ŠKOLE ZA AFRIKU
Autor: Administrator , 9. 9. 2013.
..Obrazovanje treba u potpunosti razvijati osobnost i talente svakog djeteta...
Odlazak u školu. Druženje s vršnjacima. Smijeh. Igra. Radost.
Osnažen vizijom da samo zajedničkim snagama možemo promijeniti podatke koji nam otkrivaju stvarna djetinjstva i priče gdje se se oni najmlađi i najranjiviji svakodnevno suočavaju s nedostatkom osnovnih životnih uvjeta, UNICEF je postao dijelom globalne inicijative pod nazivom Škole za Afriku.
(Konvencija o pravima djeteta, članak 29.)
Sva djeca imaju pravo na odmor i igru te na sudjelovanje u nizu različitih aktivnosti...
(Konvencija o pravima djeteta, članak 31.)
Prava su to i potreba djece diljem svijeta, kao i odrastanje u sigurnom okruženju ispunjenom ljubavlju i razumijevanjem. Pa ipak, podaci govore da 28 MILIJUNA DJECE U SUBSAHARSKOJ AFRICI NEMA SVOJU ŠKOLU, UČIONICU, BILJEŽNICU.
Navedeni projekt kontinuirano se provodi u više od 25 razvijenih zemalja od 2004. godine kako bi se prikupila sredstva za izgradnju i obnovu škola, predškolskih ustanova i centara za alternativno obrazovanje na području afričkog kontinenta te kako bi djeca i obitelji navedenih područja dobila priliku za bolju i sigurniju budućnost.
Faze projekta Škole za Afriku:
-prva faza projekta Škole za Afriku (2005. – 2009.), u okviru koje je osigurana pomoć za više od 4 milijuna djece u šest afričkih zemalja
-druga faza projekta Škole za Afriku (2010. – 2013.), u kojoj su do sada osigurani pomoć i podrška za više od 12 milijuna djece u 11 najugroženijih zemalja afričkog kontinenta (Angola, Burkina Faso, Etiopija, Madagaskar, Malavi, Mali, Mozambik, Niger, Ruanda, Južnoafrička Republika, Zimbabve)
-treća faza projekta Škole za Afriku nastavlja se i nakon 2013., godine kada će zemljama za koje se prikupljaju sredstava biti pridružene još dvije najugroženije zemlje afričkog kontinenta.
ŠKOLE ZA AFRIKU U HRVATSKOJ
-2008. godine Hrvatska se priključuje projektu Škole za Afriku uz podršku Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa. U projektu sudjeluje 51 osnovna škola.
-2009. godine u projektu sudjeluje više od 194 osnovne i srednje škole. Sva prikupljanja sredstava tijekom prve dvije godine provedbe projektnih aktivnosti u Hrvatskoj namijenjena su za pomoć djeci Ruande.
-2010. i 2011. godine raste broj škola uključenih u projektne aktivnosti. Tijekom ove dvije godine u projektu je sudjelovalo više od 250 osnovnih i srednjih škola te dio vrtića koji su nam se samoinicijativno pridružili. Sva prikupljena sredstva u ovom razdoblju kao i u sljedećoj godini namijenjena su za pomoć djeci Etiopije.
-2012. i 2013. godine se inicijativi Škole za Afriku aktivno pridružuju i predškolske grupe u dječjim vrtićima, a uz njih i više od 300 osnovnih i srednjih škola u Hrvatskoj organizirajući edukativno- humanitarne aktivnosti te aktivno sudjelujući u projektu, čime nastavljaju svoju brigu za obrazovanje i zaštitu života djece u Africi. Sva sredstva prikupljena u našoj zemlji i u ovoj godini bit će namijenjena za pomoć djeci jedne od najsiromašnijih zemalja u Africi – Etiopiji – zbog izrazito teških uvjeta.
U prilogu možete naći obrazac koji je potrebno ispuniti kako bi se uključili u projekt.
Primjena tehnologije u obrazovanju u današnje doba je imperativ. Škole pohađaju generacije digitalnih urođenika koje se u klasičnom obliku nastave osjećaju kao u kamenom dobu, očito je stoga da je neophodno prilagoditi način poučavanja novim generacijama. Tehnologija nije odgovor na sve i ne smije biti sama sebi svrha. Ali, važno je razviti nove oblike poučavanja koji iskorištavaju jedinstvene značajke medija ili tehnologije.
Primjer primjene e-učenja kroz korištenje novih medija i tehnologije je CARNetova usluga e.Tečajevi za primjenu u nastavi.
Što su e.Tečajevi?
e.Tečajevi za primjenu u nastavi besplatni su gotovi online tečajevi implementirani u CARNetov sustav za upravljanje učenjem Loomen, namijenjeni prvenstveno nastavnicima predmeta Informatika u osnovnim i srednjim školama, ali i nastavnicima ostalih predmeta, kao i nastavnicima na visokoškolskim ustanovama. Svojim sadržajem pokrivaju područje informacijskih i komunikacijskih tehnologija, a u svom programu broje sveukupno 15 različitih tečajeva.
Tehničku i administrativnu podršku na razini sustava Loomen svojim korisnicima pruža CARNet putem elektroničke pošte loomen@carnet.hr, dok na razini tečaja nastavnik sam vrši administraciju – polaznika, lekcija i aktivnosti tečaja.
Nastavnik od CARNeta preuzima tečaj po želji i postaje mentor svojim učenicima/studentima odnosno polaznicima. Time frontalna nastava u učionici nestaje, a polaznik postaje središtem procesa poučavanja, koji se može odvijati u potpunosti online, kombinirano ili se e.Tečaj može koristiti samo kao dodatni materijal za učenje. Vremensko trajanje tečaja prepušteno je na odluku nastavniku, jednako kao i broj učenika koje će uključiti u e.Tečaj.
Primjena e.Tečajeva
e.Tečajevi se mogu primijeniti u kombiniranom modelu na način da se dio aktivnosti odvija online – obrada lekcija sadržaja, a samoprovjera znanja i provjera znanja u školskoj informatičkoj učionici zajedno sa ostalim učenicima i nastavnikom. Preduvjet za takav model primjene je da svi učenici izvan školske informatičke učionice imaju dostupno računalo s pristupom Internetu. Jednako tako, prepreka može biti i premali broj računala u učionici uslijed čega nastavnik mora napraviti podjelu učenika na manje grupe.
Ako se e.Tečajevi koriste kao dodatni materijali za učenje, primjenjuju se kao u klasičnoj nastavi te je preduvjet da se izvode u informatičkoj učionici, ali onda se može javiti potencijalni problem s brojem računala.
Nastavnik se može odlučiti i potpuno online primjenu, a tada je bitno da nastavnik bude siguran da svaki učenik ima pristup računalu s vezom na Internet izvan škole.
Ukoliko to tehnički uvjeti dozvoljavaju i razina samostalnosti i odgovornosti učenika za učenje je visoka, e.Tečaj se može odvijati u potpunosti online.
Prema statistikama, u osnovnim i srednjim školama najčešće je korišten kombinirani model jer se smatra da učenici još nisu spremni za preuzimanje potpune odgovornosti za svoje učenje, discipline u izvršavanju online obaveza i kontrole vremena, a osim toga i realna slika je još uvijek takva da svi učenici još ne posjeduju računalo kod kuće.
Ukoliko nastavnici žele uključiti tehnologiju u svoju nastavu, ali uvjeti rada ne zadovoljavaju tehničke preduvjete, mogu odabrati opciju korištenja e.Tečaja kao dodatnog materijala za učenje i koristiti ga samo u računalnoj učionici ili čak samo kao domaću zadaću.
U cilju uspješne primjene e.Tečajeva u nastavi, potrebno je učenicima u školama omogućiti pristup računalnoj učionici odnosno računalu na zahtjev, kako bi oni učenici koji nemaju računalo kod kuće, usprkos tome mogli izvršavati svoje zadatke i aktivnosti zadane e.Tečajem.
Uloga nastavnika i učenika
Na e.Tečaju nastavnik dobiva ulogu različitu od one u učionici. U virtualnom okruženju nastavnikova kontrola aktivnosti je neizravnija, a učenik je u prvom planu. Nastavnik ima ulogu moderatora, ali ne i kontrolora. Učenici/studenti samostalno prolaze kroz sadržaj e.Tečaja, a nastavnik pomaže u slučaju nerazumijevanja dijelova gradiva, daje smjernice i ocjenjuje zadatke.
Učenici/studenti stječu nova znanja kroz diskusijske forume moderirane od strane nastavnika. Sudjelovanje u diskusijama se boduje, a bodovi se pribrajaju onima koje polaznik ostvari na testovima i zadacima.
Usluga E-tečajeva za primjenu u nastavi pokazuje da nastavnici mogu uvesti e-učenje u svoju nastavu, bez potrebe za materijalnim ulaganjem, koristeći dostupnu tehnologiju na školi. Ujedno u svoju nastavu mogu uključiti i učenike iz drugih škola, budući da virtualni svijet ne poznaje geografskih ograničenja.
Izvor: Portal za škole
Matična škola i PŠ Košute
1. 8:00-8:45
2. 8:50-9:35
3. 9:40-10:25
VELIKI ODMOR 10:25-10:40
4. 10:45-11:30
5. 11:35-12:20
6. 12:25-13:10
PŠ Grab
1. 7:45-8:30
2. 8:35-9:20
3. 9:25-10:10
VELIKI ODMOR 10:10-10:25
4. 10:30-11:15
5. 11:20-12:05
6. 12:10-12:55
IZJAVA
Poštovani, kao v.d. ravnatelja Osnovne škole Trilj, ovim putem želim obavijestiti javnost i nadležne institucije o incidentu koji se dogodio u našoj školi jutros, 23. svibnja 2025. godine, oko 8:45 sati. Tijekom malog odmora, u prostoru školskog sanitarnog čvora došlo je do sukoba između učenika, prilikom kojeg je jedan od njih aktivirao suzavac. Kao posljedica toga, nekoliko učenika zadobilo je lakše tjelesne ozljede te su hitno prevezeni u najbližu zdravstvenu ustanovu. Osim izravno pogođenih učenika, veći broj djece i djelatnika škole požalio se na simptome izloženosti suzavcu, uključujući kašalj, iritaciju očiju i poteškoće s disanjem. U suradnji s nadležnim službama odmah smo poduzeli sve potrebne mjere – prostor škole u kojemu je bačen suzavac je evakuiran te su pozvani policija i hitna pomoć. Zbog izvanredne situacije i u cilju zaštite zdravlja i sigurnosti učenika i djelatnika, nastava u za učenike od petog do osmog razreda Matične škole danas je obustavljena. Roditelji su obaviješteni, a učenici će biti upućeni kućama uz preporuku da se, ukoliko osjete bilo kakve simptome, jave svome liječniku. Škola će u potpunosti surađivati s nadležnim tijelima u utvrđivanju okolnosti incidenta te će se prema odgovornima poduzeti odgovarajuće mjere u skladu s propisima i pravilnicima. Sigurnost naših učenika i djelatnika uvijek nam je na prvom mjestu. Iskreno nam je žao zbog svega što se dogodilo i zahvaljujemo svima koji su brzo reagirali i pomogli u rješavanju ove situacije. v.d. ravantelja Davor Hrgović