KLUB ISTRAŽIVAČA - „Program rada s teže uočljivim potencijalno darovitim učenicima“
Autor: Ivana Marić Zerdun, 20. 11. 2021.
Klub istraživača u sklopu projekta „Program rada s teže uočljivim potencijalno darovitim učenicima“ u suradnji s Centrom izvrsnosti Split. Rad s teže uočljivim potencijalno darovitim učenicima provodi se u nizu manjih projektnih aktivnosti kod Izvannastavnu aktivnost. Tim povodom realizirana je interdisciplinarna projektna aktivnost iz područja kemije, geografije, fizike i povijesti. Aktivnost je provedena putovanjem vlakom Split – Knin s ciljem skretanja pažnje na željeznicu kao održivu, inovativnu i sigurnu vrstu prijevoza.
Tijekom putovanja vlakom učenica je intervjuirala strojovođu i doznala da 2 dizelska motora pokreću nagibni vlak, da je prosječna brzina 100 km/h i potrošnja dizela oko 1L/km. Učenici su prema algoritmu izračuna procijenili emisiju štetnih plinova tijekom prijevoza vlakom i za istu su udaljenost procijenili emisiju štetnih plinova osobnim automobilom. Za sve stakleničke plinove i njihov utjecaj uzima se univerzalna mjerna jedinica: emisija ugljikova dioksida, CO2(g).
Raspravljali su na pitanja: Koju vrstu prijevoza odabrati kako bi smanjili svoj ugljični otisak? Je li jednaka emisija CO2 ako putujemo sami ili u skupini? Kakva je emisija na većim udaljenostima?
Shvatili su da odgovor nije tako jednostavan.
Osvijestili su značenje održivih putovanja, a na platformi Viral pretraživali odabir sredstava putovanja prema emisiji ugljikova dioksida. Istraživanjem literature doznali su da je svega 0,5% emisije stakleničkih plinova u EU uzrokovano prijevozom, a dolazi od željeznice. Da je željeznički prijevoz ekološki najprihvatljiviji.
- Istražili su i Googleove Karte, doznali da aplikacija uskoro neće davati najbržu nego ekološki najodrživiju rutu.
- Algoritam pronalaženja puta od točke A do točke B, aplikacija će odrediti način kretanja korisnika tako da ostavi najmanji trag CO2 i drugih štetnih materijala/plinova u okolini i na planetu.
- Ministarstva energetike SAD-a sada uvodi ekološki način usmjeravanja putnika u SAD-u na Androidu i iOS-u, s planovima za proširenje na Europu i šire u 2022.
Europska unija je odlučila 2021. godinu proglasiti godinom željeznice.
Europa uveliko računa na željeznički prijevoz u svom Zelenom planu, odnosno težnji da do 2050. godine postane prvi klimatski neutralan kontinent.
Učenici su računali temperaturnu amplitudu, usporedili klimatska obilježja Knina i Splita crtajući klimatski dijagram.






KLUB ISTRAŽIVAČA - „Program rada s teže uočljivim potencijalno darovitim učenicima“
Autor: Ivana Marić Zerdun, 20. 11. 2021.
Klub istraživača u sklopu projekta „Program rada s teže uočljivim potencijalno darovitim učenicima“ u suradnji s Centrom izvrsnosti Split. Rad s teže uočljivim potencijalno darovitim učenicima provodi se u nizu manjih projektnih aktivnosti kod Izvannastavnu aktivnost. Tim povodom realizirana je interdisciplinarna projektna aktivnost iz područja kemije, geografije, fizike i povijesti. Aktivnost je provedena putovanjem vlakom Split – Knin s ciljem skretanja pažnje na željeznicu kao održivu, inovativnu i sigurnu vrstu prijevoza.
Tijekom putovanja vlakom učenica je intervjuirala strojovođu i doznala da 2 dizelska motora pokreću nagibni vlak, da je prosječna brzina 100 km/h i potrošnja dizela oko 1L/km. Učenici su prema algoritmu izračuna procijenili emisiju štetnih plinova tijekom prijevoza vlakom i za istu su udaljenost procijenili emisiju štetnih plinova osobnim automobilom. Za sve stakleničke plinove i njihov utjecaj uzima se univerzalna mjerna jedinica: emisija ugljikova dioksida, CO2(g).
Raspravljali su na pitanja: Koju vrstu prijevoza odabrati kako bi smanjili svoj ugljični otisak? Je li jednaka emisija CO2 ako putujemo sami ili u skupini? Kakva je emisija na većim udaljenostima?
Shvatili su da odgovor nije tako jednostavan.
Osvijestili su značenje održivih putovanja, a na platformi Viral pretraživali odabir sredstava putovanja prema emisiji ugljikova dioksida. Istraživanjem literature doznali su da je svega 0,5% emisije stakleničkih plinova u EU uzrokovano prijevozom, a dolazi od željeznice. Da je željeznički prijevoz ekološki najprihvatljiviji.
- Istražili su i Googleove Karte, doznali da aplikacija uskoro neće davati najbržu nego ekološki najodrživiju rutu.
- Algoritam pronalaženja puta od točke A do točke B, aplikacija će odrediti način kretanja korisnika tako da ostavi najmanji trag CO2 i drugih štetnih materijala/plinova u okolini i na planetu.
- Ministarstva energetike SAD-a sada uvodi ekološki način usmjeravanja putnika u SAD-u na Androidu i iOS-u, s planovima za proširenje na Europu i šire u 2022.
Europska unija je odlučila 2021. godinu proglasiti godinom željeznice.
Europa uveliko računa na željeznički prijevoz u svom Zelenom planu, odnosno težnji da do 2050. godine postane prvi klimatski neutralan kontinent.
Učenici su računali temperaturnu amplitudu, usporedili klimatska obilježja Knina i Splita crtajući klimatski dijagram.






KLUB ISTRAŽIVAČA - „Program rada s teže uočljivim potencijalno darovitim učenicima“
Autor: Ivana Marić Zerdun, 20. 11. 2021.
Klub istraživača u sklopu projekta „Program rada s teže uočljivim potencijalno darovitim učenicima“ u suradnji s Centrom izvrsnosti Split. Rad s teže uočljivim potencijalno darovitim učenicima provodi se u nizu manjih projektnih aktivnosti kod Izvannastavnu aktivnost. Tim povodom realizirana je interdisciplinarna projektna aktivnost iz područja kemije, geografije, fizike i povijesti. Aktivnost je provedena putovanjem vlakom Split – Knin s ciljem skretanja pažnje na željeznicu kao održivu, inovativnu i sigurnu vrstu prijevoza.
Tijekom putovanja vlakom učenica je intervjuirala strojovođu i doznala da 2 dizelska motora pokreću nagibni vlak, da je prosječna brzina 100 km/h i potrošnja dizela oko 1L/km. Učenici su prema algoritmu izračuna procijenili emisiju štetnih plinova tijekom prijevoza vlakom i za istu su udaljenost procijenili emisiju štetnih plinova osobnim automobilom. Za sve stakleničke plinove i njihov utjecaj uzima se univerzalna mjerna jedinica: emisija ugljikova dioksida, CO2(g).
Raspravljali su na pitanja: Koju vrstu prijevoza odabrati kako bi smanjili svoj ugljični otisak? Je li jednaka emisija CO2 ako putujemo sami ili u skupini? Kakva je emisija na većim udaljenostima?
Shvatili su da odgovor nije tako jednostavan.
Osvijestili su značenje održivih putovanja, a na platformi Viral pretraživali odabir sredstava putovanja prema emisiji ugljikova dioksida. Istraživanjem literature doznali su da je svega 0,5% emisije stakleničkih plinova u EU uzrokovano prijevozom, a dolazi od željeznice. Da je željeznički prijevoz ekološki najprihvatljiviji.
- Istražili su i Googleove Karte, doznali da aplikacija uskoro neće davati najbržu nego ekološki najodrživiju rutu.
- Algoritam pronalaženja puta od točke A do točke B, aplikacija će odrediti način kretanja korisnika tako da ostavi najmanji trag CO2 i drugih štetnih materijala/plinova u okolini i na planetu.
- Ministarstva energetike SAD-a sada uvodi ekološki način usmjeravanja putnika u SAD-u na Androidu i iOS-u, s planovima za proširenje na Europu i šire u 2022.
Europska unija je odlučila 2021. godinu proglasiti godinom željeznice.
Europa uveliko računa na željeznički prijevoz u svom Zelenom planu, odnosno težnji da do 2050. godine postane prvi klimatski neutralan kontinent.
Učenici su računali temperaturnu amplitudu, usporedili klimatska obilježja Knina i Splita crtajući klimatski dijagram.






Matična škola i PŠ Košute
1. 8:00-8:45
2. 8:50-9:35
3. 9:40-10:25
VELIKI ODMOR 10:25-10:40
4. 10:45-11:30
5. 11:35-12:20
6. 12:25-13:10
PŠ Grab
1. 7:45-8:30
2. 8:35-9:20
3. 9:25-10:10
VELIKI ODMOR 10:10-10:25
4. 10:30-11:15
5. 11:20-12:05
6. 12:10-12:55
IZJAVA
Poštovani, kao v.d. ravnatelja Osnovne škole Trilj, ovim putem želim obavijestiti javnost i nadležne institucije o incidentu koji se dogodio u našoj školi jutros, 23. svibnja 2025. godine, oko 8:45 sati. Tijekom malog odmora, u prostoru školskog sanitarnog čvora došlo je do sukoba između učenika, prilikom kojeg je jedan od njih aktivirao suzavac. Kao posljedica toga, nekoliko učenika zadobilo je lakše tjelesne ozljede te su hitno prevezeni u najbližu zdravstvenu ustanovu. Osim izravno pogođenih učenika, veći broj djece i djelatnika škole požalio se na simptome izloženosti suzavcu, uključujući kašalj, iritaciju očiju i poteškoće s disanjem. U suradnji s nadležnim službama odmah smo poduzeli sve potrebne mjere – prostor škole u kojemu je bačen suzavac je evakuiran te su pozvani policija i hitna pomoć. Zbog izvanredne situacije i u cilju zaštite zdravlja i sigurnosti učenika i djelatnika, nastava u za učenike od petog do osmog razreda Matične škole danas je obustavljena. Roditelji su obaviješteni, a učenici će biti upućeni kućama uz preporuku da se, ukoliko osjete bilo kakve simptome, jave svome liječniku. Škola će u potpunosti surađivati s nadležnim tijelima u utvrđivanju okolnosti incidenta te će se prema odgovornima poduzeti odgovarajuće mjere u skladu s propisima i pravilnicima. Sigurnost naših učenika i djelatnika uvijek nam je na prvom mjestu. Iskreno nam je žao zbog svega što se dogodilo i zahvaljujemo svima koji su brzo reagirali i pomogli u rješavanju ove situacije. v.d. ravantelja Davor Hrgović