preskoči na sadržaj

Osnovna škola Trilj

Vijesti

Ogledni primjer aktivnosti za darovite učenike: Istraživanje rijeke i vode s darovitim učenicima: Spoznaja, očuvanje okoliša i održivi razvoj

Autor: Ivana Marić Zerdun, 31. 5. 2024.

U sklopu istraživanja usmjerenog na obrazovanje darovitih učenika, organizirajte aktivnosti istraživanja rijeke i vode s ciljem poticanja istraživačkog pristupa, očuvanja okoliša, održivog razvoja i razumijevanja bioekonomije. Kroz praktične aktivnosti i radne listove, učenici će imali priliku steći vrijedna znanja i razviti vještine potrebne za suočavanje s izazovima suvremenog društva. Radni listovi za provedbu istraživanja ukupno 3 aktivnosti po 4 školska sata.

Važnost istraživačkog pristupa

Istraživački pristup u obrazovanju omogućava učenicima da samostalno istražuju, postavljaju pitanja i traže odgovore kroz praktične aktivnosti. Ovaj pristup ne samo da potiče kritičko razmišljanje, nego i razvija sposobnost rješavanja problema, kreativnost i inovativnost. Kroz istraživanje rijeke i vode, daroviti učenici će imati priliku primijeniti znanstvene metode, analizirati dobivene podatke i donositi zaključke temeljene na stvarnim rezultatima. Ovaj iskustveni način učenja osigurava dublje razumijevanje i dugotrajno usvajanje znanja.

Aktivnosti istraživanja rijeke i vode

  1.  Piti ili ne piti, pitanje je sad?: Učenici će provesti istraživanje pod nazivom "Piti ili ne piti, pitanje je sad?" kako bi razvili svjesnost o važnosti kvalitete vode, njenoj pitkosti te utjecaju na zdravlje i okoliš. Istraživanje se provodi kroz pažljivo osmišljene aktivnosti na terenu uz pomoć posebno pripremljenih radnih listova.
  2. Prozirnost prirodne vode rijeke: Istraživanje prozirnosti vode rijeke pomoću Secchi diska omogućiti će učenicima stjecanje praktičnih znanja o kvaliteti vode i faktorima koji utječu na prozirnost. Ovo istraživanje naglašava važnost zaštite rijeka i očuvanja kvalitete vode za zdravlje ekosustava i ljudskih zajednica. Također je pruža temelje za daljnja istraživanja i razvoj održivih praksi koje mogu pomoći u očuvanju naših vodnih resursa.
  3. Kemijska analiza vode: Učenici će uzorkovati vodu iz rijeke te provoditi različite kemijske i fizikalne analize kako bi odredili kvalitetu vode. Kroz upotrebu radnih listova, učenici će pratili postupak analiza, bilježili rezultate i zaključivali o stanju rijeke te eventualnim potrebnim mjerama za poboljšanje kvalitete vode.

Povezanost sa očuvanjem okoliša i održivim razvojem

Istraživanje rijeke i vode ne samo da pruža učenicima vrijedna znanstvena znanja, nego ih i educira o važnosti očuvanja okoliša i održivog razvoja. Kroz ove aktivnosti, daroviti učenici dobivaju priliku postati svjesni globalnih izazova vezanih uz okoliš i vodeće principe održivog razvoja. Razumijevanjem bioekonomije, učenici uče kako koristiti prirodne resurse na održiv način, smanjujući negativne utjecaje na okoliš i promovirajući zdraviji i održiviji način života.

Zaključak

Provedene aktivnosti istraživanja rijeke i vode s darovitim učenicima pokazuju kako obrazovanje može biti usmjereno na suočavanje s stvarnim izazovima. Kroz istraživački pristup, učenici razvijaju ključne vještine i znanja potrebna za očuvanje okoliša, razumijevanje održivog razvoja i bioekonomije. Ove aktivnosti pružaju učenicima ne samo teorijsko, nego i praktično znanje koje može imati dugoročne pozitivne efekte na njihovu budućnost i okoliš kojeg smo svi dio.








 

 

 

 

 

 

 

 

 


Svijet inovacija - EDIT – inovativan način podučavanja programerskim  vještinama

 

NATJEČAJI ZA TURISTIČKE AGENCIJE

 
ŠKOLSKO ZVONO

 

Matična škola i PŠ Košute

1. 8:00-8:45

2. 8:50-9:35

3. 9:40-10:25

VELIKI ODMOR 10:25-10:40

4. 10:45-11:30

5. 11:35-12:20

6. 12:25-13:10

 

PŠ Grab

 

1. 7:45-8:30

2. 8:35-9:20

3. 9:25-10:10

VELIKI ODMOR 10:10-10:25

4. 10:30-11:15

5. 11:20-12:05

6. 12:10-12:55

 

 
ODABRANO SA WEB-a
Vijesti iz škole
05.04.2025. 12:29
Mladi planinari osnivaju mali botanički vrt na Kamešnici
Skupina od 40 učenika od 1. do 8. razreda, članova izvannastavne i izvanškolske skupine Mladi planinari PD Jelinak, Trilj, koju su predvodili njihovi voditelji Marina Šušnjara, Mirjana Dukić, Ivana Jozić i Tomislav Bilokapić te knjižničarka Lara Burić, 5. 4. 2025. su planinarili na Kamešnicu do područja Žlabina.

31.03.2025. 14:39
Obavijest za roditelje
Poštovani roditelji, obavještavamo vas da će naši učitelji sutra (utorak, 1. 4.) sudjelovati u najavljenom štrajku. Unatoč tome, nastava za učenike u matičnoj i svim područnim školama bit će organizirana prema izmijenjenom rasporedu, koji će tijekom dana biti dostavljen učenicima. Također, nacionalni ispiti iz Geografije održat će se prema planu. Za sve dodatne informacije pratite web stranicu škole. Hvala na razumijevanju!

31.03.2025. 10:52
Obavijest - upis u 1. razred 2025./26.
Poštovani roditelji, za sve termine testiranja i sistematskih pregleda djece potrebno je pratiti službenu stranicu škole gdje će isti, kada budu dostupni, pravovremeno biti objavljeni. U iznimnom slučaju, stručna služba škole će osobno kontaktirati roditelje vezano uz termine te ostale važne informacije. Stručno razvojna služba škole

 
Korisni linkovi

 > Facebook
 > Youtube

 
ŠKOLSKI LIST
 
ANKETA
Koliko često pratiš vijesti i događanja na web stranici škole?




 

 

 

 

 
Kalendar
« Travanj 2025 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
Prikazani događaji

 
Tražilica


Napredno pretraživanje
Traži
 
Brojač posjeta
Ispis statistike od 24. 8. 2013.

Ukupno: 514570
Ovaj mjesec: 3078
Ovaj tjedan: 54
Danas: 54
 
 > Nastava  > Predmeti  > Kemija i Biologija
CMS za škole logo
Osnovna škola Trilj / Poljičke Republike 18, HR-21240 Trilj / os-trilj.skole.hr / ured@os-trilj.skole.hr
preskoči na navigaciju