Interdisciplinarni pristup u STEM-u: Primjera dobre prakse primjene inovativnih metoda poučavanja
Autor: Ivana Marić Zerdun, 17. 2. 2023.
Interdisciplinarni pristup u području STEM-a (znanosti, tehnologije, inženjerstva i matematike) predstavlja inovativan način razmišljanja i rada koji uključuje povezivanje različitih disciplina kako bi se riješili složeni problemi i postigao napredak u znanstvenim istraživanjima i tehnološkim inovacijama. Objavljeni promjeri dobre prakse primjene inovativnih metoda interdisciplinarnim pristupom u poučavanju darovite djece. Primjer 1 - Interdisciplinarnost kemije i fizike: Moja raketa ima dulji domet Primjer 2 - Interdisciplinarnost kemije i biologije: Probij šifru U prilogu članka!
Ovaj pristup prepoznaje da mnogi izazovi s kojima se danas susrećemo zahtijevaju integrirani pristup, gdje se znanja i metode iz različitih područja kombiniraju kako bi se pronašla najbolja rješenja.
Interdisciplinarni pristup u STEM-u prekoračuje granice tradicionalnih disciplina i potiče suradnju među znanstvenicima, inženjerima, matematičarima i drugim stručnjacima. Integrirajući znanje iz različitih područja, kao što su biologija, kemija, fizika, računalstvo, inženjerstvo i mnogi drugi, interdisciplinarni pristup omogućava nam da dobijemo sveobuhvatniji uvid u složene probleme i razvijemo inovativna rješenja.
Jedna od ključnih prednosti interdisciplinarnog pristupa u STEM-u je njegova sposobnost da potakne kreativnost i inovativnost. Kada stručnjaci iz različitih područja udruže snage, različite perspektive i metodologije dolaze zajedno, otvarajući nove mogućnosti za otkrića i napredak. Interdisciplinarni pristup potiče kritičko razmišljanje, rješavanje problema i timski rad, što su ključne vještine potrebne za uspjeh u današnjem sve kompleksnijem svijetu.
Primjena interdisciplinarnog pristupa može se vidjeti u mnogim područjima. Na primjer, u medicini, interdisciplinarni timovi mogu povezati znanja iz biologije, kemije, medicine i inženjerstva kako bi razvili nove terapije i tehnologije za liječenje bolesti. U području okolišne znanosti, interdisciplinarni pristup omogućuje razumijevanje kompleksnih ekosustava i razvijanje održivih rješenja za zaštitu okoliša.
Važno je istaknuti da interdisciplinarni pristup zahtijeva suradnju, komunikaciju i otvorenost prema idejama i perspektivama drugih stručnjaka.
Interdisciplinarni pristup u STEM-u: Primjera dobre prakse primjene inovativnih metoda poučavanja
Autor: Ivana Marić Zerdun, 17. 2. 2023.
Interdisciplinarni pristup u području STEM-a (znanosti, tehnologije, inženjerstva i matematike) predstavlja inovativan način razmišljanja i rada koji uključuje povezivanje različitih disciplina kako bi se riješili složeni problemi i postigao napredak u znanstvenim istraživanjima i tehnološkim inovacijama. Objavljeni promjeri dobre prakse primjene inovativnih metoda interdisciplinarnim pristupom u poučavanju darovite djece. Primjer 1 - Interdisciplinarnost kemije i fizike: Moja raketa ima dulji domet Primjer 2 - Interdisciplinarnost kemije i biologije: Probij šifru U prilogu članka!
Ovaj pristup prepoznaje da mnogi izazovi s kojima se danas susrećemo zahtijevaju integrirani pristup, gdje se znanja i metode iz različitih područja kombiniraju kako bi se pronašla najbolja rješenja.
Interdisciplinarni pristup u STEM-u prekoračuje granice tradicionalnih disciplina i potiče suradnju među znanstvenicima, inženjerima, matematičarima i drugim stručnjacima. Integrirajući znanje iz različitih područja, kao što su biologija, kemija, fizika, računalstvo, inženjerstvo i mnogi drugi, interdisciplinarni pristup omogućava nam da dobijemo sveobuhvatniji uvid u složene probleme i razvijemo inovativna rješenja.
Jedna od ključnih prednosti interdisciplinarnog pristupa u STEM-u je njegova sposobnost da potakne kreativnost i inovativnost. Kada stručnjaci iz različitih područja udruže snage, različite perspektive i metodologije dolaze zajedno, otvarajući nove mogućnosti za otkrića i napredak. Interdisciplinarni pristup potiče kritičko razmišljanje, rješavanje problema i timski rad, što su ključne vještine potrebne za uspjeh u današnjem sve kompleksnijem svijetu.
Primjena interdisciplinarnog pristupa može se vidjeti u mnogim područjima. Na primjer, u medicini, interdisciplinarni timovi mogu povezati znanja iz biologije, kemije, medicine i inženjerstva kako bi razvili nove terapije i tehnologije za liječenje bolesti. U području okolišne znanosti, interdisciplinarni pristup omogućuje razumijevanje kompleksnih ekosustava i razvijanje održivih rješenja za zaštitu okoliša.
Važno je istaknuti da interdisciplinarni pristup zahtijeva suradnju, komunikaciju i otvorenost prema idejama i perspektivama drugih stručnjaka.
Interdisciplinarni pristup u STEM-u: Primjera dobre prakse primjene inovativnih metoda poučavanja
Autor: Ivana Marić Zerdun, 17. 2. 2023.
Interdisciplinarni pristup u području STEM-a (znanosti, tehnologije, inženjerstva i matematike) predstavlja inovativan način razmišljanja i rada koji uključuje povezivanje različitih disciplina kako bi se riješili složeni problemi i postigao napredak u znanstvenim istraživanjima i tehnološkim inovacijama. Objavljeni promjeri dobre prakse primjene inovativnih metoda interdisciplinarnim pristupom u poučavanju darovite djece. Primjer 1 - Interdisciplinarnost kemije i fizike: Moja raketa ima dulji domet Primjer 2 - Interdisciplinarnost kemije i biologije: Probij šifru U prilogu članka!
Ovaj pristup prepoznaje da mnogi izazovi s kojima se danas susrećemo zahtijevaju integrirani pristup, gdje se znanja i metode iz različitih područja kombiniraju kako bi se pronašla najbolja rješenja.
Interdisciplinarni pristup u STEM-u prekoračuje granice tradicionalnih disciplina i potiče suradnju među znanstvenicima, inženjerima, matematičarima i drugim stručnjacima. Integrirajući znanje iz različitih područja, kao što su biologija, kemija, fizika, računalstvo, inženjerstvo i mnogi drugi, interdisciplinarni pristup omogućava nam da dobijemo sveobuhvatniji uvid u složene probleme i razvijemo inovativna rješenja.
Jedna od ključnih prednosti interdisciplinarnog pristupa u STEM-u je njegova sposobnost da potakne kreativnost i inovativnost. Kada stručnjaci iz različitih područja udruže snage, različite perspektive i metodologije dolaze zajedno, otvarajući nove mogućnosti za otkrića i napredak. Interdisciplinarni pristup potiče kritičko razmišljanje, rješavanje problema i timski rad, što su ključne vještine potrebne za uspjeh u današnjem sve kompleksnijem svijetu.
Primjena interdisciplinarnog pristupa može se vidjeti u mnogim područjima. Na primjer, u medicini, interdisciplinarni timovi mogu povezati znanja iz biologije, kemije, medicine i inženjerstva kako bi razvili nove terapije i tehnologije za liječenje bolesti. U području okolišne znanosti, interdisciplinarni pristup omogućuje razumijevanje kompleksnih ekosustava i razvijanje održivih rješenja za zaštitu okoliša.
Važno je istaknuti da interdisciplinarni pristup zahtijeva suradnju, komunikaciju i otvorenost prema idejama i perspektivama drugih stručnjaka.
Matična škola i PŠ Košute
1. 8:00-8:45
2. 8:50-9:35
3. 9:40-10:25
VELIKI ODMOR 10:25-10:40
4. 10:45-11:30
5. 11:35-12:20
6. 12:25-13:10
PŠ Grab
1. 7:45-8:30
2. 8:35-9:20
3. 9:25-10:10
VELIKI ODMOR 10:10-10:25
4. 10:30-11:15
5. 11:20-12:05
6. 12:10-12:55
IZJAVA
Poštovani, kao v.d. ravnatelja Osnovne škole Trilj, ovim putem želim obavijestiti javnost i nadležne institucije o incidentu koji se dogodio u našoj školi jutros, 23. svibnja 2025. godine, oko 8:45 sati. Tijekom malog odmora, u prostoru školskog sanitarnog čvora došlo je do sukoba između učenika, prilikom kojeg je jedan od njih aktivirao suzavac. Kao posljedica toga, nekoliko učenika zadobilo je lakše tjelesne ozljede te su hitno prevezeni u najbližu zdravstvenu ustanovu. Osim izravno pogođenih učenika, veći broj djece i djelatnika škole požalio se na simptome izloženosti suzavcu, uključujući kašalj, iritaciju očiju i poteškoće s disanjem. U suradnji s nadležnim službama odmah smo poduzeli sve potrebne mjere – prostor škole u kojemu je bačen suzavac je evakuiran te su pozvani policija i hitna pomoć. Zbog izvanredne situacije i u cilju zaštite zdravlja i sigurnosti učenika i djelatnika, nastava u za učenike od petog do osmog razreda Matične škole danas je obustavljena. Roditelji su obaviješteni, a učenici će biti upućeni kućama uz preporuku da se, ukoliko osjete bilo kakve simptome, jave svome liječniku. Škola će u potpunosti surađivati s nadležnim tijelima u utvrđivanju okolnosti incidenta te će se prema odgovornima poduzeti odgovarajuće mjere u skladu s propisima i pravilnicima. Sigurnost naših učenika i djelatnika uvijek nam je na prvom mjestu. Iskreno nam je žao zbog svega što se dogodilo i zahvaljujemo svima koji su brzo reagirali i pomogli u rješavanju ove situacije. v.d. ravantelja Davor Hrgović