Global battery experiment – projekt na međunarodnoj razini
Autor: Ivana Marić Zerdun, 6. 6. 2022.
Royal Society of Chemistry (Kraljevsko kemijsko društvo) ove je godine organiziralo provedbu globalnog eksperimenta s baterijama na međunarodnoj razini. S timom potencijalno darovitih i darovitih učenika sudjelovali smo u globalnom eksperimentu u organizaciji Kraljevskog kemijskog društva (Royal Society of Chemistry). Proveli smo oba istraživanja različite složenosti i zahtjeva. Istraživanjem učenici su naučili više o baterijama i njihovom radu, a pri toma vježbali znanstvene vještine. OŠ Trilj prva je unijela rezultate za Hrvatsku.
Istraživanje 1. Izradi bateriju
Učenici su izradili 10-ak vlastitih baterija od kovanica, kartona, aluminijske folije i jabučnog octa te sa složenim paketima upalili LED lampice. Početak nije bio uspješan, ali su promjenom otopine uspjeli. Pokazalo se da je uporaba jabučnog octa bolje funkcionirala od uporabe alkoholnog octa. Nakon što smo završili istragu, podijelili smo rezultate na mapu i usporedili s drugima diljem svijeta (Fotografije u prilogu). Za ovo istraživanje kolegijalnu podršku nam je pružila učiteljica fizike, Mia Ćuk Vuco.
Ciljevi učenja:
- Razumjeti da se baterije sastoje od slojeva različitih materijala.
- Razumjeti da baterije pohranjuju energiju.
Vještine istraživanja:
- Točno slijediti upute i provoditi praktičnu istragu.
- Pažljivo promatranje cijelo vrijeme i gdje je potrebno, promatranje i bilježenje točnih mjerenja.
- Postavljanje pitanja na temelju zapažanja i rezultata.
Poveznica na mapu: https://edu.rsc.org/global-experiment/view-the-results
Istraživanje 2. Ispitivanje električne vodljivosti elektrolitnih otopina
Učenici su multimetrom ispitivali vodljivost elektrolitnih otopina: ocat 9%, destilirana voda, otopina soli, natrijev hidroksid (0,1 M) i sumporna kiselina (0,4 M). Tijekom svakog postupka mjerenja potencijal je rastao, pa padao, potom rastao radi povećanja broja ćelija. Istraživanjem je opaženo da je destilirana voda najslabiji, a natrijev hidroksid najbolji elektrolit. Za ovo istraživanje kolegijalnu podršku nam je pružio učitelj fizike, Grgo Dukić.
Ciljevi učenja:
- Razumjeti da se baterije sastoje od ćelija koje su građene od slojeva različitih materijala.
- Razumjeti da promjena različitih slojeva ćelije može utjecati na njezinu izvedbu.
Vještine eksperimentalnog istraživanja:
Ovo istraživanje pokriva mnoge različite znanstvene istraživačke vještine mi smo se usredotočili na sljedeće:
- Izraditi i zabilježiti mjerenja koristeći jednu metodu.
- Ocijeniti pouzdanost metode.
Zahvaljujemo Kraljevskom kemijskog društvu (RSC) na prilici sudjelovanja u iznimno zanimljivom i poučnom eksperimentu.
Ukoliko želite i vi sudjelovati u projektu, možete se priključiti i saznati više o projektu na poveznici. https://edu.rsc.org/global-experiment/how-to-take-part







Global battery experiment – projekt na međunarodnoj razini
Autor: Ivana Marić Zerdun, 6. 6. 2022.
Royal Society of Chemistry (Kraljevsko kemijsko društvo) ove je godine organiziralo provedbu globalnog eksperimenta s baterijama na međunarodnoj razini. S timom potencijalno darovitih i darovitih učenika sudjelovali smo u globalnom eksperimentu u organizaciji Kraljevskog kemijskog društva (Royal Society of Chemistry). Proveli smo oba istraživanja različite složenosti i zahtjeva. Istraživanjem učenici su naučili više o baterijama i njihovom radu, a pri toma vježbali znanstvene vještine. OŠ Trilj prva je unijela rezultate za Hrvatsku.
Istraživanje 1. Izradi bateriju
Učenici su izradili 10-ak vlastitih baterija od kovanica, kartona, aluminijske folije i jabučnog octa te sa složenim paketima upalili LED lampice. Početak nije bio uspješan, ali su promjenom otopine uspjeli. Pokazalo se da je uporaba jabučnog octa bolje funkcionirala od uporabe alkoholnog octa. Nakon što smo završili istragu, podijelili smo rezultate na mapu i usporedili s drugima diljem svijeta (Fotografije u prilogu). Za ovo istraživanje kolegijalnu podršku nam je pružila učiteljica fizike, Mia Ćuk Vuco.
Ciljevi učenja:
- Razumjeti da se baterije sastoje od slojeva različitih materijala.
- Razumjeti da baterije pohranjuju energiju.
Vještine istraživanja:
- Točno slijediti upute i provoditi praktičnu istragu.
- Pažljivo promatranje cijelo vrijeme i gdje je potrebno, promatranje i bilježenje točnih mjerenja.
- Postavljanje pitanja na temelju zapažanja i rezultata.
Poveznica na mapu: https://edu.rsc.org/global-experiment/view-the-results
Istraživanje 2. Ispitivanje električne vodljivosti elektrolitnih otopina
Učenici su multimetrom ispitivali vodljivost elektrolitnih otopina: ocat 9%, destilirana voda, otopina soli, natrijev hidroksid (0,1 M) i sumporna kiselina (0,4 M). Tijekom svakog postupka mjerenja potencijal je rastao, pa padao, potom rastao radi povećanja broja ćelija. Istraživanjem je opaženo da je destilirana voda najslabiji, a natrijev hidroksid najbolji elektrolit. Za ovo istraživanje kolegijalnu podršku nam je pružio učitelj fizike, Grgo Dukić.
Ciljevi učenja:
- Razumjeti da se baterije sastoje od ćelija koje su građene od slojeva različitih materijala.
- Razumjeti da promjena različitih slojeva ćelije može utjecati na njezinu izvedbu.
Vještine eksperimentalnog istraživanja:
Ovo istraživanje pokriva mnoge različite znanstvene istraživačke vještine mi smo se usredotočili na sljedeće:
- Izraditi i zabilježiti mjerenja koristeći jednu metodu.
- Ocijeniti pouzdanost metode.
Zahvaljujemo Kraljevskom kemijskog društvu (RSC) na prilici sudjelovanja u iznimno zanimljivom i poučnom eksperimentu.
Ukoliko želite i vi sudjelovati u projektu, možete se priključiti i saznati više o projektu na poveznici. https://edu.rsc.org/global-experiment/how-to-take-part







Global battery experiment – projekt na međunarodnoj razini
Autor: Ivana Marić Zerdun, 6. 6. 2022.
Royal Society of Chemistry (Kraljevsko kemijsko društvo) ove je godine organiziralo provedbu globalnog eksperimenta s baterijama na međunarodnoj razini. S timom potencijalno darovitih i darovitih učenika sudjelovali smo u globalnom eksperimentu u organizaciji Kraljevskog kemijskog društva (Royal Society of Chemistry). Proveli smo oba istraživanja različite složenosti i zahtjeva. Istraživanjem učenici su naučili više o baterijama i njihovom radu, a pri toma vježbali znanstvene vještine. OŠ Trilj prva je unijela rezultate za Hrvatsku.
Istraživanje 1. Izradi bateriju
Učenici su izradili 10-ak vlastitih baterija od kovanica, kartona, aluminijske folije i jabučnog octa te sa složenim paketima upalili LED lampice. Početak nije bio uspješan, ali su promjenom otopine uspjeli. Pokazalo se da je uporaba jabučnog octa bolje funkcionirala od uporabe alkoholnog octa. Nakon što smo završili istragu, podijelili smo rezultate na mapu i usporedili s drugima diljem svijeta (Fotografije u prilogu). Za ovo istraživanje kolegijalnu podršku nam je pružila učiteljica fizike, Mia Ćuk Vuco.
Ciljevi učenja:
- Razumjeti da se baterije sastoje od slojeva različitih materijala.
- Razumjeti da baterije pohranjuju energiju.
Vještine istraživanja:
- Točno slijediti upute i provoditi praktičnu istragu.
- Pažljivo promatranje cijelo vrijeme i gdje je potrebno, promatranje i bilježenje točnih mjerenja.
- Postavljanje pitanja na temelju zapažanja i rezultata.
Poveznica na mapu: https://edu.rsc.org/global-experiment/view-the-results
Istraživanje 2. Ispitivanje električne vodljivosti elektrolitnih otopina
Učenici su multimetrom ispitivali vodljivost elektrolitnih otopina: ocat 9%, destilirana voda, otopina soli, natrijev hidroksid (0,1 M) i sumporna kiselina (0,4 M). Tijekom svakog postupka mjerenja potencijal je rastao, pa padao, potom rastao radi povećanja broja ćelija. Istraživanjem je opaženo da je destilirana voda najslabiji, a natrijev hidroksid najbolji elektrolit. Za ovo istraživanje kolegijalnu podršku nam je pružio učitelj fizike, Grgo Dukić.
Ciljevi učenja:
- Razumjeti da se baterije sastoje od ćelija koje su građene od slojeva različitih materijala.
- Razumjeti da promjena različitih slojeva ćelije može utjecati na njezinu izvedbu.
Vještine eksperimentalnog istraživanja:
Ovo istraživanje pokriva mnoge različite znanstvene istraživačke vještine mi smo se usredotočili na sljedeće:
- Izraditi i zabilježiti mjerenja koristeći jednu metodu.
- Ocijeniti pouzdanost metode.
Zahvaljujemo Kraljevskom kemijskog društvu (RSC) na prilici sudjelovanja u iznimno zanimljivom i poučnom eksperimentu.
Ukoliko želite i vi sudjelovati u projektu, možete se priključiti i saznati više o projektu na poveznici. https://edu.rsc.org/global-experiment/how-to-take-part







Matična škola i PŠ Košute
1. 8:00-8:45
2. 8:50-9:35
3. 9:40-10:25
VELIKI ODMOR 10:25-10:40
4. 10:45-11:30
5. 11:35-12:20
6. 12:25-13:10
PŠ Grab
1. 7:45-8:30
2. 8:35-9:20
3. 9:25-10:10
VELIKI ODMOR 10:10-10:25
4. 10:30-11:15
5. 11:20-12:05
6. 12:10-12:55
Mladi planinari osnivaju mali botanički vrt na Kamešnici
Skupina od 40 učenika od 1. do 8. razreda, članova izvannastavne i izvanškolske skupine Mladi planinari PD Jelinak, Trilj, koju su predvodili njihovi voditelji Marina Šušnjara, Mirjana Dukić, Ivana Jozić i Tomislav Bilokapić te knjižničarka Lara Burić, 5. 4. 2025. su planinarili na Kamešnicu do područja Žlabina.
31.03.2025. 14:39
Obavijest za roditelje
Poštovani roditelji, obavještavamo vas da će naši učitelji sutra (utorak, 1. 4.) sudjelovati u najavljenom štrajku. Unatoč tome, nastava za učenike u matičnoj i svim područnim školama bit će organizirana prema izmijenjenom rasporedu, koji će tijekom dana biti dostavljen učenicima. Također, nacionalni ispiti iz Geografije održat će se prema planu. Za sve dodatne informacije pratite web stranicu škole. Hvala na razumijevanju!
31.03.2025. 10:52
Obavijest - upis u 1. razred 2025./26.
Poštovani roditelji, za sve termine testiranja i sistematskih pregleda djece potrebno je pratiti službenu stranicu škole gdje će isti, kada budu dostupni, pravovremeno biti objavljeni. U iznimnom slučaju, stručna služba škole će osobno kontaktirati roditelje vezano uz termine te ostale važne informacije. Stručno razvojna služba škole