preskoči na sadržaj

Osnovna škola Trilj

OBAVIJEST ZA UČITELJE

ŠKOLE ZA AFRIKU

Autor: Administrator , 9. 9. 2013.

..Obrazovanje treba u potpunosti razvijati osobnost i talente svakog djeteta...
(Konvencija o pravima djeteta, članak 29.)
Sva djeca imaju pravo na odmor i igru te na sudjelovanje u nizu različitih aktivnosti...
(Konvencija o pravima djeteta, članak 31.)

Odlazak u školu. Druženje s vršnjacima. Smijeh. Igra. Radost.
Prava su to i potreba djece diljem svijeta, kao i odrastanje u sigurnom okruženju ispunjenom ljubavlju i razumijevanjem. Pa ipak, podaci govore da 28 MILIJUNA DJECE U SUBSAHARSKOJ AFRICI NEMA SVOJU ŠKOLU, UČIONICU, BILJEŽNICU.

Osnažen vizijom da samo zajedničkim snagama možemo promijeniti podatke koji nam otkrivaju stvarna djetinjstva i priče gdje se se oni najmlađi i najranjiviji svakodnevno suočavaju s nedostatkom osnovnih životnih uvjeta, UNICEF je postao dijelom globalne inicijative pod nazivom Škole za Afriku.
Navedeni projekt kontinuirano se provodi u više od 25 razvijenih zemalja od 2004. godine kako bi se prikupila sredstva za izgradnju i obnovu škola, predškolskih ustanova i centara za alternativno obrazovanje na području afričkog kontinenta te kako bi djeca i obitelji navedenih područja dobila priliku za bolju i sigurniju budućnost.

Faze projekta Škole za Afriku:


-prva faza projekta Škole za Afriku (2005. – 2009.), u okviru koje je osigurana pomoć za više od 4 milijuna djece u šest afričkih zemalja
-druga faza projekta Škole za Afriku (2010. – 2013.), u kojoj su do sada osigurani pomoć i podrška za više od 12 milijuna djece u 11 najugroženijih zemalja afričkog kontinenta (Angola, Burkina Faso, Etiopija, Madagaskar, Malavi, Mali, Mozambik, Niger, Ruanda, Južnoafrička Republika, Zimbabve)
-treća faza projekta Škole za Afriku nastavlja se i nakon 2013., godine kada će zemljama za koje se prikupljaju sredstava biti pridružene još dvije najugroženije zemlje afričkog kontinenta.

ŠKOLE ZA AFRIKU U HRVATSKOJ


-2008. godine Hrvatska se priključuje projektu Škole za Afriku uz podršku Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa. U projektu sudjeluje 51 osnovna škola.
-2009. godine u projektu sudjeluje više od 194 osnovne i srednje škole. Sva prikupljanja sredstava tijekom prve dvije godine provedbe projektnih aktivnosti u Hrvatskoj namijenjena su za pomoć djeci Ruande.
-2010. i 2011. godine raste broj škola uključenih u projektne aktivnosti. Tijekom ove dvije godine u projektu je sudjelovalo više od 250 osnovnih i srednjih škola te dio vrtića koji su nam se samoinicijativno pridružili. Sva prikupljena sredstva u ovom razdoblju kao i u sljedećoj godini namijenjena su za pomoć djeci Etiopije.
-2012. i 2013. godine se inicijativi Škole za Afriku aktivno pridružuju i predškolske grupe u dječjim vrtićima, a uz njih i više od 300 osnovnih i srednjih škola u Hrvatskoj organizirajući edukativno- humanitarne aktivnosti te aktivno sudjelujući u projektu, čime nastavljaju svoju brigu za obrazovanje i zaštitu života djece u Africi. Sva sredstva prikupljena u našoj zemlji i u ovoj godini bit će namijenjena za pomoć djeci jedne od najsiromašnijih zemalja u Africi – Etiopiji – zbog izrazito teških uvjeta.

U prilogu možete naći obrazac koji je potrebno ispuniti kako bi se uključili u projekt.




Priloženi dokumenti:
Skole_za_Afriku.doc (163.50 KB)




E-TEČAJEVI

 

 

 

Primjena tehnologije u obrazovanju u današnje doba je imperativ. Škole pohađaju generacije digitalnih urođenika koje se u klasičnom obliku nastave osjećaju kao u kamenom dobu, očito je stoga da je neophodno prilagoditi način poučavanja novim generacijama. Tehnologija nije odgovor na sve i ne smije biti sama sebi svrha. Ali, važno je razviti nove oblike poučavanja koji iskorištavaju jedinstvene značajke medija ili tehnologije.

Primjer primjene e-učenja kroz korištenje novih medija i tehnologije je CARNetova usluga e.Tečajevi za primjenu u nastavi.

Što su e.Tečajevi?

e.Tečajevi za primjenu u nastavi besplatni su gotovi online tečajevi implementirani u CARNetov   sustav   za   upravljanje   učenjem   Loomen,   namijenjeni   prvenstveno nastavnicima  predmeta Informatika u osnovnim i srednjim školama, ali i nastavnicima ostalih predmeta, kao i   nastavnicima   na   visokoškolskim   ustanovama.   Svojim   sadržajem pokrivaju područje informacijskih i komunikacijskih tehnologija, a u svom programu broje   sveukupno   15   različitih   tečajeva.
Tehničku i administrativnu podršku na razini sustava Loomen svojim korisnicima pruža CARNet putem elektroničke pošte loomen@carnet.hr, dok na razini tečaja nastavnik sam vrši administraciju – polaznika, lekcija i aktivnosti tečaja. 

Nastavnik od CARNeta preuzima tečaj po želji i postaje mentor svojim učenicima/studentima odnosno polaznicima. Time frontalna nastava u učionici nestaje, a polaznik postaje središtem procesa poučavanja, koji se može odvijati u potpunosti online, kombinirano ili se e.Tečaj može koristiti samo kao dodatni materijal za učenje. Vremensko trajanje tečaja prepušteno je na odluku nastavniku, jednako kao i broj učenika koje će uključiti u e.Tečaj.

Primjena e.Tečajeva

e.Tečajevi se mogu primijeniti u kombiniranom modelu na način da se dio aktivnosti odvija  online  –  obrada lekcija  sadržaja, a  samoprovjera znanja i  provjera znanja  u školskoj informatičkoj učionici  zajedno sa ostalim učenicima i nastavnikom. Preduvjet za takav model primjene  je da svi učenici izvan  školske  informatičke učionice imaju dostupno   računalo s pristupom Internetu. Jednako tako, prepreka može biti i premali broj računala u učionici uslijed čega nastavnik mora napraviti podjelu učenika na manje grupe. 
Ako   se   e.Tečajevi   koriste   kao   dodatni   materijali   za   učenje,   primjenjuju   se   kao   u klasičnoj   nastavi   te   je   preduvjet   da   se   izvode   u   informatičkoj   učionici,   ali   onda   se  može javiti potencijalni problem s brojem računala.
Nastavnik se može odlučiti i potpuno online primjenu, a tada je bitno da nastavnik bude siguran da svaki učenik ima pristup računalu s vezom na Internet izvan škole.
Ukoliko to tehnički uvjeti dozvoljavaju i razina samostalnosti i odgovornosti učenika za učenje je visoka, e.Tečaj se može odvijati u potpunosti online.
Prema statistikama, u osnovnim i srednjim školama najčešće je korišten kombinirani model jer se smatra da učenici još nisu spremni za preuzimanje potpune odgovornosti za svoje učenje, discipline u izvršavanju online obaveza  i kontrole vremena, a osim toga i realna slika je još uvijek takva da svi učenici još ne posjeduju računalo kod kuće.
Ukoliko nastavnici žele uključiti tehnologiju u svoju nastavu, ali uvjeti rada ne zadovoljavaju tehničke preduvjete, mogu odabrati opciju korištenja e.Tečaja kao dodatnog materijala za učenje i koristiti ga samo u računalnoj učionici ili čak samo kao domaću zadaću.
U cilju uspješne primjene e.Tečajeva u nastavi, potrebno je učenicima u školama omogućiti pristup  računalnoj učionici odnosno računalu na zahtjev, kako bi oni učenici koji nemaju računalo kod kuće, usprkos tome mogli izvršavati svoje zadatke i aktivnosti zadane e.Tečajem.

Uloga nastavnika i učenika

Na e.Tečaju nastavnik dobiva ulogu različitu od one u učionici. U virtualnom okruženju nastavnikova kontrola aktivnosti je neizravnija, a učenik je u prvom planu. Nastavnik ima ulogu moderatora, ali ne i kontrolora. Učenici/studenti samostalno prolaze kroz sadržaj e.Tečaja, a nastavnik pomaže u slučaju nerazumijevanja dijelova gradiva, daje smjernice i ocjenjuje zadatke.
Učenici/studenti stječu nova znanja kroz diskusijske forume moderirane od strane nastavnika. Sudjelovanje u diskusijama se boduje, a bodovi se pribrajaju onima koje polaznik ostvari na testovima i zadacima.

Usluga E-tečajeva za primjenu u nastavi pokazuje da nastavnici mogu uvesti e-učenje u svoju nastavu, bez potrebe za materijalnim ulaganjem, koristeći dostupnu tehnologiju na školi. Ujedno u svoju nastavu mogu uključiti i učenike iz drugih škola, budući da virtualni svijet ne poznaje geografskih ograničenja.

Izvor: Portal za škole

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

NATJEČAJI ZA TURISTIČKE AGENCIJE

 
ŠKOLSKO ZVONO

 

Matična škola i PŠ Košute

1. 8:00-8:45

2. 8:50-9:35

3. 9:40-10:25

VELIKI ODMOR 10:25-10:40

4. 10:45-11:30

5. 11:35-12:20

6. 12:25-13:10

 

PŠ Grab

 

1. 7:45-8:30

2. 8:35-9:20

3. 9:25-10:10

VELIKI ODMOR 10:10-10:25

4. 10:30-11:15

5. 11:20-12:05

6. 12:10-12:55

 

 
ODABRANO SA WEB-a
Vijesti iz škole
22.04.2024. 15:52
OBAVIJEST - za roditelj djece dorasle za upis u 1. razred
RODITELJSKI SASTANAK    za roditelje čija su djeca dorasla za upis u prvi razred održat će se u prostorijama Osnovne škole Trilj   25. travnja 2024. u 16.30 sati : prijepodnevne grupe  DV Pčelica DV Trilj poslijepodnevne grupe DV Pčelica DV “Mali Isus“ Košute   Važne napomene:  Na sastanku će roditelji dobit termin za utvrđivanje psihofizičke spremnosti djeteta za školu (testiranje)   Za sve dodatne informacije možete se javiti pedagoginji škole na telefon:  021/660 – 717 Stručna služba škole

12.04.2024. 13:42
Upis u prvi razred 2024./2025.
Poštovani roditelji, uskoro ćemo na stranicama škole objaviti termine održavanja testiranja djece za upis u prvi razred školske godine 2024./2025.    Povjerenstvo za upis učenika u prvi razred 

 
Korisni linkovi

 > Facebook
 > Youtube

 
ŠKOLSKI LIST
 
ANKETA
Koliko često pratiš vijesti i događanja na web stranici škole?




 

 

 

 

 
Kalendar
« Svibanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
Prikazani događaji

 
Tražilica


Napredno pretraživanje
Traži
 
Brojač posjeta
Ispis statistike od 24. 8. 2013.

Ukupno: 465874
Ovaj mjesec: 521
Ovaj tjedan: 832
Danas: 17
 
 > Kutak za učitelje  > Obavijesti za učitelje
CMS za škole logo
Osnovna škola Trilj / Poljičke Republike 18, HR-21240 Trilj / os-trilj.skole.hr / ured@os-trilj.skole.hr
preskoči na navigaciju