BIOSIGURNOST I BIOZAŠTITA: Međužupanijska smotra istraživačkih radova s temom Prijenos zaraznih bolesti u školama
Autor: Ivana Marić Zerdun, 29. 2. 2024.
I ove školske godine sudjelovali smo na Međužupanijskoj smotri istraživačkih radova s temom Prijenos zaraznih bolesti u školama. Osnovna škola Mertojak Split, 28. veljače 2024., bila je domaćin Međužupanijske smotre biosigurnosti i biozaštite u organizaciji Ministarstva znanosti i obrazovanja te Agencije za odgoj i obrazovanje.
Tim koji je sudjelovao činile su učenice Mihaela Šipić i Marta Galić iz 8. razreda pod mentorstvom učiteljice Ivane Marić Zerdun.
Prijenos Zaraznih Bolesti u Školama
Uvod
Cilj istraživačkog rada je upoznati se sa zaraznim bolestima i njihovim načinom prijenosa među učenicima OŠ Trilj. Prema prikupljenim podacima i analizi, očekivali smo kako su zarazne bolesti među učenicima OŠ Trilj često rezultat kontakta s nosiocima bolesti u školskom okruženju, kao i putem zajedničkih aktivnosti izvan škole.
- Najčešći načini prijenosa bolesti u školama
- Kapljičnim putem (kašljanjem, kihanjem, pljuvanjem)
- Dodirom (rukovanjem, dodirivanjem)
- Putem zaraženih predmeta i površina (knjiga, olovaka...)
Razumijevanjem ovih načina prijenosa omogućava se razvoj učinkovitih strategija prevencije i kontrole zaraznih bolesti u školskom okruženju.
Istraživanje
Zadatak istraživanja bio je istražiti prijenos zaraznih bolesti u prostorijama naše škole. Kombinacijom kvalitativnih i kvantitativnih metoda, analizirali smo podatke dobivene anketiranjem učenika. Prvi korak bio je dizajniranje i provođenje ankete među učenicima kako bi se prikupili relevantni podaci o njihovim iskustvima i navikama vezanim za zarazne bolesti.
Rezultati Istraživanja
Anketirano je ukupno 112 učenika. Rezultati su prikazani grafički: Pregled rezultata dostupan na posteru u prilogu.
Učenici smatraju potrebnim održavanje edukativnih programa o higijeni i prevenciji.
Zaključak
Ovim projektom pokazano je da je hipoteza točna te da mnoga djeca ne shvaćaju ozbiljno pranje ruku i osobnu higijenu za vrijeme trajanja zaraze. Većina djece zanemaruje važnost osobne higijene i dolazi bolesna u školu. Potrebno je poduzeti mjere osvješćivanja roditelja i djece o važnosti održavanja higijene te poštivanju školskih protokola kako bi se smanjio rizik od širenja zaraze i očuvalo zdravlje svih nas.
BIOSIGURNOST I BIOZAŠTITA: Međužupanijska smotra istraživačkih radova s temom Prijenos zaraznih bolesti u školama
Autor: Ivana Marić Zerdun, 29. 2. 2024.
I ove školske godine sudjelovali smo na Međužupanijskoj smotri istraživačkih radova s temom Prijenos zaraznih bolesti u školama. Osnovna škola Mertojak Split, 28. veljače 2024., bila je domaćin Međužupanijske smotre biosigurnosti i biozaštite u organizaciji Ministarstva znanosti i obrazovanja te Agencije za odgoj i obrazovanje.
Tim koji je sudjelovao činile su učenice Mihaela Šipić i Marta Galić iz 8. razreda pod mentorstvom učiteljice Ivane Marić Zerdun.
Prijenos Zaraznih Bolesti u Školama
Uvod
Cilj istraživačkog rada je upoznati se sa zaraznim bolestima i njihovim načinom prijenosa među učenicima OŠ Trilj. Prema prikupljenim podacima i analizi, očekivali smo kako su zarazne bolesti među učenicima OŠ Trilj često rezultat kontakta s nosiocima bolesti u školskom okruženju, kao i putem zajedničkih aktivnosti izvan škole.
- Najčešći načini prijenosa bolesti u školama
- Kapljičnim putem (kašljanjem, kihanjem, pljuvanjem)
- Dodirom (rukovanjem, dodirivanjem)
- Putem zaraženih predmeta i površina (knjiga, olovaka...)
Razumijevanjem ovih načina prijenosa omogućava se razvoj učinkovitih strategija prevencije i kontrole zaraznih bolesti u školskom okruženju.
Istraživanje
Zadatak istraživanja bio je istražiti prijenos zaraznih bolesti u prostorijama naše škole. Kombinacijom kvalitativnih i kvantitativnih metoda, analizirali smo podatke dobivene anketiranjem učenika. Prvi korak bio je dizajniranje i provođenje ankete među učenicima kako bi se prikupili relevantni podaci o njihovim iskustvima i navikama vezanim za zarazne bolesti.
Rezultati Istraživanja
Anketirano je ukupno 112 učenika. Rezultati su prikazani grafički: Pregled rezultata dostupan na posteru u prilogu.
Učenici smatraju potrebnim održavanje edukativnih programa o higijeni i prevenciji.
Zaključak
Ovim projektom pokazano je da je hipoteza točna te da mnoga djeca ne shvaćaju ozbiljno pranje ruku i osobnu higijenu za vrijeme trajanja zaraze. Većina djece zanemaruje važnost osobne higijene i dolazi bolesna u školu. Potrebno je poduzeti mjere osvješćivanja roditelja i djece o važnosti održavanja higijene te poštivanju školskih protokola kako bi se smanjio rizik od širenja zaraze i očuvalo zdravlje svih nas.
BIOSIGURNOST I BIOZAŠTITA: Međužupanijska smotra istraživačkih radova s temom Prijenos zaraznih bolesti u školama
Autor: Ivana Marić Zerdun, 29. 2. 2024.
I ove školske godine sudjelovali smo na Međužupanijskoj smotri istraživačkih radova s temom Prijenos zaraznih bolesti u školama. Osnovna škola Mertojak Split, 28. veljače 2024., bila je domaćin Međužupanijske smotre biosigurnosti i biozaštite u organizaciji Ministarstva znanosti i obrazovanja te Agencije za odgoj i obrazovanje.
Tim koji je sudjelovao činile su učenice Mihaela Šipić i Marta Galić iz 8. razreda pod mentorstvom učiteljice Ivane Marić Zerdun.
Prijenos Zaraznih Bolesti u Školama
Uvod
Cilj istraživačkog rada je upoznati se sa zaraznim bolestima i njihovim načinom prijenosa među učenicima OŠ Trilj. Prema prikupljenim podacima i analizi, očekivali smo kako su zarazne bolesti među učenicima OŠ Trilj često rezultat kontakta s nosiocima bolesti u školskom okruženju, kao i putem zajedničkih aktivnosti izvan škole.
- Najčešći načini prijenosa bolesti u školama
- Kapljičnim putem (kašljanjem, kihanjem, pljuvanjem)
- Dodirom (rukovanjem, dodirivanjem)
- Putem zaraženih predmeta i površina (knjiga, olovaka...)
Razumijevanjem ovih načina prijenosa omogućava se razvoj učinkovitih strategija prevencije i kontrole zaraznih bolesti u školskom okruženju.
Istraživanje
Zadatak istraživanja bio je istražiti prijenos zaraznih bolesti u prostorijama naše škole. Kombinacijom kvalitativnih i kvantitativnih metoda, analizirali smo podatke dobivene anketiranjem učenika. Prvi korak bio je dizajniranje i provođenje ankete među učenicima kako bi se prikupili relevantni podaci o njihovim iskustvima i navikama vezanim za zarazne bolesti.
Rezultati Istraživanja
Anketirano je ukupno 112 učenika. Rezultati su prikazani grafički: Pregled rezultata dostupan na posteru u prilogu.
Učenici smatraju potrebnim održavanje edukativnih programa o higijeni i prevenciji.
Zaključak
Ovim projektom pokazano je da je hipoteza točna te da mnoga djeca ne shvaćaju ozbiljno pranje ruku i osobnu higijenu za vrijeme trajanja zaraze. Većina djece zanemaruje važnost osobne higijene i dolazi bolesna u školu. Potrebno je poduzeti mjere osvješćivanja roditelja i djece o važnosti održavanja higijene te poštivanju školskih protokola kako bi se smanjio rizik od širenja zaraze i očuvalo zdravlje svih nas.
Matična škola i PŠ Košute
1. 8:00-8:45
2. 8:50-9:35
3. 9:40-10:25
VELIKI ODMOR 10:25-10:40
4. 10:45-11:30
5. 11:35-12:20
6. 12:25-13:10
PŠ Grab
1. 7:45-8:30
2. 8:35-9:20
3. 9:25-10:10
VELIKI ODMOR 10:10-10:25
4. 10:30-11:15
5. 11:20-12:05
6. 12:10-12:55