnosno polaznicima. Time frontalna nastava u učionici nestaje, a polaznik postaje središtem procesa poučavanja, koji se može odvijati u potpunosti online, kombinirano ili se e.Tečaj može koristiti samo kao dodatni materijal za učenje. Vremensko trajanje tečaja prepušteno je na odluku nastavniku, jednako kao i broj učenika koje će uključiti u e.Tečaj.
Primjena e.Tečajeva
e.Tečajevi se mogu primijeniti u kombiniranom modelu na način da se dio aktivnosti odvija online – obrada lekcija sadržaja, a samoprovjera znanja i provjera znanja u školskoj informatičkoj učionici zajedno sa ostalim učenicima i nastavnikom. Preduvjet za takav model primjene je da svi učenici izvan školske informatičke učionice imaju dostupno računalo s pristupom Internetu. Jednako tako, prepreka može biti i premali broj računala u učionici uslijed čega nastavnik mora napraviti podjelu učenika na manje grupe.
Ako se e.Tečajevi koriste kao dodatni materijali za učenje, primjenjuju se kao u klasičnoj nastavi te je preduvjet da se izvode u informatičkoj učionici, ali onda se može javiti potencijalni problem s brojem računala.
Nastavnik se može odlučiti i potpuno online primjenu, a tada je bitno da nastavnik bude siguran da svaki učenik ima pristup računalu s vezom na Internet izvan škole.
Ukoliko to tehnički uvjeti dozvoljavaju i razina samostalnosti i odgovornosti učenika za učenje je visoka, e.Tečaj se može odvijati u potpunosti online.
Prema statistikama, u osnovnim i srednjim školama najčešće je korišten kombinirani model jer se smatra da učenici još nisu spremni za preuzimanje potpune odgovornosti za svoje učenje, discipline u izvršavanju online obaveza i kontrole vremena, a osim toga i realna slika je još uvijek takva da svi učenici još ne posjeduju računalo kod kuće.
Ukoliko nastavnici žele uključiti tehnologiju u svoju nastavu, ali uvjeti rada ne zadovoljavaju tehničke preduvjete, mogu odabrati opciju korištenja e.Tečaja kao dodatnog materijala za učenje i koristiti ga samo u računalnoj učionici ili čak samo kao domaću zadaću.
U cilju uspješne primjene e.Tečajeva u nastavi, potrebno je učenicima u školama omogućiti pristup računalnoj učionici odnosno računalu na zahtjev, kako bi oni učenici koji nemaju računalo kod kuće, usprkos tome mogli izvršavati svoje zadatke i aktivnosti zadane e.Tečajem.
Uloga nastavnika i učenika
Na e.Tečaju nastavnik dobiva ulogu različitu od one u učionici. U virtualnom okruženju nastavnikova kontrola aktivnosti je neizravnija, a učenik je u prvom planu. Nastavnik ima ulogu moderatora, ali ne i kontrolora. Učenici/studenti samostalno prolaze kroz sadržaj e.Tečaja, a nastavnik pomaže u slučaju nerazumijevanja dijelova gradiva, daje smjernice i ocjenjuje zadatke.
Učenici/studenti stječu nova znanja kroz diskusijske forume moderirane od strane nastavnika. Sudjelovanje u diskusijama se boduje, a bodovi se pribrajaju onima koje polaznik ostvari na testovima i zadacima.
Usluga E-tečajeva za primjenu u nastavi pokazuje da nastavnici mogu uvesti e-učenje u svoju nastavu, bez potrebe za materijalnim ulaganjem, koristeći dostupnu tehnologiju na školi. Ujedno u svoju nastavu mogu uključiti i učenike iz drugih škola, budući da virtualni svijet ne poznaje geografskih ograničenja.
Izvor: Portal za škole
Matična škola i PŠ Košute
1. 8:00-8:45
2. 8:50-9:35
3. 9:40-10:25
VELIKI ODMOR 10:25-10:40
4. 10:45-11:30
5. 11:35-12:20
6. 12:25-13:10
PŠ Grab
1. 7:45-8:30
2. 8:35-9:20
3. 9:25-10:10
VELIKI ODMOR 10:10-10:25
4. 10:30-11:15
5. 11:20-12:05
6. 12:10-12:55
Obavijest za roditelje
Poštovani roditelji, obavještavamo vas da će i naši učitelji sudjelovati u štrajku najavljenom za sutra (srijeda, 19. 3.). Međutim, nastava za učenike u matičnoj školi kao i svim područnim školama bit će organizirana, a nacionalni ispiti iz Engleskog jezika odvijat će se prema planu. Za daljnje informacije pratite našu web stranicu škole. Hvala na razumijevanju.
05.03.2025. 19:33
UČENICI OŠ TRILJ PREDLOŽENI ZA DRŽAVNU SMOTRU LIDRANO 2025.!
UČENICI OŠ TRILJ PREDLOŽENI ZA DRŽAVNU SMOTRU LIDRANO 2025.! Županijska razina smotre literarnog, dramskog i novinarskog stvaralaštva – LiDraNo održala se u Hrvatskom narodnom kazalištu u Splitu 3. ožujka 2025. Na smotri su uspješno sudjelovali i učenici naše škole.
26.02.2025. 21:36
Planinarski izlet Mladih planinara na uzvisine na otoku Visu
70 učenika, izvanškolske i izvannastavne skupine Mladi planinari, uzrasta od 7 do 17 godina je u pratnji svojih učitelja voditelja Mirjane Dukić, Marine Šušnjara, Ivane Jozić i Tomislava Bilokapića te u pratnji učitelja Kristine Varenina i Petre Bilokapić i planinara Damira Džalo i Ante Terzića, sudjelovalo u realizaciji planinarskog izleta na otok Vis, 22. i 23. veljače 2025. Planinarenje na uzvisinu Sv. Andrija i na uzvisinu Sv. Blaž, organizirano je u dodatnoj pratnji članova HPD Hum, Vis i HGSS ispostava Vis koji su na svakoj uzvisini pripremili za učenike i malu zakusku i piće i poučavali ih o orijentaciji u prostoru, krajoliku, korištenju sunčanog sata, zanimljivoj prošlosti otoka i njegovih znamenitosti kraj kojih su prolazili i sl.