Ogledni primjer aktivnosti za darovite učenike: Istraživanje rijeke i vode s darovitim učenicima: Spoznaja, očuvanje okoliša i održivi razvoj
Autor: Ivana Marić Zerdun, 31. 5. 2024.
U sklopu istraživanja usmjerenog na obrazovanje darovitih učenika, organizirajte aktivnosti istraživanja rijeke i vode s ciljem poticanja istraživačkog pristupa, očuvanja okoliša, održivog razvoja i razumijevanja bioekonomije. Kroz praktične aktivnosti i radne listove, učenici će imali priliku steći vrijedna znanja i razviti vještine potrebne za suočavanje s izazovima suvremenog društva. Radni listovi za provedbu istraživanja ukupno 3 aktivnosti po 4 školska sata.
Važnost istraživačkog pristupa
Istraživački pristup u obrazovanju omogućava učenicima da samostalno istražuju, postavljaju pitanja i traže odgovore kroz praktične aktivnosti. Ovaj pristup ne samo da potiče kritičko razmišljanje, nego i razvija sposobnost rješavanja problema, kreativnost i inovativnost. Kroz istraživanje rijeke i vode, daroviti učenici će imati priliku primijeniti znanstvene metode, analizirati dobivene podatke i donositi zaključke temeljene na stvarnim rezultatima. Ovaj iskustveni način učenja osigurava dublje razumijevanje i dugotrajno usvajanje znanja.
Aktivnosti istraživanja rijeke i vode
- Piti ili ne piti, pitanje je sad?: Učenici će provesti istraživanje pod nazivom "Piti ili ne piti, pitanje je sad?" kako bi razvili svjesnost o važnosti kvalitete vode, njenoj pitkosti te utjecaju na zdravlje i okoliš. Istraživanje se provodi kroz pažljivo osmišljene aktivnosti na terenu uz pomoć posebno pripremljenih radnih listova.
- Prozirnost prirodne vode rijeke: Istraživanje prozirnosti vode rijeke pomoću Secchi diska omogućiti će učenicima stjecanje praktičnih znanja o kvaliteti vode i faktorima koji utječu na prozirnost. Ovo istraživanje naglašava važnost zaštite rijeka i očuvanja kvalitete vode za zdravlje ekosustava i ljudskih zajednica. Također je pruža temelje za daljnja istraživanja i razvoj održivih praksi koje mogu pomoći u očuvanju naših vodnih resursa.
- Kemijska analiza vode: Učenici će uzorkovati vodu iz rijeke te provoditi različite kemijske i fizikalne analize kako bi odredili kvalitetu vode. Kroz upotrebu radnih listova, učenici će pratili postupak analiza, bilježili rezultate i zaključivali o stanju rijeke te eventualnim potrebnim mjerama za poboljšanje kvalitete vode.
Povezanost sa očuvanjem okoliša i održivim razvojem
Istraživanje rijeke i vode ne samo da pruža učenicima vrijedna znanstvena znanja, nego ih i educira o važnosti očuvanja okoliša i održivog razvoja. Kroz ove aktivnosti, daroviti učenici dobivaju priliku postati svjesni globalnih izazova vezanih uz okoliš i vodeće principe održivog razvoja. Razumijevanjem bioekonomije, učenici uče kako koristiti prirodne resurse na održiv način, smanjujući negativne utjecaje na okoliš i promovirajući zdraviji i održiviji način života.
Zaključak
Provedene aktivnosti istraživanja rijeke i vode s darovitim učenicima pokazuju kako obrazovanje može biti usmjereno na suočavanje s stvarnim izazovima. Kroz istraživački pristup, učenici razvijaju ključne vještine i znanja potrebna za očuvanje okoliša, razumijevanje održivog razvoja i bioekonomije. Ove aktivnosti pružaju učenicima ne samo teorijsko, nego i praktično znanje koje može imati dugoročne pozitivne efekte na njihovu budućnost i okoliš kojeg smo svi dio.



Ogledni primjer aktivnosti za darovite učenike: Istraživanje rijeke i vode s darovitim učenicima: Spoznaja, očuvanje okoliša i održivi razvoj
Autor: Ivana Marić Zerdun, 31. 5. 2024.
U sklopu istraživanja usmjerenog na obrazovanje darovitih učenika, organizirajte aktivnosti istraživanja rijeke i vode s ciljem poticanja istraživačkog pristupa, očuvanja okoliša, održivog razvoja i razumijevanja bioekonomije. Kroz praktične aktivnosti i radne listove, učenici će imali priliku steći vrijedna znanja i razviti vještine potrebne za suočavanje s izazovima suvremenog društva. Radni listovi za provedbu istraživanja ukupno 3 aktivnosti po 4 školska sata.
Važnost istraživačkog pristupa
Istraživački pristup u obrazovanju omogućava učenicima da samostalno istražuju, postavljaju pitanja i traže odgovore kroz praktične aktivnosti. Ovaj pristup ne samo da potiče kritičko razmišljanje, nego i razvija sposobnost rješavanja problema, kreativnost i inovativnost. Kroz istraživanje rijeke i vode, daroviti učenici će imati priliku primijeniti znanstvene metode, analizirati dobivene podatke i donositi zaključke temeljene na stvarnim rezultatima. Ovaj iskustveni način učenja osigurava dublje razumijevanje i dugotrajno usvajanje znanja.
Aktivnosti istraživanja rijeke i vode
- Piti ili ne piti, pitanje je sad?: Učenici će provesti istraživanje pod nazivom "Piti ili ne piti, pitanje je sad?" kako bi razvili svjesnost o važnosti kvalitete vode, njenoj pitkosti te utjecaju na zdravlje i okoliš. Istraživanje se provodi kroz pažljivo osmišljene aktivnosti na terenu uz pomoć posebno pripremljenih radnih listova.
- Prozirnost prirodne vode rijeke: Istraživanje prozirnosti vode rijeke pomoću Secchi diska omogućiti će učenicima stjecanje praktičnih znanja o kvaliteti vode i faktorima koji utječu na prozirnost. Ovo istraživanje naglašava važnost zaštite rijeka i očuvanja kvalitete vode za zdravlje ekosustava i ljudskih zajednica. Također je pruža temelje za daljnja istraživanja i razvoj održivih praksi koje mogu pomoći u očuvanju naših vodnih resursa.
- Kemijska analiza vode: Učenici će uzorkovati vodu iz rijeke te provoditi različite kemijske i fizikalne analize kako bi odredili kvalitetu vode. Kroz upotrebu radnih listova, učenici će pratili postupak analiza, bilježili rezultate i zaključivali o stanju rijeke te eventualnim potrebnim mjerama za poboljšanje kvalitete vode.
Povezanost sa očuvanjem okoliša i održivim razvojem
Istraživanje rijeke i vode ne samo da pruža učenicima vrijedna znanstvena znanja, nego ih i educira o važnosti očuvanja okoliša i održivog razvoja. Kroz ove aktivnosti, daroviti učenici dobivaju priliku postati svjesni globalnih izazova vezanih uz okoliš i vodeće principe održivog razvoja. Razumijevanjem bioekonomije, učenici uče kako koristiti prirodne resurse na održiv način, smanjujući negativne utjecaje na okoliš i promovirajući zdraviji i održiviji način života.
Zaključak
Provedene aktivnosti istraživanja rijeke i vode s darovitim učenicima pokazuju kako obrazovanje može biti usmjereno na suočavanje s stvarnim izazovima. Kroz istraživački pristup, učenici razvijaju ključne vještine i znanja potrebna za očuvanje okoliša, razumijevanje održivog razvoja i bioekonomije. Ove aktivnosti pružaju učenicima ne samo teorijsko, nego i praktično znanje koje može imati dugoročne pozitivne efekte na njihovu budućnost i okoliš kojeg smo svi dio.



Ogledni primjer aktivnosti za darovite učenike: Istraživanje rijeke i vode s darovitim učenicima: Spoznaja, očuvanje okoliša i održivi razvoj
Autor: Ivana Marić Zerdun, 31. 5. 2024.
U sklopu istraživanja usmjerenog na obrazovanje darovitih učenika, organizirajte aktivnosti istraživanja rijeke i vode s ciljem poticanja istraživačkog pristupa, očuvanja okoliša, održivog razvoja i razumijevanja bioekonomije. Kroz praktične aktivnosti i radne listove, učenici će imali priliku steći vrijedna znanja i razviti vještine potrebne za suočavanje s izazovima suvremenog društva. Radni listovi za provedbu istraživanja ukupno 3 aktivnosti po 4 školska sata.
Važnost istraživačkog pristupa
Istraživački pristup u obrazovanju omogućava učenicima da samostalno istražuju, postavljaju pitanja i traže odgovore kroz praktične aktivnosti. Ovaj pristup ne samo da potiče kritičko razmišljanje, nego i razvija sposobnost rješavanja problema, kreativnost i inovativnost. Kroz istraživanje rijeke i vode, daroviti učenici će imati priliku primijeniti znanstvene metode, analizirati dobivene podatke i donositi zaključke temeljene na stvarnim rezultatima. Ovaj iskustveni način učenja osigurava dublje razumijevanje i dugotrajno usvajanje znanja.
Aktivnosti istraživanja rijeke i vode
- Piti ili ne piti, pitanje je sad?: Učenici će provesti istraživanje pod nazivom "Piti ili ne piti, pitanje je sad?" kako bi razvili svjesnost o važnosti kvalitete vode, njenoj pitkosti te utjecaju na zdravlje i okoliš. Istraživanje se provodi kroz pažljivo osmišljene aktivnosti na terenu uz pomoć posebno pripremljenih radnih listova.
- Prozirnost prirodne vode rijeke: Istraživanje prozirnosti vode rijeke pomoću Secchi diska omogućiti će učenicima stjecanje praktičnih znanja o kvaliteti vode i faktorima koji utječu na prozirnost. Ovo istraživanje naglašava važnost zaštite rijeka i očuvanja kvalitete vode za zdravlje ekosustava i ljudskih zajednica. Također je pruža temelje za daljnja istraživanja i razvoj održivih praksi koje mogu pomoći u očuvanju naših vodnih resursa.
- Kemijska analiza vode: Učenici će uzorkovati vodu iz rijeke te provoditi različite kemijske i fizikalne analize kako bi odredili kvalitetu vode. Kroz upotrebu radnih listova, učenici će pratili postupak analiza, bilježili rezultate i zaključivali o stanju rijeke te eventualnim potrebnim mjerama za poboljšanje kvalitete vode.
Povezanost sa očuvanjem okoliša i održivim razvojem
Istraživanje rijeke i vode ne samo da pruža učenicima vrijedna znanstvena znanja, nego ih i educira o važnosti očuvanja okoliša i održivog razvoja. Kroz ove aktivnosti, daroviti učenici dobivaju priliku postati svjesni globalnih izazova vezanih uz okoliš i vodeće principe održivog razvoja. Razumijevanjem bioekonomije, učenici uče kako koristiti prirodne resurse na održiv način, smanjujući negativne utjecaje na okoliš i promovirajući zdraviji i održiviji način života.
Zaključak
Provedene aktivnosti istraživanja rijeke i vode s darovitim učenicima pokazuju kako obrazovanje može biti usmjereno na suočavanje s stvarnim izazovima. Kroz istraživački pristup, učenici razvijaju ključne vještine i znanja potrebna za očuvanje okoliša, razumijevanje održivog razvoja i bioekonomije. Ove aktivnosti pružaju učenicima ne samo teorijsko, nego i praktično znanje koje može imati dugoročne pozitivne efekte na njihovu budućnost i okoliš kojeg smo svi dio.



Matična škola i PŠ Košute
1. 8:00-8:45
2. 8:50-9:35
3. 9:40-10:25
VELIKI ODMOR 10:25-10:40
4. 10:45-11:30
5. 11:35-12:20
6. 12:25-13:10
PŠ Grab
1. 7:45-8:30
2. 8:35-9:20
3. 9:25-10:10
VELIKI ODMOR 10:10-10:25
4. 10:30-11:15
5. 11:20-12:05
6. 12:10-12:55
IZJAVA
Poštovani, kao v.d. ravnatelja Osnovne škole Trilj, ovim putem želim obavijestiti javnost i nadležne institucije o incidentu koji se dogodio u našoj školi jutros, 23. svibnja 2025. godine, oko 8:45 sati. Tijekom malog odmora, u prostoru školskog sanitarnog čvora došlo je do sukoba između učenika, prilikom kojeg je jedan od njih aktivirao suzavac. Kao posljedica toga, nekoliko učenika zadobilo je lakše tjelesne ozljede te su hitno prevezeni u najbližu zdravstvenu ustanovu. Osim izravno pogođenih učenika, veći broj djece i djelatnika škole požalio se na simptome izloženosti suzavcu, uključujući kašalj, iritaciju očiju i poteškoće s disanjem. U suradnji s nadležnim službama odmah smo poduzeli sve potrebne mjere – prostor škole u kojemu je bačen suzavac je evakuiran te su pozvani policija i hitna pomoć. Zbog izvanredne situacije i u cilju zaštite zdravlja i sigurnosti učenika i djelatnika, nastava u za učenike od petog do osmog razreda Matične škole danas je obustavljena. Roditelji su obaviješteni, a učenici će biti upućeni kućama uz preporuku da se, ukoliko osjete bilo kakve simptome, jave svome liječniku. Škola će u potpunosti surađivati s nadležnim tijelima u utvrđivanju okolnosti incidenta te će se prema odgovornima poduzeti odgovarajuće mjere u skladu s propisima i pravilnicima. Sigurnost naših učenika i djelatnika uvijek nam je na prvom mjestu. Iskreno nam je žao zbog svega što se dogodilo i zahvaljujemo svima koji su brzo reagirali i pomogli u rješavanju ove situacije. v.d. ravantelja Davor Hrgović